Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Moestuinoogst

Ik eet net de laatste hap magere kwark met verse frambozen uit de tuin. Dat geloof je toch niet, het is vandaag 5 november!
Vorig jaar is de struik wel een 2de keer gaan bloeien, maar toen hebben we het niet gehaald tot oogsten.

Zijn er nog meer mensen die nog aan het oogsten zijn op het moment? Rozemarijn en laurier gaan nog door natuurlijk, maar verder is het nu wel op hier.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ishtar

ishtar

05-11-2011 om 13:23

Ik heb nog bietjes staan

en uiteraard boerenkool en spruitjes.
Ik hoop dat de worteltjes het ook nog tot wasdom redden, en ik heb witlof, waar ik zo maar eens naar ga kijken, die staat al een week of 5...
De frambozen had ik al gesnoeid, de aardbeien ook, maar ik heb nog witte aardbeien waar misschien nog wel wat aan rijpt.

Ja hoor,

de sla groeit nog als kool. En er staat ook nog snijbiet en paksoi. Alle kruiden staan er ook nog fruitig bij. Peterselie, bieslook, oregano, noem maar op. Zelfs de basilicum in de vensterbank doet het nog. Die is meestal rond deze tijd ook al lang ter ziele.....

Ingird

Ineke P.

Ineke P.

05-11-2011 om 16:24

Ha de tuin....

Vandaag lekker op de tuin gewerkt. Doe ik anders nooit in november..... Ik heb deze week nog frambozen gegeten en een paprika, bietjes, prei,andijvie, sla en wortels. Er bloeit ook nog van alles: lavatera, goudsbloemen en reuzeafrikanen. De aardbeien hebben nog steeds bloemetjes, maar een vruchtjes meer gezien de laatste tijd.
Ik heb vandaag het aspergebed schoongemaakt, doe ik anders altijd pas in het voorjaar.

Vera*

Vera*

05-11-2011 om 20:59

Frambozen

Wij hebben een frambozensoort dat twee keer per jaar vrucht draagt. Wij hebben weleens de laatste framboos geoogst op 3 december.

Vera

ishtar

ishtar

05-11-2011 om 23:38

Ineke

Ik had toch van jou die zaailingen van die witte aardbeien? Mag ik je bij deze dan nogmaals hartelijk danken! Ze zijn heerlijk!!

Ineke P.

Ineke P.

06-11-2011 om 18:52

Ishtar

Ja, je hebt ze van mij. Ze doen het bij jou dus ook goed. Toen ik de eerste proefde vond ik de smaak nogal tegenvallen, maar blijkbaar was ik te vroeg met proeven want de latere aardbeitjes waren inderdaad erg lekker. Ze mogen blijven.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.