Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Mezenspotter

Mezenspotter

07-05-2012 om 13:38

Mezenkast met broedende mees verstoord

GGrr, man, nu niet zo, lief wilde in de mezen nestkast kijken omdat hij er al een poos geen mees meer had zien in gaan. Hij dacht dat het broeden mislukt was en wilde het kastje openmaken. Hij hield hem op zijn kant en er kwam een mees uit en hij zag wat eitjes rollen.
Nu ben ik boos op hem omdat ik denk dat het niet meer goedkomt nu het nest verstoord is.
Is er nog een beetje hoop?
En ik had nog zo gezegd dat ie het niet moest doen....

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Oei, ik weet niet

of ze nog komen, als hij niet met zijn handen aan de eitjes gezeten heeft misschien nog wel?
Ik heb vorig jaar tijdens het snoeien een nestje geraakt in de heg( van een vogeltje wat erg vroeg was) en daar heb ik wat takken voorgezet en ze zijn wel verder gaan broeden.

Zoiets een keer per ongeluk gedaan

Ik had eens een roodborstjesbroedkast gekocht, maar was er nog niet aan toe gekomen om hem op te hangen. Ik had hem in de schuur in een rek gezet. Toen ik de schuur ging opruimen zag ik er allemaal gras in zitten. Ik dacht dat mijn kinderen dat gedaan hadden. Ik nam het kastje mee naar buiten om hem leeg te gooien boven de kliko, maar zag ineens iets glibberigs. Van schrik liet ik het kastje in het gras vallen. Er bleken jonge vogeltjes in te zitten. Het kastje heb ik toen teruggezet op zijn oude plek in de schuur. Twee vogeltjes waren dood, vier leefden nog. Moeder roodborstje kwam al snel terug en na twee weken zijn ze uitgevlogen.

Best kans dus dat de mezeneitjes in jouw broedkast alsnog uitkomen.

skik

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.