Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Diaan

Diaan

28-08-2011 om 10:18

Moordspel kinderfeest

Hoi,
Ik zoek inspiratie! Binnenkort heeft onze oudste zoon zijn 'kinder'feestje; een slaapfeest. Nu hebben we wel wat tijd te doden voordat ze daadwerkelijk gaan slapen en ik wil graag een moordspel in elkaar zetten. Mijn niet zo creatieve brein draait al op tempo, maar ik kom er dus niet helemaal uit. Hebben jullie tips?
Diaan

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ijsvogeltje

ijsvogeltje

28-08-2011 om 11:37

Weerwolven

Ik zou voor Weerwolven kiezen! Kun je kopen bij de speelgoedwinkel, bij Bol.com etc. Echt een ontzettend leuk spel.
http://www.bol.com/nl/p/speelgoed/weerwolven/1004004000008436/index.html?Referrer=ADVNLGOO0020270284sfb

Diaan

Diaan

28-08-2011 om 14:00

Sorry, niet helemaal duidelijk

Ik bedoel geen bordspelletje, maar een soort moordspel waarbij ze een dader moeten ontmaskeren. Met aanwijzingen die ze her en der moeten verzamelen. Wellicht ook buiten, bij buren e.d. Dat ze bijvoorbeeld een bloederig (ketchup) mes vinden als moordwapen..... Er zitten wel wat vage ideeen in m'n hoofd, maar er zit geen lijn in..... Tips??
Alle kinderen zijn rond de 10 jaar.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

28-08-2011 om 14:10

Het is ook geen bordspel!

Weervolven is ook geen bordspel! Het is juist een soort moordspel, en bij uitstek geschikt als je met een groep bent. Kinderen (niet te jong), volwassenen, dat maakt niet uit.
Je hebt 1 'spelleider' (dat zou jij dan zijn), en de anderen zitten bij elkaar. De spelleider vertelt iedere keer een stukje verhaal, en de anderen hebben een 'rol' in het verhaal (ze krijgen van te voren een kaartje waar wat op staat). Pfoe, lastig om uit te leggen, het is namelijk zo anders dan andere spelletjes!
Door opdrachten, het geven van geheime signalen etc. vallen er mensen dood neer, kan de weerwolf worden ontmaskerd etc. Echt super leuk. En je hoeft niet meer alles zelf uit te denken, want daar heb je de kaartjes voor

Thursday Next

Thursday Next

28-08-2011 om 15:51

Ja weerwolven

Ik ken het zelf niet maar dochter speelt het geregeld op school en vindt het prachtig.

May

May

28-08-2011 om 17:15

Je zoekt een slachtoffer

die verder niet meedoet. Die leg je ergens in huis, vermoord en wel, bijvoorbeeld met een ketchupvlek... Je kunt het zo spannend maken als je zelf wilt...

Eerst vertel je de kinderen een deel van het verhaal. Bijvoorbeeld. Pietje is jarig en er is een slaapfeestje. Een van de kinderen gaat naar het toilet en ontdekt daar iets verschrikkelijks..

Je laat de kinderen meelopen, bijvoorbeeld met een zaklamp als het 'lijk' in een donkere ruimte ligt. Bijvoorbeeld naar het toilet, waar ze 'verrassing' een lijk vinden... Ze moeten eerst goed kijken naar wat ze allemaal voor aanwijzingen zien... Vervolgens neem je ze weer mee en mogen ze je allemaal vragen stellen waardoor ze het plot (dat je dan nog wel even moet verzinnen) ontrafelen. Bijvoorbeeld een ruzie over een erfenis of een oude familievete met de buren. Laat je fantasie de vrije loop of roep maar als ik nog even moet meedenken.. Altijd leuk..

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.