Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Marktplaatsverkoper

Marktplaatsverkoper

28-02-2014 om 14:33

Mijn adres gevonden via Marktplaats?

Wat me gisteren gebeurde, ben er wel een beetje van geschrokken!
Ik heb wat advertenties op Marktplaats staan onder een nickname die geen enkele link kan leggen naar mijn echte naam.
Alleen de woonplaats staat erbij en ik woon niet in een klein dorp.
Gisteren stond er ineens een man op de stoep voor een van mijn advertenties, onverwacht en ik had geen emailcontact met hem gehad. Hij had mijn adres achterhaald op Google.
Ik was te verbouwereerd om na te vragen hoe hij dat gedaan had maar voel me hier totaal niet fijn bij.
Ik heb Marktplaats gemaild hoe dit kan en ikmhad dan wel aangegeven dat ik op de kaart getoond werd maar dan nog kan iemand niet weten waar ik precies woon!
Ik vind dit gewoon eng.
Weet iemand hoe dit kan dat je toch traceerbaar bent blijkbaar?

Katniss

Katniss

28-02-2014 om 14:34

Postcode?

Volgens mij staat bij mij mijn postcode erbij. Ben jij misschien de enige met jouw postcode?

Katniss

Katniss

28-02-2014 om 14:35

Of telefoonnummer

Ik heb laatst mijn telefoonnummer gegoogeld en kreeg toen direct mijn naam en adres in beeld. Mijn telefoonnummer staat ook in mijn Marktplaats-app, dus mij hebben ze ook zo gevonden.

Jessica O

Jessica O

28-02-2014 om 15:02

hier

Al bewust geen tel nr erbij gezet, wel de achternaam. Bij thuiskomst 4 berichten op mijn antwoordapparaat.... mensen worden daarin steeds brutaler vind ik.
Heel summier info erop zetten lijkt me zo

Marktplaatsverkoper

Marktplaatsverkoper

28-02-2014 om 15:08

Ik ben ook heel summier

Geen achternaam maar een nickname, ben ook niet de enige met mijn postcode en ook geen telefoonnummer erbij staan..
De man heeft blijkbaar erg zijn best gedaan

Aiselle

Aiselle

28-02-2014 om 15:50

jee

Ik heb eens gekeken, maar op de kaart staat het pijltje bij mij bij een heel ander nummer van de straat. Iemand zou dan overal aan moeten bellen en vragen of je x via MP verkoopt??
Had je iets heel bijzonders dat die man zomaar kwam? Of woonde hij toch om de hoek? En heb je het aan hem verkocht?

hmm

Ik begrijp je ongemakkelijke gevoel, maar aan de andere kant: had die man eerst een mailtje gestuurd dan had je toch ook gewoon je adres gegeven? Dus uiteindelijk maakt het eigenlijk niet zo heel veel uit, toch?

Dalarna

Dalarna

28-02-2014 om 18:04

Ik heb dus niet mijn eigen postcode op mp gezet en ik zet daar ook nooit een telefoonnummer neer. De postcode zijn de vier cijfers en dan AA ofzo.

Monique D*

Monique D*

02-03-2014 om 14:38

Als je een afspraak maakt dan weten ze toch jouw adres?

Jippox:
"Ik begrijp je ongemakkelijke gevoel, maar aan de andere kant: had die man eerst een mailtje gestuurd dan had je toch ook gewoon je adres gegeven? Dus uiteindelijk maakt het eigenlijk niet zo heel veel uit, toch?"

Dat klopt. Ik heb een paar keer mijn adres opgegeven aan mensen die hadden beloofd het artikel op te halen. Maar zij kwamen niet met of zonder reden. Maar mijn adres had ik al gegeven!
En al waren ze wel langs gekomen, zij hadden mijn adres al in mijn bezit?

Mijn dochter heeft niet gebruikte schoenen via Marktplaats bij iemand opgehaald. Zij had het adres nog niet gekregen, maar kwam wel via Marktplaats achter welke straat de koper woonde (postcode en Streetview). Zij dacht het huisnummer te hebben, maar dat had ze niet.. daar kwam ze natuurlijk achter toen ze contact nam met de koper.
Dus zij was wel "warm".. zij was wel heel dicht bij het juiste adres.
Inderdaad, het adres is traceerbaar, maar is dat in dit geval zo erg?

Tink

Tink

02-03-2014 om 21:20

Ik vind dit toch anders dan zelf je adres geven hoor. Als ik zelf mijn adres geef dan doe ik dat omdat ik de potentiële koper vertrouw, we hebben dan namelijk meestal al wat mail uitgewisseld.

Maar hier heeft iemand dat blijkbaar zomaar achterhaald. Ik hou er ook niet van om zomaar traceerbaar te zijn.
Ik ben dus erg benieuwd naar het antwoord van Marktplaats.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

02-03-2014 om 21:40

Nee lijkt mij ook niet fijn

Als ik zelf mijn adres aan iemand geef, ligt dat tenminste nog een beetje vast. Dat is toch heel anders dan dat heel de wereld weet dat op mijn adres de antieke staartklok van oma, of die mooie blitse cabrio te koop staat... Ben ook wel benieuwd wat Marktplaats hier op te zeggen heeft en of dit wel de bedoeling is.

Marktplaatsverkoper

Marktplaatsverkoper

02-03-2014 om 22:22

Ik had idd iets bijzonders

En ben mede daarom niet blij hiermee. De man zat ook al wat verder naar binnen te kijken dus ook dat vond ik heel vervelend..
Als ik zelf mijn adres geef weet ik,ook dat ik iemand kan verwachten.
Mp zei dat ik via het kaartje redelijk traceerbaar was maar je kunt nooit precies iemands huisnummer nagaan. Alleen maar waar je ongeveer woont. Ws is deze man alle huizen bij langs geweest ofzo en dan nog, mijn buurtgenoten weten niet wat ik te koop heb en ook niet mijn nickname op marktplaats.
Hij vertelde zelf dat ie gegoogled had waar ik woonde maar dat kan ook niet via mijn nickname.

Marktplaatsverkoper

Marktplaatsverkoper

02-03-2014 om 22:22

Ik had idd iets bijzonders

En ben mede daarom niet blij hiermee. De man zat ook al wat verder naar binnen te kijken dus ook dat vond ik heel vervelend..
Als ik zelf mijn adres geef weet ik,ook dat ik iemand kan verwachten.
Mp zei dat ik via het kaartje redelijk traceerbaar was maar je kunt nooit precies iemands huisnummer nagaan. Alleen maar waar je ongeveer woont. Ws is deze man alle huizen bij langs geweest ofzo en dan nog, mijn buurtgenoten weten niet wat ik te koop heb en ook niet mijn nickname op marktplaats.
Hij vertelde zelf dat ie gegoogled had waar ik woonde maar dat kan ook niet via mijn nickname.

Queria

Queria

03-03-2014 om 09:52

En kijk vooral ook uit met vacaturesites

Omdat ik werkzoekend ben heb ik me bij allerlei sites aangemeld.
Nou, daar ben ik inmiddels lelijk van op de koffie gekomen want er zijn er bij die het zo nauw niet nemen met de privacy....
Wie nu mijn naam googelt vindt daar mijn complete cv. m'n hele doopceel, inclusief adres en telefoonnummer.
En zie dat nog maar eens van het web te krijgen
Fijn is dat, nietwaar? ^*&^@

Dus: een gewaarschuwd mens telt voor twee!

Queria

Bianca

Bianca

03-03-2014 om 10:10

Ha en dan de kamer van koophandel

Ik snap er niks van. Sinds ik 5 jaar terug voor mezelf ben gestart wordt ik lastig gevallen door allerlei bedrijven die juist aan mij iets willen verkopen.
Zowel telefonisch als door de brievenbus.
En opdringerig dat ze zijn! Heb zelfs al een paar keer een energiebedrijf en dergelijke aan de deur gehad met een "super voordelig voorstel". Maar wel NU beslissen! Even hier tekenen graag!

En aangezien ik vanuit huis werk, ben ik daar echt niet blij mee.
Ik was me daar helemaal niet van bewust toen ik me inschreef...

Verder heb ik 0,0 aan de kamer van koophandel gehad. Het is dat registreren verplicht was, maar anders zou ik ervoor passen.

Op marktplaats ben ik ook terughoudend, maar zag in de app inderdaad dat je woonplek gewoon op Google maps wordt aangegeven.
Dan moet je dus weer met een nepadres werken als je anoniem wilt blijven.

Evanlyn

Evanlyn

03-03-2014 om 12:54

KvK

Dat is inderdaad erg vervelend. Dat register is openbaar dus echt iedereen kan er een database van aanleggen en die weer doorverkopen. Het is dat het moet, anders...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.