Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

lisbeth

lisbeth

25-09-2012 om 07:19

Microscoop en proefjes

Dochter van 8 heeft een goede microscoop op haar sint lijstje staan. Ze heeft al eentje van de bart smit maar kan daar niet veel mee.
Nu is er volgende week 1 bij de lidl in de aanbieding en dat leek me wel wat. Zal straks link plaatsen, wie kan beoordelen of ze met zo eentje een tijd vooruit kan. En wie weet sites met leuke proefjes, redelijke moeilijkheidsgraad. Wij als ouders hebben nooit iets gedaan in deze richting en zijn dus blanco.
Ze mengt graag stiekem vloeistoffen, poedertjes etc en kijkt dan wat het wordt. Nu dan maar regelen dat ze het legaal kan doen

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
lisbeth

lisbeth

25-09-2012 om 08:54

De link

http://www.lidl.nl/cps/rde/xchg/lidl_nl/hs.xsl/index_33380.htm

als hij te uitbegreid is dan hoor ik het ook graag en als iemand een leuk alternatief weet dan ook

Hombre

Hombre

25-09-2012 om 10:17

Lidl

Het is de vraag of je bij Lidl iets behoorlijks kunt kopen op dit gebied, het is vast niet veel beter dan wat je bij Bart Smit haalt.

Dan beter een budgetmodel hier. (ook een site met reviews)
http://www.microscoop-expert.nl/

Roelof

Roelof

25-09-2012 om 11:42

Goede ervaring hiermee

Gewoonlijk heb ik slechte ervaring met elektronica van de Lidl, maar deze microscoop is een positieve uitzondering. Ik heb dit type enkele jaren geleden aangeschaft en sindsdien enkele malen gebruikt. De microscoop is goed te gebruiken, met voldoende versterking en verlichting door middel van een lampje.

Een zeer leuke extra (mocht die nog werken onder huidige besturingssystemen) is de camera met usb aansluiting, waarmee ik bijvoorbeeld een leuk filmpje van een levende luis heb kunnen maken.

lisbeth

lisbeth

25-09-2012 om 11:57

Bekend merk blijkbaar

had zelf ook al wat zitten googlen en kwam dit merk regelmatig tegen, het is dus geen prutsmerk.

Roelof goed om te horen, misschien wel even uitzoeken of onze laptop met deze micro kan samenwerken.

en een levende luis, dat zou dochter nu prachtig vinden, jaar terug had ze luizen en ze was zo beledigd dat ze van mij niet eentje mocht houden en bestuderen.

lisbeth

lisbeth

25-09-2012 om 12:05

Wat we het liefste zouden willen

is haar met kerst een volledig pakket kopen. Dus en een microscoop,een goede chemiedoos, glaasjes al dan niet al met cellen erop en een goed boek met voorbeelden van proefjes.

Dat doet me denken

aan mijn neefje, die kreeg een microscoop en had de hele dag al van alles eronder gelegd om te bestuderen. Zijn fantasie leek even op, hij keek eens peinzend, peuterde in zijn neus en riep: dit ga ik eens goed bekijken!

lisbeth

lisbeth

25-09-2012 om 12:22

Savon

Prachtig

Website

Bij www.betatoys.nl hebben ze veel keuze in microscopen en ook preparaten, glaasjes en boeken.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.