Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Motachtige kleine beestjes

ik heb 1cm kleine motachtige beestjes in de kelder waar als je ze doodslaat een "heleboel" stof vanaf komt. Weet iemand wat t is en wat ik eraan kan doen? Het worden er steeds meer en ik heb geen idee waar ze vandaan komen, alles al op zn kop gehad. Eten zit dicht etc.

Lilian

Hier ook

Hier zitten ze achter de keuken....en om ze ervandaan te krijgen zou ik de hele keuken moeten afbreken. Het zijn huismotten. Ik heb ook geen idee wat ze eten ook hier alle eten dicht. Ik weet wel dat ze rond deze tijd uitvliegen en dan nestelen in allerlei hoekjes (check alle kasten/hoekjes dus goed). Het ziet er dan uit als een klein vlekje a la spinneweb. Man heeft ze ook aangetroffen achter een schilderij dat ook in de keuken hangt...aan de achterkant. Tussen het schilderij en de muur. Dat controleer ik nu regelmatig. Ze houden van warme plekjes heb ik me laten wijsmaken. Nou dat is het boven een koelkast wel.
Ik heb vorig jaar het rooster boven de koelkast eraf geschroefd voor we op vakantie gingen en er een anti-mot/vliegen/spuitspul ingespoten (blokker) en het daarna afgeplakt. Dat heeft gewerkt. Het was toen meteen stukken minder. Maar nog niet afdoende...want er vliegt er soms sinds kort weer 1 of 2 rond.
Ik had het weer willen doen nu met de vakantie. Maar ben het vergeten. Dat wordt weer alle kastjes schoonmaken over een maandje ofzo. Misschien weer spuiten als we een weekendje weggaan ofzo.
groeten albana

Knutselkei

Knutselkei

24-08-2013 om 21:48 Topicstarter

Vind maar 2 webjes

maar wel 2x 15 beestjes op 1 dag...zucht... ik blijf stofzuigen en meppen de komende tijd.

Maar ze wurmen zich overal doorheen

Wat ik heb gevonden aan info en gehoord van een buurjongen die biologie studeerd...Houden ze van warmte en kunnen door spleten en kieren. Ze konden volgens buurjongen ook tussen b.v. plank en achterwand zitten waar je geen zicht op hebt dus. Ze eten (dacht ik)ook papier...en hebben maar erg weinig nodig. Als ze uitkomen en mot worden zoeken ze een nieuw plekje en nestelen daar weer....1 nestje heeft een heleboel eitjes, maar die komen niet tegelijk uit. Ik denk dus dat je meerdere nestjes/webjes nog hebt.
Volgens buurjongen kon je het beste spuiten voor ze uitkomen en dat is ongeveer in juni/juli. Als eitje zijn ze niet kwetsbaar en als mot ook niet. Het moet dus de stadia daartussen zijn...(larf dacht ik). Zijn er nog eitjes over dan komen die dus uit.
Je moet gewoon van dat Vapona spul halen en spuiten. 15 motjes elke dag vind ik wel heel veel...zoveel had ik er voor ik gespoten had per dag. Nu (1 jaar later) zie ik soms nog een verdwaalde mot, soms 2 en die mep ik als ik ze zie dood. Maar grote kans dat ik ze niet zie en daarom spuit ik dus volgend jaar weer. Hier blijven ze wel keurig netjes om dat ene plekje dat ze gevonden hebben zitten. Ze vliegen dus niet verder weg. Of nestelen op verder gelegen plekken, dus geen motten overal. Dat scheelt. Ze zijn vrij makkelijk dood te meppen als ze mot zijn. 1 zwaai en ze zijn dood.
Ik denk dat er webjes zijn die je niet ziet of niet kan zien. En dat spuiten dus het enige is dat je kan doen.
Maar dat kan je wel proberen...nu dan. Maar weet niet of het helpt. Voor de zekerheid in juni/juli volgend jaar weer..Dan moet het ergste voorbij zijn.
groeten albana

Knutselkei

Knutselkei

26-08-2013 om 21:07 Topicstarter

Toch maar gespoten

ik vond er vandaag maar 3 maar toch, toch even gespoten. Al is man t daar niet zo mee eens.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.