Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Mijn cornus kousa bloeit niet

En weer weigert mijn cornus kousa ('China Girl') te bloeien. Hij is geplant in 2011 en was toen al een flinke struik. Nu dus de derde achtereenvolgende zomer en geen bloem te zien. Aan het koude voorjaar ligt het niet, want het toeval wil dat er bij mij in de buurt vrij veel van die struiken staan, en die bloeien allemaal wel.

Mijn exemplaar staat er zo te zien stralend gezond bij, en de herfstkleur is spectaculair, maar ik hem 'm toch vooral ook voor de bloemen aangeschaft.

Wat doe ik fout? Iemand een idee?

Groeten,

Temet

Hanna

Hanna

27-06-2013 om 18:12

Prachtige plant

Hier staat hij prachtig in bloei. Hij is gepland in 2008. Vorig jaar hadden we voor het eerst wat bloemen en aan het eind van het jaar zoete vruchten.

Zoals hij er nu bijstaat is het een cadeautje. Misschien moet je nog even geduld hebben.

Temet

Temet

27-06-2013 om 21:33 Topicstarter

Oef

Geplant in 2008, bloeien in 2012 - dan moet ik dus nog 2 jaar geduld hebben. Zucht.

Nou ja, ik kan er verder toch weinig aan doen. Een zoektocht over internet (ook Engelstalig) levert ook niet veel duidelijkheid op. Aan het weer kan het in elk geval niet gelegen hebben, gelet op alle uitbundig bloeiende exemplaren (grrrrrr) in mijn directe omgeving.

Nou ja, zoals gezegd, de struik staat er verder mooi bij en is in de herfst prachtig rood. We wachten maar weer af...

Hoe groot was jouw exemplaar trouwens toen je m plantte? De mijne was al een vrij fors exemplaar vond ik, vandaar ook de teleurstelling.

Groeten,

Temet

Leeftijd

Wij hebben een kornoeljeboomp(je) in de tuin staan (Eddie's White Wonder). Deze bloeide meteen in het jaar dat we hem plantten. Maar goed, dat was dus al echt een boom van een meter of drie. Ons boompje zat ook dit voorjaar weer helemaal vol in de bloemen, prachtig inderdaad.

Jammer dat je China Girl het vooralsnog laat afweten. Internet biedt weinig informatie, maar je leest overal wel dat het een aantal jaren kan duren voordat de cornus kousa bloeit. Hoewel China Girl voor een cornus kousa blijkbaar al vroeg gaat bloeien, dus dat klopt dan weer niet met het feit dat het bij aanschaf al een fors exemplaar was. Misschien eens navragen bij de/een kweker?

Hanna

Hanna

28-06-2013 om 19:59

Onze plant

Onze plant was in het begin ongeveer 1.20 of zo. Nu is het een stuk van meer dan 2 meter.

Wij hebben hem gekocht omdat we volume nodig hadden in de tuin. En ik had eigenlijk niet verwacht dat het zou uitgroeien tot deze mooie plant.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.