Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Paasei

Paasei

25-04-2015 om 17:55

Met mijn handen in mijn haar

Zowel letterlijk als figuurlijk, die titel.. Al jarenlang ben ik op zoek naar HET product voor mijn haar. Ik heb een kort kapsel, stijl haar (met een beetje slag) dat ik met volume naar achteren draag. Dat naar achteren stylen doe ik met behulp van gel. Of creme, of mousse.. Door de jaren heen heb ik al heel wat potjes gebruikt om nu eens het ideale product te vinden. Iets dat zorgt dat mijn haar blijft zitten maar wel flexibel blijft en niet hard wordt. Dat ik mijn handen nog door mijn haar kan halen en dat 't daarna weer gewoon in model valt (ooh dromen...
Gel werkt, maar wordt hard. Dat staat niet mooi en dat met die handen kun je vergeten. Wax houdt niet genoeg (zakt snel in) en zorgt dat je haar er vettig uit ziet. Momenteel probeer ik Niveau creme gel, wat inderdaad niet plakt, maar ook niet goed houdt..De kapper doet iets met paste-spul (en verwees me daar voor naar de HEMA) maar dat werkt alleen de eerste twee weken na mijn kappersbeurt, daarna wordt mijn haar alweer te zwaar (en om de 14 dagen naar de kapper wordt me toch iets te gortig)..
De schappen van onze lokale drogist staan vol met stylingproducten. Zit er dan niets bij wat echt werkt?? Wie weet iets dat je haar echt fixeert en op z'n plek houdt, zonder dat het hard wordt en plakt??

Poekie

Poekie

25-04-2015 om 18:05

Twee dingen

Ten eerste denk ik dat een (nog) betere kapper wellicht kan helpen om het zo te knippen dat het langer luchtig blijft. Mijn kapsel laat zich beetje beschrijven als t jouwe en ik heb echt verschil gemerkt per kapper.
Ik gebruik mousse van Tigi Catwalk en Sebastián craft clay. Ontzettend duur dus ben op zoek naar alternatief maar nog niet gevonden.

mirreke

mirreke

25-04-2015 om 18:08

ik kreeg als tip

Droogshampoo. Zit in een bus maar is geen haarlak. En verdomd! Ik ben er blij mee 0

Je haar ziet er niet vet uit, je kunt het met je handen nog vormen, en het zit vol en weelderig...

mirreke

mirreke

25-04-2015 om 18:10

Ik heb trouwens ook kort haar

Althans, kortig. Ik heb aan de zijkanten en achter kort, maar bovenop vrij lang. En het zit prima, ziet er goed uit, en blijft mooi en toch lossig, alsof het vanzelf zo valt, ahum, zitten...

Angela67

Angela67

25-04-2015 om 20:41

volumepoeder

nooit meer iets anders! En ja ook ik heb een fortuin uitgegegeven, vanaf het moment dat ik niet meer met zeep + haarlak van m'n moeder m'n haar overeind wilde zetten . . .
echter super spul.
gr Angela
ps het kost niet veel dus zeker een experiment waard

Moni

Moni

25-04-2015 om 20:51

Is volumepoeder iets anders dan droogshampoo?

Zo te lezen doet droogshampoo precies hetzelfde. Heeft iemand de ingrediënten al eens vergeleken?

Angela67

Angela67

25-04-2015 om 21:18

ingredienten

http://www.beautylab.nl/diy-droogshampoo/

http://www.beautylab.nl/kruidvat-effex-max-volume-powder-review/

als ik het zo even scan twee totaal verschillende dingen.

gr Angela

guera

guera

26-04-2015 om 14:02

sebastian

Ik heb ook een redelijk kort 'rommelig' kapsel. Ik zweer bij sebastian. Kappersproducten werkten echt beter dan supermarktspul. Ik heb nog nooit iets gevonden dat net zo goed werkt als de clay of de microweb fiber van sebastian. Dat laatste heeft een klein beetje van die draden zeg maar, dat houdt het echt kneedbaar. Wat er in de buurt komt is de paste van l oreal. Maar l oreal stopt iets in hun producten (ook shampoo) waar ik niet tegen kan. Dus daarom valt die af bij mij.

@paasei

komt me bekend voor, jouw beschrijving van haar. Kwam bij kapper die 'curlsys'deed, populair gezegd 'krullen knippen'. Bepaalde techniek.
Ik laat ze zó knippen en ben dan zeker 2 en soms 3 maanden onder de pannen, met goed kapsel.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.