Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Ivanka10

Ivanka10

14-05-2018 om 09:55

Melk voor opschuimen

Welke melk (volle, half volle of magere) gebruiken jullie voor het maken van een latte/cappuccino?

Volle.

Opschuimen kan met alle melk maar ik gebruik volle melk, iets meer vetgehalte vind ik lekkerder.

Vraag

Gebruik je opschuimmelk of gewone melk?
Vroeger gebruikte ik gewone volle melk. Eens een keer opschuimmelk geprobeerd; meteen een stevige cremelaag bovenop de koffie zoals op de plaatjes en dus eer van het werk.

Hier

Lactosevrije halfvolle melk. Op die manier kan dochter ook genieten van een heerlijke cappucino. Hoe dik de schuimlaag is is bij ons dus totaal niet relevant Wel is het schuim dikker als ik het maak in het opschuimapparaat. Als dochter het zelf maakt pakt ze vaak het kleine opkloppertje. Werkt ook wel maar iets minder goed dus.

Ava

Ava

14-05-2018 om 12:42

Terzijde

Hebben jullie een opschuimapparaat? En zo ja, welke? Bevalt die (goed)?

Bij een vriendin laatst koffie met opgeschuimde melk (uit de Aerocinno van Nespresso) gekregen en was onder de indruk. Lekker! Sindsdien kijk ik steeds met een schuin oog naar zo'n ding (wél of toch niet doen?). Ze was alleen niet zo heel tevreden met het ding (lastig om schoon te maken).

Ava

Ik heb er 1 van Hema. Ideaal ding en makkelijk schoon te maken. En betaalbaar

Tine Winkel

Tine Winkel

14-05-2018 om 13:17

hier

geen opschuimapparaat. Ik schuim de (gewone halfvolle) melk op met een garde, zodat je een zachte schuimlaag krijgt. Ik houd persoonlijk niet van die dikke, stijve schuimlagen die je vaak krijgt uit een schuimapparaat. En, voordelen van een garde: ze kosten niets en kunnen in de vaatwasser.

Ivanka10

Ivanka10

14-05-2018 om 14:45

Ava

Ik heb de Aerocinno 4 en die bevalt mij super....had hier voor die van Senseo maar die van Nespresso vind ik beter.....gebruiken hem dagelijks

Vogel

Vogel

15-05-2018 om 09:34

Gewone halfvolle

Uit de koelkast. Voor noodgevallen staat er een pak houdbare melk, dat doet het net zo goed. Alleen de verse melk van de boerderij krijg ik niet goed opgeschuimd.
Ik gebruik het stoompijpje van het espresso-apparaat. Hiervoor had ik een losse opschuimer (van de Hema of de Aldi, ik zou nooit twee keer zoveel betalen voor zo’n Nespressogeval) en die deed het ook fantastisch. Maar ja, altijd wel even met de hand afwassen. Niet heel lastig overigens, maar wel een extra handeling.

Krisje

Krisje

15-05-2018 om 11:41

Gewone halfvolle melk

Ik had een melkopschuimer van nespresso, maar die gaf de geest. Omdat we ook niet tevreden waren over de koffie hebben we een paar maanden geleden een nieuw apparaat aangeschaft. Ik ben er zooooo blij mee, er zit een los melkding bij, dat staat gevuld klaar in de koelkast, klik erop en het geeft prachtig schuim.

http://www.delonghi.com/nl-nl/producten/koffie/koffiemachines/nespresso/nespresso-machine-lattissima-touch-en-550-b

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.