Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Maartje

Maartje

21-11-2010 om 17:31

Mottengaatjes

Hoi allen,
ik heb al even in het archief gezocht of er wat staat over de kledingmot, maar kon niets vinden.
De dure wollen trui (begin dit jaar gekocht) van mijn man heeft mottengaatjes en niet zo'n klein beetje ook! Zonde!!! Nu heb ik op internet zitten kijken wat ik er tegen kan doen. We hebben al van die cederhouten schijven om de kledinghangers. Nu zag ik dat ze ook een soort mottenval verkopen wat een luchtje (feromoon ofzo) verspreidt. Heeft iemand hier ervaring mee? Of een betere tip???
Alvast bedankt voor het meedenken!
Maartje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vera*

Vera*

21-11-2010 om 18:22

Tabak

Volgens mij deden mijn moeder en oma vroeger pakjes pijptabak in de kast, het ging om de lucht ervan geloof ik.

Ervaring

Ik had op een gegeven moment ook motten, een paar truien waren finaal aan flarden. Zonde, zonde.

Ik heb alle wollen kleding gewassen (nou ja, de truien, niet de colberts), en de kasten uitgelapt. Daarna mottenballen gekocht. Nooit meer een mot (of een gat) gezien. Helaas stinken mottenballen wel, moet ik zeggen. Maar ik vond het wel te doen.

Succes ermee

Temet

Maartje

Maartje

25-11-2010 om 13:39

Geen ervaringen met de mottenval?

Mottenballen vind ik errug stinken! Tabak had ik inderdaad ook gelezen, vind ik erg lekker ruiken, maar om met die geur m'n kleding te vergassen?!? Heb alle wollen kleding extra gewassen en de kasten extra gesopt. Hoorde dat lavendel ook helpt, dus maar op lavendeljacht....
Bedankt voor jullie reakties!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.