Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kiki

Kiki

14-04-2011 om 20:57

Mooie platenboeken voor kinderen

Ik zoek een aantal mooie plaatjesboeken om mee te nemen in het vliegtuig en een boekje van "waar is Wally"
Ik heb al een boek van Richard Scarry en ik zoek eigenlijk nog meer van dat soort boeken.

We moeten acht uur in het vliegtuig zitten met een kind van drie en een kind van anderhalf en we moeten ze vermaken.

Overigens zijn andere vermaaktips voor in het vliegtuig ook makkelijk

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Anna3

Anna3

14-04-2011 om 21:17

Iphone

Tip: als je een iPhone (of een andere smartphone) hebt dan zijn daar heel veel verschillende apps voor kinderen voor beschikbaar, ook leuke spelletjes e.d.
Grote voordeel is namelijk dat je geen extra gewicht hoeft te sjouwen.

Kiki

Kiki

14-04-2011 om 21:24

Ik heb een samsung galaxy

zijn daar ook leuke apps voor?

Kiki

Kiki

14-04-2011 om 21:24

O, trouwens

daar heb ik toch niets aan in een vliegtuig? De telefoon mag toch niet aan, hahahaha

Nou ja, misschien wel leuk voor het wachten op het vliegveld

Schubert

Het boek Van mug tot olifant van Ingrid en Dieter Schubert levert veel kijk plezier.

Ik heb ook een Wally boek in pocket/reis formaat en er trouwens ook een iPhone app van.

Andere tip: luisterboeken op mp3 speler.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Wel iphone

Je mag je Iphone wel aan hebben staan, alleen moet je hem wel in de vliegtuig-modus hebben staan. Je kunt dan alle spelletjes doen en muziek luisteren, alleen je kunt niet bellen, gebeld worden of het internet op. Geen OOL dus!

Dorry

Annet

Annet

14-04-2011 om 22:13

Tip voor de jongste

Ik heb ooit een cassette (toen nog, zou nu mp3 zijn) opgenomen terwijl ik een favoriet dreumesboek aan het voorlezen was, inclusief reacties van dreumes zelf.
Het ding is compleet stukgedraaid, want Mama en jezelf en je favoriete boek horen, beter kan niet......

Een mp3 speler met kinderliedjes is ook heel handig.

Chippie

Chippie

14-04-2011 om 22:46

Hier...

Hier waren voor de anderhalf jarige boeken helemaal niet zo´n succes. En nee, het gaat mij ook niet lukken om 8 uur achter elkaar voor te lezen etc.

Hier dus ook een Iphone met Dorafilmpjes etc (van Youtube, vooraf gedownload). Achtentwintig achter elkaar. Andere succesnummers: stickertjes (liefst van die doorzichtige die je overal op kunt plakken en er weer af kunt halen) en een portemoneetje met muntjes. Kleine kadotjes (stickertjes, kleurboekje met potloodjes, popje, ingepakte blokjes, maar ook rozijntjes, etc.

ishtar

ishtar

15-04-2011 om 09:04

Ander zoekboek

voor als 'waar is wally' nog wat te veel/moeilijk/onoverzichtelijk is: de gele Ballon van Charlotte Dematons
Op elke plaat staan een gele ballon, een auto een dief een vliegend kleedje en nog wat. De platen samen vertellen ook een verhaal.

Kiki

Kiki

15-04-2011 om 17:27

Dankdankdank

28 dorafilmpjes vind ik niet zo'n succes, maar bedankt voor de tip.

Waar is Wally is zeker niet te moeilijk, want we hebben al een 'waar is Wally' en die weet hij allemaal zo te vinden.
De gele ballon is inderdaad ook erg mooi, die hebben we thuis al.
Van mug tot olifant trouwens ook, hahahaha Ik ga denk ik maar eens een bibliotheek beginnen.

Ik ga eens naar de vier-seizoenenboek kijken.

Kiki

Goolge es op "Waar is de taart?", van Thé Tjong-Khing.

Nog verdere tips

- klei. Daar worden ze rustig van. Die kleine staafjes, en dan elk 1 staafje, de grote mensen ook. hmm.. misschien nog wat lastig voor je jongste. Werkte bij ons uitstekend op lange reizen. Niet plakkerige playdoh, maar die staafjes dus (ooit een keer een hele coupé onder de klei gehad in de intercity naar Oostenrijk).
- (oude) visitekaartjes: daar kan je van alles mee. Tekenen, spelen, bouwen. Groot succes altijd. Oh ja, een paar auto'tjes, die parkeren ze dan weer op de kaartjes. Ik haalde altijd bakken vol onder uit de lades op mijn werk, van vertrokken collega's.

Annet

Annet

16-04-2011 om 09:12

Nog een kaartjes tip

Diezelfde visitekaartjes van Rodebeuk kun je ook gebruiken om plaatjes op te plakken. Hier waren foto's van eigen omgeving, familieleden, dieren en figuren uit tv-programma's (Teletubbies en zo) een groot succes.
Dit is voor een 1-jarig ook leuk.

Tekending

Wij hadden zo'n magnetisch bordje mee met pennetje eraan vast, raakt niet kwijt en ze kunnen steeds opnieuw beginnen. Bij de speelgoedwinkel voor een prikkie te vinden.

Losse kaartjes en plakken lijkt mij rampzalig in het vliegtuig, mrt een 1jarige al helemaal..

Wij hadden wat miniboekjes, 1 over vliegen, dat was wel een succes. En tja, een minilaptop met filmpjes was toch echt de beste verdoving

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Vertigo...

tss tss je weet toch wel dat ik een geitenwollensokken onbehandelde natuurmoeder ben.
dus hier geen laptop of zelfs maar een plestik tekending.

Echt hoor, het kan, een kind opvoeden met natuurlijke materialen!
(vette knipoog natuurlijk, maar het gaat echt prima met die spullen. We hebben ook alleen maar potloden, geen stiften, dat vlekt veel minder. en hier mag de DS niet eens mee voor een lange reis, dat vind ik niet gezellig. Lekker met zijn allen kleien, dat heeft onze voorkeur).

Respect hoor rodebeuk

Ik tracht de computer zo veel mogelijk te weren, maar de situatie van vastzitten in een vliegende doodskist is zo onnatuurlijk dat alleen onnatuurlijke maatregelen helpen haha.
En dan nog kan ik bijna niet zonder filmpje om zoonlief af en toe te re-booten.
Zelfs de klei is chemisch en wat dacht je van GEURstiften?!

Maar nu zitten ze aan paarse bloemetjes te ruiken dus ik doe nog wel IETS goed

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Rebooten haha!

Ja Vertigo, die knop zou ik weleens willen hebben... ook op gewone maandagen dat kleuter om het minste of geringste uit zijn vel knapt... omdat hij geen 16 kinderen op zijn verjaardag mag vragen ... omdat ik niets uit de snoepautomaat koop ... omdat hij geen jas aan wil naar school...

Enfin, uiteindelijk had ik 'm zover ge-reboot dat we toch naar de schoenwinkel zouden kunnen - wankel, maar het leek te kunnen ... zijn we het fietsslot vergeten...

Had ik mezelf maar moeten rebooten!

Framboos

Framboos

18-04-2011 om 22:53

Kamertje verhuren

je hebt een vel papier, zet er stippen op in rechte rijen horizontaal en vertikaal. Die stippen ga je met elkaar verbinden door om de beurt 1 streepje tussen 2 stipjes te zetten. Zodra je een vierkantje (een kamertje dus) kunt maken, mag je jouw letter erin zetten en nog een streepje zetten. Wie de meeste kamertjes heeft aan het eind. Kun je net zo groot maken als het blad papier.
Galgje - kun je ook doen met zo'n wegwisbordje...
Succes!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.