Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Lizelot

Lizelot

11-03-2013 om 11:27

Miskoop bank,ruikt naar rook!

We hebben een bank overgenomen van vrienden van ons.Bank is nog maar een jaar oud.Waar we niet aan gedacht hadden is dat onze vrienden een open haard hebben en er wordt gerookt binnen.Als we daar komen valt dat niet zo op,grote woonkamer en de rooklucht koppelde we aan de open haard en dan ruik je de bank ook niet.Maar nu hi jbij ons staat is het heel erg.Heel het huis ruikt naar de rook,onze kleding ruikt.Nu ben ik de kussenhoezen aan het wassen,de lucht is minder maar nog niet helemaal uit de kussenhozen.Maar de kussens zelf ruiken ook,ze liggen nu buiten en dan de bank zelf nog.Heeft iemand een idee hoe ik de lucht eruit kan krijgen.Kan een interieurspray helpen???

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Maartje Toch

Maartje Toch

11-03-2013 om 12:38

Volgens mij is interieurspray daarvoor gemaakt.

Iets Febrèze-achtigs zal allicht helpen en zo niet (of als aanvulling), dan zou ik zo vaak mogelijk mijn huis flink luchten. Mettertijd zou je die lucht toch echt wel kwijt moeten raken. En de kussens, kun je die niet wassen?

Van een iets andere orde maar ter aanmoediging: een aantal maanden gelezen heb ik een tosti-ijzer gered uit een brand. Opengeschroefd, heel goed schoongemaakt en toch kwam er nog steeds een penetrante roet/rooklucht uit na gebruik. Ik dacht al dat ik alle moeite voor niets had gedaan maar na een week ofzo was het over.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

11-03-2013 om 14:28

Azijn

Afnemen met een vochtige doek met azijn.

Rosa van der Zanden

Merel

Merel

11-03-2013 om 14:29

Stofzuigen?

Ik heb een keer een miep kraak haar bank zien stofzuigen, misschien helpt dat ook een beetje? De kussens ook even doen. Hoezen heb je al gewassen, en er is ook schoonmaak poeder, dat deed mijn moeder wel eens op tapijten. Moest je erop strooien en dan even later weer opzuigen. Wie weet helpt alles een beetje? En met de tijd zal het zeker wel minder worden denk ik hoor!

Spuitbus?

Bij Kruidvat (en ongetwijfeld elders ook) verkopen ze spuitbussen met reinigingsschuim voor stoelen en banken. Bedenk me nu ineens dat ik daar mijn bank wel eens mee kan bewerken. Maar dat terzijde. Daar zit een fris luchtje aan, mogelijk helpt dat. Ik heb er geen slechte ervaringen mee, maar heb het nooit op doorrookte meubels hoeven proberen, gelukkig.

Groeten,

Temet

Lizelot

Lizelot

12-03-2013 om 07:58

Dank voor de tips

Gisteren de kussens een hele dag buiten laten liggen,de hoezen gewassen.En de bank ondergespoten met een interieurspray.Het is iets minder maar nog niet weg.Ik baal enorm,ik word misselijk van de rooklucht.Het is echt van de open haard.Is toch een hele ander lucht dan van sigaretten.Morgen ben ik thuis,dan ga ik de bank behandelen met azijn.En volgende week wordt het beter weer ,dus dan de tuindeuren maar een paar dagen open.
En volgende keer gewoon een nieuwe bank.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

12-03-2013 om 22:08

Stomerij?

Zou een bezoekje aan de stomerij niet helpen. Of wordt dat te begrotelijk?

mirreke

mirreke

14-03-2013 om 13:19

Kussens in de vrieskou buiten leggen

Volgens mij helpt dat een hoop.

En ik vermoed dat het frame, dus ook onderkant van de bank, ook een rooklucht kan afgeven, dus ook het frame goed afnemen als je erbij kunt.

Aan de ene kant vervelend, maar ik weet van mezelf dat ik heel blij kan worden van onmogelijk lijkende klussen die ik dan toch klaar. Wie weet zit je over een poos met extra veel plezier op je niet-ruikende bank )

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.