Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

fijn met de trein

fijn met de trein

18-10-2014 om 22:23

met 2 kinderen met de trein

Sorry voor deze wellicht suffe vraag, maar ik heb niet het idee dat ik precies de juiste informatie kan vinden. Ik wil maandagochtend met 2 kinderen (onder de 11) met de trein. Ik heb zelf een dalurenkaart, maar misschien dat ik maandag al voor 9 uur op de trein stap.
Wat moet ik doen om voor die kinderen van een geldig vervoersbewijs te regelen? Als ik zo'n eenmalige ovkaart met railrunner uit de automaat haal, kunnen we dan ook voor 9 uur op de trein stappen? Is zo'n railrunnerkaartje de hele dag geldig? Of moet ik voor de terugweg weer kaartjes kopen?
Voor wie is deze materie gesneden koek? Ik hoor het graag!

Annet

Annet

18-10-2014 om 22:27

Goed nieuws

Het Railrunner-kaartje kan vóór 9 uur gebruikt worden en geldt de hele dag.
Ze moeten wel in en uitchecken. Goede oefening

fijn met de trein

fijn met de trein

19-10-2014 om 12:18

bedankt!

Eindelijk een helder, eenduidig en to the point antwoord. Dank je wel!

guera

guera

19-10-2014 om 16:16

Wel chip nodig!

Let op je kan geen railrunner uit de automaat meer halen. Je hebt voor beide kids een chipkaart nodig. Daar kun je de railrunner op zetten. Dan in en uit checken inderdaad

Annet

Annet

19-10-2014 om 16:33

Guera, je informatie klopt niet

Je kunt een railrunner uit de automaat halen zonder extra kosten.

Dit staat op de site van de ns:
Voordelig reizen met de Railrunner

Kinderen kunnen bij NS met de Railrunner voordelig met de trein.

De Railrunner is te laden op een eigen OV-chipkaart van het kind en is verkrijgbaar als eenmalige chipkaart (zonder toeslag).

Dendy Pearson

Dendy Pearson

19-10-2014 om 18:10

En je kan 'm natuurlijk ook als eticket kopen.

guera

guera

19-10-2014 om 21:40

excuus maar

Hier bij ons komt ie niet meer uit de automaat hoor. Alleen nog maar chip automaten.Eticket kan natuurlijk ook. Niet bij stilgestaan

Annet

Annet

19-10-2014 om 21:44

Guera

De eenmalige railrunner is een chipkaartje.
Dat zou ook bij jullie uit de chip-automaat moeten kunnen komen.
Volgens de ns website in ieder geval wel.
Mijn jongste heeft in juli nog een chipkaartje railrunner gekocht uit de automaat.

four

four

19-10-2014 om 22:30

twee soorten automaten

Zie plaatje: https://www.nationalebeeldbank.nl/shop/products/886114-ns_ov_chipkaart_automaat

Bij de linker automaat kun je ook losse kaartjes kopen, bij de rechter automaat alleen saldo.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.