Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

mimali

mimali

21-08-2011 om 15:09

Meterstanden aflezen

Misschien een domme vraag maar ik weet even niet hoe ik de meterstanden moet aflezen.

Wij hebben 1 november 2010 de sleutel gekregen en toen heeft de makelaar de eindstand genoteerd.
Bij meter 1 staat 3445 en bij meter 2 staat 2825.
Nu moet ik de nieuwe stand doorgeven maar er staan 5 cijfers waarvan je de laatste ziet draaien..wat moet ik nou invullen? Ik heb de eerste 4 gedaan maar dan geeft eneco aan dat het verbruik te laag is? Dat lijkt mij ook wel maar als ik 5 cijfers invul is het weer heel hoog vergeleken bij de begindstand..of moet je de laatste 4 invullen inclusief de draaiende?

Groetjes,

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Klaartje

Klaartje

21-08-2011 om 15:21

Meterstanden

Normaal gesproken schrijf je de cijfers op zonder de draaiende erbij. Heb je toevallig niet meter 1 bij meter 2 ingevuld en meter 2 bij meter 1?? Weet je de beginstanden nog? Dan zie je of het reeel is.

mimali

mimali

21-08-2011 om 15:27

Klaartje

Nee heb ze niet verwisseld..

De beginstand van 1 was 3445 en is nu 3581, maar dat is toch veel te weinig verbruik vanaf 1 november of ben ik gek?

Tirza G.

Tirza G.

21-08-2011 om 16:04

Ligt er aan

Wat ís het? 140 m3 gas is weinig, maar z-o-u kunnen, 140 kWh lijkt me erg laag. Misschien heeft de makelaar wel een foutje gemaakt en een te hóge stand doorgegeven?

Dat draaiende cijfer is als het ware het getal achter de komma, dat hoef je niet mee te tellen.
Tirza

mimali

mimali

21-08-2011 om 16:14

Tirza g

Het is de electriciteitsmeter en als voorbeeld heb ik meter 1 genomen,maar meter 2 is hetzelfde verhaal is een verbruik van 100 kwh dus bij elkaar 240 is nog heel weinig lijkt me..

Tirza G.

Tirza G.

21-08-2011 om 17:09

Mimali

Is het een dag- en een nachtmeter begrijp ik? En geven ze aan dat bij beide het verbruik te laag is? Dan is de vorige opname niet correct, lijkt me.

Tirza

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.