Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

sinas

sinas

29-09-2012 om 10:51

Merkkleding, valt dat kleiner?

Van de week winterjassen via Zalando (aaaahhhhhhh) besteld, Benetton en Emoi, ken die laatste overigens niet echt, maar de jas zag er leuk uit. Maar toen ze er waren, zag ik het al gelijk, veel en veel te klein. En ik had de normale kledingmaat van de kinderen besteld.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

29-09-2012 om 11:00

Benetton

Emoi ken ik niet, maar Benetton is een Italiaans merk dat heel erg klein valt. Een normale damesmaat 34 (NL) is bij Benetton maat 40. Hoe dat met kindermaten werkt weet ik niet, maar heb je op Zalando.nl niet een maattabel waarin wordt aangegeven of een kledingstuk groot of klein valt?

Vaak wel

Benneton werkt met s.m.l maten, ook bij kinderen. Ze zeggen dat xxl de grootste kindermaat is(170-176) maar het is eerder 152. Mijn zoon kan vanaf zijn 10e jaar al geen kinderkleding van Benneton meer aan.

Italiaanse maten

Italiaanse maten zijn anders dan Nederlandse maten. Om het Nederlandse equivalent te krijgen moet je er 4 bij optellen. Een Italiaanse maat 42 is dus ongeveer een Nederlandse maat 38.

Winkels hangen in Benetton kleding ook vaak een eigen label met de Nederlandse maat, maar als je alleen het fabriekslabel hebt moet je oppassen.

Groeten,

Temet

Thursday Next

Thursday Next

30-09-2012 om 09:57

O jee

Hier ook een emoi jas besteld. Ik heb de maat wel wat groter genomen, hoop dat ie dan toch past!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.