Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

lisbeth

lisbeth

08-05-2013 om 18:14

Mijn pizza plakt:-(

Net voor het eerst geprobeerd een gv pizza te bakken in mijn nieuwe ferrari pizzaoven. Zag er mooi uit alleen plakte het deeg volledig vast aan de houten spatels. Het was totaal verkleefd. Ik had al meel erop gedaan. Wat kan ik hieraan doen?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Yta Chalne

Yta Chalne

08-05-2013 om 20:56

Bakpapier

Ik maak het deeg op bakpapier. Als het erop ligt, leg ik het met papier en al op de (hete) steen, zonder houten spatels te gebruiken. GV deeg en gewoon deeg blijven toch echt anders, maar zo gaat het prima!

lisbeth

lisbeth

08-05-2013 om 21:21

Blijft dat goed

Had ik ook aan gedacht maar ik was bang dat het te warm zou worden. Het wordt toch warmer dan een gewone oven

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

09-05-2013 om 11:30

Zout?

Wij strooien altijd wat zeezout op de bakplaat. Ik dacht eigenlijk juist dat dat hiervoor was.

Yta Chalne

Yta Chalne

09-05-2013 om 13:28

Gaat prima

Geen probleem hoor, met bakpapier. Ik heb er al heel wat pizza's mee gebakken. 100 gram mix B, zakje gist, klein beetje zout/ eventueel kruiden, beetje water, handje geraspte kaas. Half uurtje laten rijzen (langer mag ook .

Jessica O

Jessica O

10-05-2013 om 08:08

Yep

bakpapier gaat goed!
En de pizza`s uit de pizzaoven zijn wel extra lekker hoor!!

lisbeth

lisbeth

11-05-2013 om 18:10

Poging 2

Was ook niet heel succesvol, de pizza plakt aan het bakpapier vast. smaak verder super!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Recept?

Wat voor pizzadeeg gebruik je?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

lisbeth

lisbeth

11-05-2013 om 22:35

Recept

300 gr gv meel (schar mix 200 ml lauw water, 1 zakje gist, beetje olijfolie.
Glutenvrij meel heeft van zichzelf al het kenmerk erg te plakken.
De pizza was verder wel redelijk gaar al vond ik de bodem niet krokant. Misschien dunner uitrollen?
Ik moest het bakpapier echt in kleine stukjes ervan af trekken en bij de tweede pizza was het zelfs zo verkleefd dat ik de pizza kon weggooien

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Yta Chalne

Yta Chalne

12-05-2013 om 10:12

Water

Ik denk dat 200 water wel echt veel is. Ik gooi de gist (met schepje suiker) in nog geen 100 ml water. Kwartiertje laten staan tot je zo'n lekkere schuimige massa hebt. Gisteren heb ik het deeg 2,5 uur laten rijzen, en de bodem werd echt heel mooi. Denk eraan dat je een klein randje onbelegd laat, en gebruik vooral niet teveel tomatensaus (en andere vulling). Meest lastig is nog het dun uitrollen, daar leent gv deeg zich slecht voor helaas.
Maar, inmiddels zien de gv pizza's er bij mij uit of ze zo van de pizzeria komen. En volgens meeproevende familieleden is de smaak ook vrijwel 'normaal'.
Overigens, het is wel belangrijk het bakpapier een beetje te bestuiven met meel!

lisbeth

lisbeth

12-05-2013 om 10:50

Yta

Dank je voor de tips! Ik blijf stug door experimenteren en pizza eten
Hoeveel water gebruik jij dan op hoeveel meel. Ik had deze hoeveelheden van de achterkant van het schar pak.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

P

P

12-05-2013 om 12:52

Geen bakpapier

Geen bakpapier gebruiken maar van dat zwarte folie (iets voor 3/4 euro bij de Blokker, dat kun je 1000x gebruiken en dat scheurt niet stuk maar kun je er zo aftrekken als er al wat aan blijft hangen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.