Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tonny

Tonny

18-08-2012 om 21:16

Monchoutaart

De laatste tijd maak ik nogal eens monchoutaart - met een pakje van de bekende dokter O. Maar nu wil ik graag wat anders. Een recept wat ik opgoogelde leidde tot iets wat met enige moeite voor slappe puddimg met vruchten kon doorgaan, gelukkig kwam er geen visite . Wie heeft voor mij een succesvol recept?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
madelief

madelief

18-08-2012 om 21:44

Hier

Maak ik de bodem van san franciscobicuitjes. Fijn maken in een keukenmachine hierdoorheen gaat vloeibare roomboter. Uit mijn hoofd 3/4 pakje van 250 gram. Dit goed mengen en aandrukken in de taartvorm. Dan slagroom kloppen met zakje vanollesuiker en de monchou erdoor kloppen 2 kleine pakjes. Over de bodem smeren en dan blikje vlaaivulling, kersen of aardbei. Heerlijk!
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

tonny

tonny

19-08-2012 om 12:03

In de diepvries gezet

en nu leek het wel ergens op - smaakte prima. Ik weet misschien wat de fout was, ik had geen monchou gebruikt maar zuivelspread, met die dr. O. pakjes werkte dat perfect - zelfs beter dan monchou.
Toen de vlaaivulling werd toegevoegd, bleek dat de witte laag helemaal niet stevig was geworden (ondanks acht uur koelkast).

Iemand anders nog een idee?

Tink

Tink

19-08-2012 om 15:05

Hoeveelheden

... zou ik moeten opzoeken, maar in het recept van mijn moeder ging het ongeveer zo:
Bodem van roomboter met verkruimelde Bastognekoeken, of kaneelbeschuitjes, ook heel lekker, Langetjes heten die dingen geloof ik, van Verkade. Stevig aandrukken in de vorm.
Dan een flinke laag Monchou, idd met geklopte slagroom erdoor (met suiker natuurlijk)
En bovenop deed ze dan vaak iets als bosbessenjam, da's nog veel lekkerder dan aardbeien of kersen.

Hmmmm, krijg er spontaan zin in.

Kari1

Kari1

19-08-2012 om 21:20

De reden

van het mislukken zit hem volgens mij in de zuivelspread, da's echt iets anders dan roomkaas. Er zijn legio recepten voor monchouaart te googelen, de bodem kan van biskwietjes, bastogne, kaneelbeschuitjes of vul maar in, de vulling is roomkaas+stijfgeklopte slagroom+suiker, de topping vlaaivulling, jam, verse vruchten etc.
De roomkaas kan monchou zijn maar mag ook van euroshopper. Mijn verhoudingen voor een springvorm van 26 cm zijn: 2 pakjes mon chou, 125 gram witte basterdsuiker, anderhalf bekertje van 250 cc slagroom. Voor de bodem neem ik meestal simpele biswie, bastogne vind ik te zoet.
Kari

Jesse_1

Jesse_1

19-08-2012 om 22:10

Het monchougedeelte

Het monchougedeelte doe ik hier als volgt:
1,5 pakje monchou mengen met 150 gr basterdsuiker. Apart hiervan kwart liter slagroom met zakje vanillesuiker en zakje klopvast mixen. Dit dan door elkaar en dan krijg je zeker een stevige laag als het even in de koelkast heeft gestaan.
Jesse

Gelatine

En ik gebruik er gelatine in, gaat prima en hij wordt goed stijf.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.