Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vic

Vic

08-07-2012 om 15:05

Miskopen

Hoe kan het toch dat ik er elke keer weer intrap? Koop ik een (goedkoop) kledingstuk in een ketenwinkel, dit keer H&M, zonder passen want veel te druk, en blijkt het thuis niet goed te zitten. Dit keer is het een bikini van 20 euro. Hij past wel, maar daar is ook alles mee gezegd. En mijn dochter had al gezegd dat ik hem niet moest kopen omdat hij veel te jeugdig was en 'je bent geen 18 mam'. Tja, en ik wist natuurlijk allang dat ik een lastige maat heb en ik heb minstens 6 miskopen van H&M (die je dan ook niet gaat ruilen, want je gaat niet voor 20 euro weer helemaal naar de stad, parkeren en daar een half uur in de rij). Het ergste is dat ik nu nóg een keer moet gaan winkelen.
Hebben jullie dat nu ook wel eens? En zien jullie er wel flatteus uit in H&M-kleding?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Moontje

Moontje

08-07-2012 om 15:19

Bijna alles van h&m

Zoals de titel al zegt, ik heb bijna alles van H&M, het past mij prima. Ik ga alleen nooit naar de winkel, het is daar altijd druk en ik kan er nooit vinden wat ik zoek, dus bestel alles online. Ideaal. Van mijn broeken weet ik de maat die mij eigenlijk altijd goed past en als ik twijfel laat ik 2 maten komen, dan kan ik het thuis even passen. Soms zit iets ook niet, maar dan gaat het terug. Ik heb hier wel 5 jeans, heleboel t-shirts en vesten, onderbroeken, bh's (toch de lastige maat 85D) maar ze zitten prima!
Ik let inmiddels wel goed op de beschrijving, neem meestal dingen van katoen. Als er bij een vest acryl of polyester o.i.d. staat, dan weet ik al dat ik dat 'niets' vindt, eerst lette ik daar niet zo op, nu wel. Dus eigenlijk nooit miskopen bij H&M en anders stuur je die natuurlijk meteen terug (postkantoor is bij de supermarkt, dus daar kom ik toch iedere dag bijna) veel makkelijker dan naar de winkel gaan.

Vic

Vic

08-07-2012 om 16:22

Lijkt me fijn

Ik zou ook wel gewoon overal een bh willen kunnen kopen. 85D is volgens mij een heel normale maat, die hebben ze zelfs bij de Hema. Helaas moet ik ze (70D) met een lampje zoeken en heb ik vaak keuze uit 3.
Maar verder heeft niemand ooit een miskoop?

Jaymza

Jaymza

08-07-2012 om 17:20

Tja

Ik zie nooit iets bij h&m wat ik zou willen hebben dus ook geen miskopen. Ik koop nooit meer iets zonder te passen want maten en pasvorm kunnen zo verschillen. En dan nog, soms past het prima maar weet je niet hoe snel je het uit moet doen na die schokkende blik in de spiegel.

Jaymza

Moontje

Moontje

08-07-2012 om 17:55

Ha hema

Ha en bij de Hema kan ik nou juist nooit slagen voor bh's
Het meeste wat ik koop bij H&M zijn de basis dingen, jeans, shirtjes, overhemdjes, maar soms zelfs een feestjurkje of schoenen.

Ik wel

Elke keer trap ik erin: toch een een goedkoop shirt van HenM want ze zijn redelijk fair trade en ik kan het betalen en: ik moet iets zonder gat hebben..
Laatste tijd vallen de gaten er binnen 2 weken in. Dus eigenlijk wil ik H en M boycotten want de stof wordt snel lelijk en gaat dus kapot (terwijk ik nu slaap in een shirt van hen van 10! jaar terug wat nu pas in verval raakt!)

Bikini en ondergoed probeer ik niet eens van HenM.

Kinderkleding gaat trouwens wel aardig lang mee.

kamille

kamille

09-07-2012 om 00:22

Ulla popken

Ik heb daar wel eens "representatieve kleding" gekocht. Was ook nog best aan de prijs. Maar na 1 keer wassen is het al vaal, het model is er snel uit en het representatieve maakt plaats voor aggenebbisj. Nee, dat doen we niet meer.
Ik heb ook slechte ervaringen met M&S, met name met slecht gestikte naden.
H&M: inderdaad, gaten! De stof wordt net als bij Ulla Popken snel lelijk.
BH's: het blijft een crime. Vroeger had ik 110D, maar ik ben flink afgevallen en alles moet weer opnieuw opgemeten worden. Ooit ging ik daarvoor naar een echte "vakhandel", waar je nog keurig werd opgemeten door een degelijke dame. En daarmee bedoel ik niet Livera en Hunkemöller, want de enige goede BH die ik daar ooit heb gescoord had beugels die snel braken. Maar helaas kan ik me geen dure maar perfect passende en steunende BH meer veroorloven tegenwoordig. Ik zoek nog steeds naar betaalbare alternatieven.

Verkeerd gestikt

Vreselijk vind ik dat shirts die verkeerd gestikt zijn...maar die heeft zowel de Hema alsook de h&m. En meestal kom je er pas achter als ie de eerste keer gewassen is...ik snap dan niet hoe ik het de eerste keer dragen over het hoofd heb kunnen zien. Soms ga ik ermee terug (pas nog naar de hema, was een jurkje), soms komt het er gewoon niet van...Toevallig heb ik nu een broek en shirt van de h&m aan...en zitten goed en niks verkeerd gestikt en ook al een paar keer gewassen en blijven goed
BH's koop ik alleen bij de hema...het zal zijn dat ik ook 70 heb? Die maat, ongeacht de cupmaat is niet erg veel te koop, de hema heeft ze altijd en ik heb dan wel B, maar die is ook vaak uitverkocht. Soms koop ik ze ook bij livera ofzo....maar een zeeman, h&m etc. heeft vaak geen 70 of ze zijn altijd uitverkocht dat kan ook Jongste heeft 65, dat is helemaal amper te vinden, laatst bij livera had ze keus uit maar een paar modellen die haar nog 's niet aanstonden ook. Met tegenzin 1tje gekocht en die doet ze niet aan nu ook nog. Dus miskoop....
Bikini's koop ik alleen na passen en vaak ook bij een speciaalzaak en ik neem er de tijd voor...neem oudste of vriendin mee en pas er eerst een aantal. Dat moet wel een beetje 'zitten' en dat moet ik zeker weten...ik ben geen 18 meer zoals oudste en met zo'n uitgezakt lijf is een beetje liftend effect en een broekje dat niet allerlei bandjes over de bovenkant laat zien een iets flateuzer beeld dan zo'n goedkoop niemendalletje.
groeten albana

mijk

mijk

09-07-2012 om 10:56

Allerisch voor vrijwel alle

syntethische stoffen en cupmaat 80d. Koop dan maar eens een bh. Alleen de hema lutk nog wel eens, maar iets leuks in een ander kleurtje dan wit. Onmogelijk... Hoe duurder de zaak hoe minder katoen...

Mijk

Vic

Vic

09-07-2012 om 12:15

Jammer hoor

Ik heb er ook moeite mee om zo'n miskoop weg te gooien, met het prijskaartje er nog aan. Zo heb ik in de kast ook nog een (best wel lelijk) rokje, ook van H&M. Gekocht toen ik heel nodig een rokje nodig had voor een feestje, niets kon vinden in mijn maat (had toen 32) en toen maar dit gekocht hoewel het eigenlijk lelijk en te wijd was. Nooit gedragen. Ook heb ik nog een krijtstreeppak hangen. Dat had ik gekocht, en toen bedacht dat ik eigenlijk geen type was voor krijtstreepjes. Inmiddels pas ik er volgens mij niet meer in. Ook heb ik nog een witte blouse, met prijskaartje er nog aan. Geen idee wat me bezielde toen ik hem kocht. Misschien ga ik binnenkort maar eens flink ruimen in de kast.
Nou ja, mocht er iemand interesse hebben in een leuke bikini, paars met groen. Bovenstukje, maat 38, is van het type strapless maar dan met een koordje vanuit het midden. Dat koordje is dus alleen voor de sier en het geheel ondersteunt niets. Broekje maat 36. Gratis, tegen verzendkosten.

Maaike

Maaike

09-07-2012 om 15:32

Humanitas!

Ook ik doe af en toe een miskoop, helaas. En die gaan dan eens in de zoveel tijd naar Humanitas of een andere kringloopwinkel.

Laatst ben ik zelf bijzonder goed geslaagd bij een Humanitas winkel. Een boodschappen tas vol met leuke rokjes en shirtjes en voor mijn zoontje korte broekjes, samen 25 euro! En als daar een miskoop bij zit, geeft dat niet, voor die paar euro!

Maaike

Maaike

09-07-2012 om 15:34

Bravissimo

Ik heb ook een grote cup maat. Je schijnt dan bij Bravissimo (op internet) goed te kunnen slagen. Misschien een tip.

Ik heb zelf al jaren een stapeltje dure BH's, uit zo'n degelijke lingerie winkel met zo'n degelijke dame die tot mijn schrik mee ging het pashokje in. Maar ze heeft me heel goed geholpen.

Fiorucci

Fiorucci

09-07-2012 om 18:18

Bh's

Bh's kan ik juist niet bij Hema kopen, mijn maat (A85) hebben ze daar niet. Miskoop...hmmm...recent weet ik er zo gauw geen. Ohja, een shirt van Desigual, op de koninginnemarkt gekocht, maar net te strak, dus die staat op MP..

Valkyre

Valkyre

10-07-2012 om 00:42

Bh's.. breek me de bek niet open!

Ik sprong een gat in de lucht toen ik bij de Hema het bordje "ook in grote maten" zag hangen. Maarrrr dat ging dus meteen ook om grote omvangsmaten... Vanaf 80. Ik had toen 75 E of F. Hmph. Nu (zwanger) zweef ik ergens tussen 75G en 80F. Probeer daar maar 'ns iets leuks betaalbaars voor te vinden...

Miskopen heb ik niet zo vaak; ik weet intussen precies wat ik wel en niet moet hebben. Bij H&M: wel de "businesslijn," de klassiekere kleding zeg maar, niet de hipste modellen (want slechte stof).. Wel kinderkleding (degelijk, kan vrijwel allemaal in de droger als dat eens nodig zou zijn). Ook zeker geen bikini's of ondergoed. Ik koop normaal gesproken 2x per jaar een nieuwe Prima Donna en klaar. Nooit meer een miskoop-bh. Bij de Hema: wel de shirts van biokatoen, ook gebreide vestjes, maar geen andere shirts (te breed en te kort). Bij Zeeman: opletten hoe de halsnaad van kindershirtjes gestikt is. Zit er zo'n contrasterend bandje in meegestikt, dan zijn ze goed, anders niet. Kinderpyjama's: wel de flanellen, niet de katoenen jersey (snel lelijk). H&M heeft mooie degelijke. Enz enz. Kennelijk slaat mijn brein dit soort info makjelijk op... Wissen gaat helaas wat minder makkelijk.

Tink

Tink

10-07-2012 om 01:34

Albana

Bedoel je van die shirts die gaan 'draaien' na 1x wassen? Die zijn niet verkeerd gestikt, maar verkeerd geknipt. De stof is net niet zorgvuldig genoeg recht op elkaar gelegd (is ook erg lastig hoor, met tricot). Dat zie je niet, totdat je het wast inderdaad.

Yta Chalne

Yta Chalne

10-07-2012 om 07:57

Bh's (valkyre), miskopen

Voor dochter (70e/f) gingen we voorheen altijd voor de hoofdprijs naar een speciaalzaak, maar sinds kort weet ik dat Livera ook een prima collectie heeft in haar maat. Nu zijn we voor 25 euro klaar, een enorm prijsverschil. De maat die jij nu hebt, hebben ze ook, kijk maar eens bij de webshop!

Miskopen: op dit moment wisselt ivm ziekte/medicatie mijn figuur soms per uur. Iets wat leuk zit bij het passen, blijkt een dag later onbruikbaar. Ik kan het ook helemaal niet meer inschatten, ik koop lukraak (zonder nog te passen). En bewaar alles, wie weet komt het weer eens van pas. Gewoonlijk had ik nooit miskopen trouwens, na 41 jaar kon ik zo uit het rek iets meenemen, ik kende mijn kleuren en modellen inmiddels wel.

Ja dat bedoel ik

En ja, dat wist ik eigenlijk wel...heb in mijn jongere jaren ook wel 'genaaid'...Hoewel ik me afvraag of het wel altijd een kwestie is van per ongeluk een foutje.Bij die jurk laatst draaide het mouwtje...dat was volgens mij een kwestie van 'lapje over' en we moeten zuinig zijn met de stof.
Kreeg trouwens wel mijn geld terug (nou ja, mocht kiezen, heb andere gekocht).
groeten albana

Ik heb wel vaste 'modellen'

Misschien dat dat het aantal miskopen al beperkt? De jurkjes van de hema, de (spijker)broeken van m&s, ik weet precies welke broek mij goed zit, de naam van het model de maat...die kan ik blindelings zonder passen kopen. De 'modellen' gaan wel mee in de mode...is het wijde pijpen dan heeft 'mijn model' ook opeens wijde pijpen,is het lichtblauw of met vlekken dan heeft dat model ook opeens die kleur, de pasvorm blijft wél hetzelfde. De zomerbroeken (dus dunnere) daarvan heb ik ook een vast model, dat ik zo op het oog eruit kan halen...ook bij m&s, die zijn er in kort en in 3kwart en in lang al naar gelang het seizoen, de mode etc.
De 'rest' rokjes, shirtjes, blouses, vestje, truien daar pas ik eigenlijk altijd wel in, vrij gangbare maat en ook minder te 'verhullen'....en koop ik overal waar ik zo wat zie. Soms pas ik, soms niet...of zo over de kleding die ik aan heb. Ik twijfel wat dat betreft wel eens over de mouwen, die voor mij heel vaak te lang zijn...Dus half aantrekken over mijn kleding is vaak al genoeg om te zien of het past (die mouw dus...).
Voor bijzonder dingen, geen dagelijkse pas ik eigenlijk altijd. Een jurk voor een feestje of een bikini of een compleet ander model broek...die laatste loopt trouwens áltijd op een teleurstelling uit. Mén wat zit een ander model mij ongemakkelijk of ik zie er belachelijk in uit...3 andere modellen proberen is genoeg om mij in rap tempo dus weer bij m&s te doen belanden waar ik dan hemeltje dank míjn model weer terug vind. Hoewel ik er soms meer dan genoeg van heb en óok wel eens een andere aan wil, is dat toch het enige model dat me goed zit én goed staat. En dat getrek aan broeken die afzakken of broeken waar buiken uit lubberen of waar van die kussentjes uitsteken op de heupen vind ik toch ook écht geen gezicht. Dus dan maar weer hetzelfde model
Wel saai, maar het voorkomt dat ik er belachelijk uitzie en voorkomt miskopen.....
groeten albana

Tink

Tink

10-07-2012 om 11:51

Yta

Hier ook een dochter met zo'n onmogelijke maat. Een goede beha vinden is elke keer weer een crime. Dus ik ben blij met je tip over Livera. Hoop ik wel dat ze zwarte hebben, dochter wil eigenlijk geen andere kleur dan dat

Brianna F

Brianna F

10-07-2012 om 14:59

Bh's

Ik trap er telkens weer in. beugelbh's. Zien er zo mooi uit, maar absoluut ondingen om te dragen. Alsof ik stuk. Ik heb 1 beugelloze bh, die ik dag in dag uit draag en tussendoor snel was. Zojuist weer een hele lading beugelloze bh's besteld en gepast. Wat een jaren 30 modellen. Geen beugel, dat is waar, maar hoog en "kuis" en absoluut niet mooi. Waarom is dat, zodra er geen beugel in zit, zit er ook geen leuk modelletje meer tussen.

nuevenanno

nuevenanno

10-07-2012 om 16:40

Jaaaaa hoor

Dit jaar in ieder geval al eentje. Een (duur) shirt. Prijskaartje zit er nog aan en gaat er wsl ook niet af want ik heb het in een la gepropt. Geen idee wat me bezielde. Vorig jaar was het jaar van de miskoopjurkjes. Kon totaal niet slagen en moest voor mijn gevoel toch iets mee op vakantie. Pfff. Niet meer doen dus. Moet volgend jaar een nieuwe bikini. De vorige keer heb ik volgens mij alle bikinies in mijn maat gepast en was er gelukkkig eentje die fatsoenlijk zat.

Vic

Vic

10-07-2012 om 16:53

Brianna

Draag je wel de juiste maat? Als het goed is, voel je zo'n beugel helemaal niet. Dan kunnen er wel weer andere problemen zijn. Ik heb nu bijv. een Mary Jo (o.i.d.) waarvan de beugel kraakt. Erg grappig ;-(

Vic

Vic

10-07-2012 om 16:59

Dilemma

Ik heb nu overigens wel een bikini-probleem. Ik 'moet' over 3 weken op vakantie en de enige bikini die ik nog pas is 5 jaar oud en eigenlijk te klein (ben 7 kg aangekomen). Nu heb ik bij mijn vaste lingeriewinkel een mooie gezien, maar die is verschrikkelijk duur, 105 euro! Volgens mijn vriendin moet ik het gewoon doen, want ik doe er toch 5 jaar mee, maar ik zit daar wel tegenaan te hikken. Daarbij is het een mooie bikini, maar het bovenstuk is net zo'n 'harnas' als van mijn gewone bh's, dus het is wel een heel degelijk model. Het past bij de leeftijd, zullen we maar zeggen En hij heeft padded cups waarvan ik vrees dat die heel lang 'klam' blijven voelen als je hebt gezwommen.
Morgen ga ik ook nog even bij de sportwinkel kijken, maar ik ben er wel achter dat je eigenlijk in april i.p.v. juli een bikini moet kopen.

Brianna F

Brianna F

10-07-2012 om 20:31

Vic

Geen een maat zit me lekker en ik heb er wat geprobeerd.

Usa bikini

Ik heb in zo'n heerlijk goedkoop warenhuis in amerika dus een geweldige bikini gekocht - voor 25 dollar! Ze hebben daar nl een enorme variatie in maten.. Dus E75 kon ik in 4 soorten passen die zaten ook allemaal goed! Ik kon gewoon kiezen

BH heb ik nu van triumph, die zit fijn. En moet wrs weer vervangen worden..

Yta Chalne

Yta Chalne

10-07-2012 om 21:58

Dilemma vic

Als je naar een warmer land dan Nl op vakantie gaat zou ik de oude te kleine meenemen (je kent er toch niemand , en daar een nieuwe kopen. Is leuker, goedkoper (of je moet naar Cannes gaan) en makkelijker.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

10-07-2012 om 23:58

Yta: dat heb ik geprobeerd in portugal

Maar dat was geen succes, tjonge wat zijn die Portugese dames "petit"

Het ligt er dus maar aan hoe je gebouwd bent en waar je op vakantie gaat.

Yta Chalne

Yta Chalne

11-07-2012 om 12:59

Ginny

Ik heb Vic een keer gezien, die kan in warmere landen dan NL heel goed terecht Ik zou het idd niet iedereen aanraden.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

11-07-2012 om 19:48

Ja dat idee had ik al

Volgens mij schreef ze ergens anders dat ze net niet meer in maatje 36 past.

Nou ik kan je vertellen: die maat heb ik nooit gehad.
En ik was tijdens die vakantie een beetje zwanger, dat helpt natuurlijk ook niet echt. Toch werd ik er zwaar gefrustreerd van.

Vic

Vic

11-07-2012 om 19:52

Gelukt

Ik ben geslaagd bij een grote sportwinkel hier in de buurt. Dat was nog helemaal niet gemakkelijk. De meeste bikini's worden verkocht als setje, en dan zit bij 36 een A- en bij 44 een D-cup. Ik kan me niet voorstellen dat dat in het algemeen overeenkomt, maar het zal wel. Ik heb nu dus maar een bovenstukje met 'driehoekjes' genomen, dan maakt het niet zoveel uit als het iets te klein of te groot is. Maar wat een gedoe ;-( Oudste moest ook een bikini en had helemaal geen zin om te passen, dus ik heb haar gedwongen. Weer iets af te strepen van het lijstje (en ik kan weer 5 jaar vooruit

Vic

Vic

11-07-2012 om 19:57

Ginny (o.t.)

Niet dat het heel belangrijk is, maar ik pas niet meer in 32 (scheelt toch twee maten en het ligt gevoelig haha).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.