Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kari1

Kari1

02-12-2011 om 13:00

Melkopschuimer gezocht

Ik zoek een simpele melkopschuimer als sinterklaascadeau, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Het hoeft niet elektrisch te zijn of te verwarmen, liefst iets met een stamper. Waar koop ik dat, gewoon bij Blokker o.i.d?
Ik heb wel zoiets gezien bij webshops, maar dat model is heel dun gezaaid. Meestal zijn de goedkopere modellen van die dunne steeltjes met een kleine garde aan het eind, op batterijen denk ik. Werkt zo'n stamper wel? Of is er soort die ik beter kan kiezen?
Kari (altijd zwarte koffie)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Brianna F

Brianna F

02-12-2011 om 13:05

Werkt prima

Ik heb er drie van Douwe Egberts, maar Blokker zal ze ook wel hebben. gewoon een plastic beker met een "stamper" met heel fijn gaas ertussen erin.
Werkt als een tierleier. Ik vind het zelfs beter werken als het opschuimpijpje van mijn espressomachine.
Wel altijd koude melk nemen. Ik gebruik hier halfvolle dagverse melk voor. Opschuimen, dan in de magnetron.

Puck

Puck

02-12-2011 om 13:20

Die van douwe egberts

Ik heb ook zo'n ding van Douwe Egberts en die werkt prima. Welke nog beter werkt is die ik ooit eens gratis kreeg bij de Friese Vlag. Die met zo'n "stamper" geven veel steviger schuim dan die met zo'n garde/kloppertje.
Die van Friese Vlag zijn vaak wel te krijgen bij de kringloopwinkels, Paars plastic bovenaan en onderaan en glazen beker in het midden. Echt een superding!

klokje 2

klokje 2

02-12-2011 om 13:48

Hema!

gewoon van de Hema, die is echt prima de luxe! succes.

amk

amk

02-12-2011 om 17:04

Ikea

werkt al jaren als een tierelier, nog steeds op dezelfde baterij. Ik gebruik 'm voor schuim voor op de toetjes ipv slagroom. Nog geen 80 cent.

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30100041/

Kari1

Kari1

02-12-2011 om 18:38

Mooi!

D.E. en Friese Vlag lijkt me wat moeilijk, maar bij de hema kan ik morgen wel langs gaan. Als daar niks is dan houd ik Ikea in het achterhoofd (dan maar wel elektrisch, voor het geld hoef je dat idd niet te laten). Thanks!
Kari

Iris

Iris

02-12-2011 om 19:46

Klopt!

Ik had ook die van friesche vlag, die ging snel kapot omdat het van dun glas is, Bij de kringloopwinkel weer één gekocht, nu ook weer kapot. Nu heb ik er een van plastic bij de marskramer gekocht. Eerst kloppen, dan in de magnetron, werkt ook prima.
Hele dure van steen gehad van de bijenkorf, werkte niet. Die van de Hema vind ik ook niet zo goed. De stamper moet nl. precies passen.

Mijn hema melkopschuimer deed het ook niet...

...dacht ik...totdat iemand mij vertelde dat de temperatuur precies goed moet zijn, dwz voelt heet aan je vinger maar nog wel voor het koken, en sindsdien heb ik fantastisch schuim!

Kari1

Kari1

06-12-2011 om 10:11

Vervolg

Bij de hema was geen melkschuimer te vinden en ze keken me aan alsof ze water zagen branden toen ik vroeg of er ergens 1 was. Melkschuimer....?! nooit van gehoord. Gelukkig had het kookwinkeltje ze wel, een plastic beker met een stamper erin van fijn gaas, staat geen merk op. Ik zal t.z.t wel eens horen of het ding naar behoren werkt, dan schaf ik er zelf ook zoeen aan.
Kari

Kari

zo een heb ik ook (voor de luxe visite) en het werkt als een trein hoor! Beetje koude melk erin, de stamper een paar keer flink op en neer halen en dan in de magnetron. Als je de melk omhoog ziet komen is het klaar. Duurt maar heel eventjes.

Kari1

Kari1

06-12-2011 om 17:04

Kijk!

Ik heb zowaar een plaatje gevonden.
http://www.cookandco.nl/product/Cappuccinocreamer-Pisa.aspx
In het echt ziet hij er leuker uit omdat het deksel een soort pagode-dakje heeft en de knop daar dan (met de stamper omlaag) meteen bovenop zit. Heb jij ook deze, Jons?
Kari

Kari

ja hoor, de mijne was ooit gratis bij de supermarkt bij een of andere actie, maar hij lijkt er erg op. Het principe is exact hetzelfde.

Jons

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.