Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Mover

Mover

26-12-2012 om 21:06

Meringue, wat doe ik er mee?

Ik heb een beetje (veels te) veel meringue gemaakt. Had 6 eiwitten en dacht, okee, daarvan maak ik schuimpjes. Heb nu dus een overload aan meringue. Wat doe ik er mee? Ik kan het afgesloten bewaren in een dichte doos, een dag of 5, volgens google. Maar dan nog, vanavond semifreddo meringue toetje gegeten. Lekker. Maar om dat de komende week elke avond te maken, gaat me ook tegen staan.

Wie heeft een goede tip om dit mierzoete spul op een verantwoorde (?) wijze soldaat te maken?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Invriezen!

Merengue kan je goed invriezen. Ik weet niet hoe lang je het dan kunt bewaren, maar zeker langer dan 5 dagen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Anna-

Anna-

27-12-2012 om 01:35

Ons kerstdessert

250 ml slagroom stijf kloppen, 300 g Griekse yoghurt erdoor, 300 g diepvriesframbozen en 125 gram meringue in stukjes. Het moest in de vriezer maar wij vonden het nog lekkerder toen het al een tijd stond te ontdooien.

Ons kerstdessert

ik heb eton Mess gemaakt. Met aardbeien die gemarineerd waren in balsamicoazijn-siroop (balsamico inkoken) met vanillesuiker. Slagroom, meringue en aardbeien in laagjes in een glaasje. was erg lekker. kan ook met creme de cassis of voor de kinderen in granaatappelsap marinade.

Mover

Mover

01-01-2013 om 21:14

Bedankt

voor de tip van het invriezen!
We zien wel hoe het eruit komt. De recepten heb ik bewaard voor een volgende keer. Ik kan nu even geen schuimtoetjes meer zien
Een gezellig nieuwjaar.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.