Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

mauw

mauw

17-12-2012 om 12:26

Met kat op reis

Wij gaan deze week 10 uur lang met de kat in de auto rijden.
Heeft iemand hier ervaring mee en tips voor?

Ik ga straks bij de dierenarts vragen of ze iets kalmerends heeft ( geen NL dierenarts).

Las ook de tip om hem 24 uur tevoren geen eten te geven. Is dat niet erg sneu? Dit ivm stinken in de auto neem ik aan

Bedankt alvast!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Josha

Josha

17-12-2012 om 20:10

Half slaappilletje

Wij gaven onze kat voor een 6 uur durende reis altijd een half slaappilletje. Daarop doezelde hij de hele reis. Altijd veel complimenten in de trein over onze voorbeeldige kat, hahahaha, half gedrogeerde kat...

Tja

Hier iemand die dan wel niet op reis gaat voor een lange tijd, maar wel naar kattenshows gaat.
Soms rijden we dan 2-en-half uur, zijn de hele dag op show en moeten dan nog 2-en-half uur terug.
De meeste katten (let wel: de meeste, dus niet allemaal) zullen niet plassen en poepen gedurende deze dag.
Wat wel van belang is, is het feit of je weet wat je kat doet tijdens een reis(je). Gaat hij rustig liggen, is hij erg onrustig? Alleen bij onrustig gedrag zou ik hem "iets" geven iom de dierenarts. Anders zou ik daar echt niet aan beginnen.
Succes.

Ah ok

Bedankt vr de reacties.
Kat heeft nog maar 1x een kort ritje gemaakt. En is jong, veel buiten, vangt van alles enz. En mauwt behoorlijk: ik voorzie dat ie veel herrie gaat maken maar mischien valt het mee.

Denk dat ik de dierenarts preventief iets vraag. En dat ik dan wel wat droge brokjes geef van tevoren maar niet teveel, zoiets.

Hoe het ging..

.. ivm douane hebben we de kat op de valreep nog laten vaccineren en chippen. En we kregen 4 'slaappilletjes' mee om de kat onderweg suf te houden.
Ze bleef vooral rustig als wij ook stil waren, zodra we stilstonden of veel praatten begon ze toch te mauwen. Ook dronk en at ze gretig onderweg en liet niets lopen. Wat een ideaal beest
Inmiddels gaat ze 's nachts al naar buiten op het nieuwe adres, en mauwt ons wel wakker.

Bedankt voor de tips!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.