Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

zebra

zebra

30-05-2013 om 09:41

Modderige bergschoenen schoon krijgen

de titel zegt het al, hoe krijg ik bergschoenen vol met modder weer fatsoenlijk schoon? Kunnen die in de wasmachine of toch beter op een andere manier?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rafelkap

Rafelkap

30-05-2013 om 09:46

Dat zou ik niet doen

niet in de wasmachine, gewoon met een sopje warm water met soda en een afwasborstel (voor de onderkant) en spons. Daarna goed laten drogen.
vervelend klusje, succes

zebra

zebra

30-05-2013 om 09:59

Zal het eens proberen

met sopje met soda.

Materiaal?

Ik schrob mijn leren bergschoenen regelmatig af met een sopje en een nagelborsteltje. Niet alleen zool maar ook de bovenkant. Na (langzaam! Niet bij de haard of verwarming) drogen weer goed invetten en ze zijn weer als nieuw!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Weken

In een afwasteiltje met een bodempje water zetten en geduld hebben. Als je de modder eerst helemaal zacht laat worden spoel je het er daarna makkelijk af.

Ik zou zeggen andersom?

Eerst goed laten drogen, dan flink afborstelen. Daarna evt. sopje, maar misschien is dat dan niet meer nodig.

Euh

Waarom eigenlijk? Ik klop ze na drogen gewoon even goed uit en de rest slijt er wel weer af (of verdwijnt onder de volgende laag). Bergschoenen hóren niet schoon! (vind ik, voor het gemak)

Is soda wel handig?

Soda ontvet erg goed. Ik vraag me af of dat wel een goed idee is met leren schoenen. Of welke schoen dan ook.

Gewoon alleen water, zou ik denken. Maar inderdaad: goed laten drogen en daarna afborstelen is waarschijnlijk ook al mooi zat.

Groeten,

Temet

zebra

zebra

30-05-2013 om 11:57

Intussen schoon

althans zo schoon mogelijk.

Onze zoon heeft ze enkele dagen gedragen tijdens schoolkamp. Maar aangezien hij geen liefhebber is van wandelen kan hij ze in de wintermaanden nog aandoen om naar school te gaan. Zo niet, dan kan ik ze eventueel verkopen.

Margriet*

Margriet*

30-05-2013 om 21:52

Nu niet toepasbaar

Maar in de winter door de sneeuw lopen, werkt super goed.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.