Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

moeder van feestvarken

moeder van feestvarken

26-06-2012 om 22:04

Met clubje 4-jarigen naar de parade

Mijn dochter wordt in juli 4. We willen dan iets leuk met haar en drie of vier vriendjes/vriendinnetjes gaan doen. Vorig jaar zijn we naar een eenvoudig poppentheater geweest, nu hebben we het idee om misschien naar De Parade in Utrecht te gaan. (We wonen in Amsterdam, maar de locatie in Utrecht vind ik sfeervoller en is per trein net zo makkelijk te bereiken.) Jaren geleden dat ik er zelf ben geweest, maar zo te zien op hun website hebben ze ook dingen voor kinderen. Leuk idee of geen goed plan/te ingewikkeld/te druk/toch in eerste instantie iets voor grote mensen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Lynna

Lynna

27-06-2012 om 06:36

Niet doen

Ik vind het een hele onderneming met 4jarigen en zou daar als ouder niet blij mee zijn. Die kleintjes kun je met zoveel blij maken. Die zien echt niet dat Utrecht sfeervoller is dan Amsterdam.....

Guinevere

Guinevere

27-06-2012 om 10:35

Nee

Je doet die kinderen een groter plezier met de speeltuin, cakejes en limonade. Bovendien raak je ze dan niet zo snel kwijt.
Als je naar de parade wilt met haar: vast en zeker een leuk idee, maar niet voor een partijtje.

Waar woon je?

Waar woon je in Amsterdam?

Als het weer ook maar enigszins meewerkt zou ik een leuke speeltuin uitzoeken (al eens in het Beatrixpark geweest? Ook goed bereikbaar met de metro). Bij Circus Elleboog is er ook de mogelijkheid voor een partijtje meen ik, en verder is er natuurlijk altijd nog Ballorig en Tun Fun. Voor jou misschien niet je dat, maar voor de gemiddelde vierjarige ongeveer het paradijs volgens mij.

Groeten,

Temet

moeder van feestvarken

moeder van feestvarken

27-06-2012 om 21:11

Ok,

dank voor jullie wijsheid. Eerst mezelf verplaatsen in een 4-jarige dus, al vind ik het comfort/plezier dat de ouders aan het uitje kunnen beleven ook een belangrijke factor om rekening meet te houden..

moeder van feestvarken

moeder van feestvarken

27-06-2012 om 21:17

Temet

Wij wonen in het oostelijk havengebied. Beatrixpark (dus) nog nooit geweest.. Circus Elleboog is dacht ik voor net iets oudere kinderen. Ballorig ga ik googelen. De enthousiaste verhalen over Tun Fun ken ik, maar het lijkt mij een klereherrie daar zo onder de grond.
Dankje voor meedenken.
Ik zal ook eens in de uitkrant kijken, sectie jeugd.
Artis is ook nog een optie, verjaardagstaart en limo mee, de meesten hebben een abonnement dus betaalbaar, maar is ook wel weer druk op mooie zondagen.

Speeltuin

In het Amstelpark bij de RAI. En inderdaad gewoon alles meenemen. Je bent dan wel afhankelijk van mooi weer, maar dat is gewoon een middag heerlijk spelen. Wel wat muntjes regelen voor de draaimolen of een bootje.

Juist, amstelpark!

Dank je AnneJ, die speeltuin bedoel ik dus, dat is helemaal het Beatrixpark niet.

Die is echt leuk, er is ook een kinderboerderijtje en er rijdt een treintje.

Moeder van feestvarken, in TunFun ben ik zelf nooit geweest; geen idee hoe erg de herrie is daar. Als je de beschikking hebt over een auto en je gaat maar met een paar kinderen dan is Ballorig Gaasperplas wellicht aan te bevelen. Wel een uithoek (naast de Gaasperplas, dus als het mooi weer is kunnen ze daar nadien afkoelen), gratis parkeren, en de herrie viel mij enorm mee. Er was namelijk toen wij daar waren geen muziek, dus je hoort wel een hoop joelende kindertjes, maar dat hoor je op een schoolplein ook. Dan posteer je jezelf aan een tafeltje met een krantje (ze hebben er ook bladen liggen) en een daar aangeschafte kan limonade (4 euro voor een kan vol. Je mag geen meegebrachte consumpties gebruiken, maar er wordt gesmokkeld) en dan laat je ze lekker rondrazen.

Ik ken vermoeiender bezigheden, moet ik zeggen

Overigens, je hebt het over een zondag. Ik ben bijna geneigd deze tip voor mezelf te houden, maar nee, ik ben sociaal: naar Artis, maar ook naar andere gezinstoestanden, kan je beter op zaterdagochtend gaan. Dan staat de ene helft van Nederland in de kassarij bij Ap en de andere helft langs de lijn bij de E'tjes, en dan heb je het rijk ongeveer alleen.

Groeten,

Temet

Moeder van feestvarken

Wat zei je nou? Comfort/plezier voor volwassenen?
Ik snap dat je niet in de herrie wilt zitten bij een indoor speelparadijs. Maar onderschat niet de voordelen voor de ouders als je op een rustige en overzichtelijke locatie de verjaardag viert. Geen overdraaide kinderen, geen noodzaak om de hele tijd als een havik op te letten of ze nog allemaal in de buurt zijn. Bij een speeltuin kan hun energie ook gewoon de lucht in. (In plaats van bij een geregeld en/of overdekt iets waar je als ouder in een soort tornado van kinderkracht kunt terecht komen).

Je eigen vermaak zou ik niet in verband brengen met een kinderverjaardag. De meeste ouders die ik ken zijn blij als ze op een dergelijke dag het kind het gevoel kunnen geven dat het jarig is, de gastjes het gevoel kunnen geven dat het een feestdag is, en het lukt om alle kinderen zonder kleerscheuren weer te retourneren.

moeder van feestvarken

moeder van feestvarken

28-06-2012 om 21:36

Rodebeuk - over comfort/plezier

Het woord 'plezier' was wat ongelukkig gekozen. Ik bedoelde niet dat ik eigen vermaak wil, maar dat ik (en de andere aanwezige volwassen) het zelf ook plezierig wil vinden op een bepaalde locatie; dus geen indoor pretpark e.d., wel een rustige, fijne speeltuin.
Binnenkort maar eens proefspelen in het Amstelpark.

moeder van feestvarken

moeder van feestvarken

28-06-2012 om 21:44

Temet - over indoor en de zaterdagochtend

Ik houd niet van indoor, zeker niet in juli. Al ben ik vorig jaar in de vakantie vanwege heel slecht weer wel bij een indoor speelplek geweest in een oude kerk in Maastricht, dat was best leuk.
Indoor speelparadijzen om een verjaardag te vieren daar ga ik pas aan denken als de kinderen wat groter zijn, richting acht jaar, en als het er veel zijn. We gaan nu met maar een klein clubje.
Die tip van zaterdagochtend is ook nog wel een goede. Sowieso voor de reguliere Artis-bezoeken. Normaal kan ik zelf ook niet op de zaterdagochtend, dan zit ik in de kantine van het zwembad.., maar in juli zijn er geen zwemlessen.

Moeder van feestvarken

Nog een tip voor als je ooit in die buurt bent, ik heb m hier al eens eerder gegeven, maar ik was helemaal weg van speeltuin De Veilige Haven in IJmuiden. Groot, erg leuke toestellen voor alle leeftijden, een winkeltje waar voor een habbekrats een keur aan ijs en snoep te koop is, en maar éen in- en uitgang, dus als je daar in de buurt gaat zitten kan er niemand ongemerkt eruit piepen. Toegangsprijs 1 euro.

Niet altijd open, maar wel in weekenden en schoolvakanties. Mijn ouders wonen in IJmuiden, als de kinderen daar logeren is speeltuinbezoek vaste prik.

Groeten,

Temet

moeder van feestvarken

moeder van feestvarken

29-06-2012 om 22:53

De veilige haven in ijmuiden

die ga ik ook onthouden. Misschien leuk om er met de ferry van Connexxion naartoe te gaan, fietsen mee. Hebben we vorig jaar ook een keer gedaan. Te ingewikkeld voor een feestje, maar wel leuk met het eigen gezin op zondagmiddag, oeps, zaterdagochtend

Tirza G.

Tirza G.

01-07-2012 om 16:05

Jeumig

Een buiten-de-deur-feestje voor een vierjarige? Dat vind ik al heel wat Vierjarigen vinden een thuisfeestje met 2 suffe spelletjes en veel tijd om met het interessante speelgoed van een ander kind te spelen al meer dan zat. Hier kon dat zelfs nog met vijfjarigen.

Tirza

moeder van feestvarken

moeder van feestvarken

01-07-2012 om 21:10

Tirza

'Normaal' zou ik ook gewoon een eenvoudig feestje thuis vieren, met familie erbij, paar nichtjes, en die paar kinderen die we nu uitnodigen; dat zou ik 'normaal' heel gezellig vinden. Helaas is een familiefeestje dit jaar een onmogelijkheid, omdat mijn vader heel ernstig ziek is.
Maar we willen ook niet niks doen, dochter heeft het er al zo lang over dat ze bijna vier wordt en dat ze straks naar school gaat; vandaar dit alternatieve plan.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.