Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

bertje1

bertje1

06-01-2013 om 12:08

Mos van klinkertjes

wie weet hoe ik groen van onze oprit af kan halen? (beetje milieuvriendelijk) heb het met soda geprobeerd.. lukt niet. misschien wel chloor (haha niet echt milieuvriendelijk)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Inge M

Inge M

06-01-2013 om 12:52

Hogedrukspuit

Kan helemaal zonder gifstoffen.

marie

marie

06-01-2013 om 13:40

Nadeel hogedrukspuit

Hoi
Nadeel van de hogedrukspuit is dat je ook een heel klein beetje van de toplaag van de klinkers afspuit, waardoor nieuw mos zich nog beter kan hechten.
Geregeld kokend water erop helpt ook (bijvoorbeeld de aardappels niet in de gootsteen afgieten, maar over het mos ).
Ik heb trouwens ook even "gegoogled" en daar vond ik nog deze tips:
http://www.duurzaamthuis.nl/groene-aanslag-in-tuin-natuurlijk-verwijderen
succes

Rieke

Rieke

06-01-2013 om 23:07

Ik gebruik dat spul van HG dus voor de groene aanslag, werkt goed! Zelfs de regen spoelt het groen weg.

is volgens mij nog giftiger dan chloor? google maar op "didecyldimethylammoniumchloride", dat zit er in.

JansjeRommy

JansjeRommy

07-01-2013 om 16:01

Metalen borstel op steel

En je zo'n metalen borstel aan een bezemsteel? Werkt makkelijker als het heeft gevroren en het mos toch al een beetje aangetast is. Is zeer milieuvriendelijk en je hoeft niet meer te sporten.

JansjeRommy

JansjeRommy

07-01-2013 om 16:01

Metalen borstel op steel

En je zo'n metalen borstel aan een bezemsteel? Werkt makkelijker als het heeft gevroren en het mos toch al een beetje aangetast is. Is zeer milieuvriendelijk en je hoeft niet meer te sporten.

bertje1

bertje1

07-01-2013 om 19:57

Hahah

maar dat tast vast ook de stenen aan, net als hogedruk?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.