Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

P

P

06-09-2012 om 20:38

Melk 6 uur koel houden

Heeft iemand nog een goede tip hoe ik melk een uur of 6 koel kan houden zonder de hoofdprijs te betalen en natuurlijk zonder electra? Ik doe het nu met een grote koeltas maar echt praktisch vind ik het niet. Ik had de tip gekregen om bij Xenos te kijken voor een klein koeliets maar daar hadden ze ook alleen maar nog grotere koeltassen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rode Vulpeninkt

Rode Vulpeninkt

06-09-2012 om 20:53

Uit eigen ervaring...

...kan ik een thermoskan of -beker aanraden

LauraL

LauraL

06-09-2012 om 20:57

Misschien zo?

Ik zou een pak melk tussen 2 koel- elementen houden, en dat dan in aluminiumfolie verpakken?
Gr Laura

Inge M

Inge M

06-09-2012 om 21:12

In de vriezer

Een pak melk kun je prima invriezen. Overdag in een krant wikkelen en dan in een plastic zak. Dan heb je zelfs grote kans dat er na 6 uur nog bevroren delen inzitten.

Marie

Marie

06-09-2012 om 23:44

Pak of beker?

Hoi,
Gaat het om een beker melk of een literpak?
Zelf neem ik elke dag een Mepalbeker met karnemelk mee naar het werk. Die schenk ik rond 7.45 uur in uit de koelkast en drink ik vaak pas om 14.30 uur op en is dan nog prima "drinkbaar" en nog koel genoeg. Ik laat de beker wel in de tas zitten tot die tijd overigens.
Moet de melk na 6 uur echt nog heel koud zijn of mag koel ook?
Ik vond op internet wel een speciale fleskoeltas, wellicht is dat wat voor je?
http://www.obelink.nl/kampeerartikelen/koelen/campingaz-bottle-1.5l.html?category_params=items_per_page%3D48%26category_id%3D1220
En anders een thermosflesje?
Trouwens tegenwoordig neem ik rauwkost mee naar het werk in een dubbelwandig bakje met van die "coldpackvloeistof" in de wand. Die zet ik dan 's nachts in de vriezer en doe dan 's morgens de rauwkost erin en dat blijft heerlijk koel. Ik zet de mepalbeker er dan naast in mijn tas en dan blijft mijn karnemelk nog kouder.
Dat bakje heb ik bij een campingzaak gekocht en is er in verschillende formaten. Ik kan er op internet geen plaatje van vinden.
Kijk dus ook eens bij een wat grotere campingzaak. Wellich vind je daar iets wat je kunt gebruiken.
succes

Tineke

Tineke

07-09-2012 om 10:18

Hmz

Als het zo nauw komt, zou ik gewoon geen melk drinken. Bewaar je dat voor thuis, als je echt niet zonder kunt.

Of...

Om 10 uur water drinken (of iets anders) en de bevroren en weer ontdooide melk bij de lunch.

Guinevere

Guinevere

07-09-2012 om 11:41

Niet koel

Of je neemt gewoon een pak houdbare melk mee. Dat pak kun je natuurlijk eerst koelen voor de smaak.
Een pak melk invriezen?? Barst het dan niet?
Of je neemt toch een thermoskan en je doet er bevroren melkblokjes in (in de ijsblokjesbak invriezen).

Sawo

Sawo

07-09-2012 om 11:42

Extra koelmanchet

Hoi P

Je kan koelmancheten kopen voor wijn. Die leg in je vriezer. s morgens om je melk. Koeltas eromheen. Liefst zo klein mogelijk (kijk ook eens bij action, blokker ed).

Ik denk dat het dan nog redelijk koel is na 6 uur. Wat ook helpt is waterflesje bevriezen en die erbij doen in de koeltas.
groet

Saar

mix

mix

07-09-2012 om 11:54

Xenos

heeft ze af en toe, gewoon even naar vragen
voor een afbeelding:
http://www.voordeelmuis.nl/cgi-bin/v.cgi?a=d&d=740191

Merel

Merel

07-09-2012 om 13:29

Ijsblokjes

Doe ijsblokjes in de melk, niet diegene van echt ijs, maar die plastic blokjes met water erin. Je ziet ze nog wel eens bij kadowinkel volgens mij. Ik had ze vroeger in de vorm van citroenpartjes. Als je die bevroren bij de melk doet, en dan ook nog eens in een thermosfles, misschien blijft het dan koel genoeg?

Inge M

Inge M

07-09-2012 om 20:59

Nog een idee

Neem zoveel kleine flesjes als de keren dat je melk wil drinken.
Flesje 1 haal je smorgens uit de koelkast, stopt die bij flesje 2 die bevroren is. Rond 10.00 kun je koude melk drinken.
Flesje 2 haal je smorgens uit de vriezer en laat je rustig ontdooien zodat je die bij de lunch kunt drinken.
Zo nodig, want zo snel gaat dat ontdooien niet, haal je flesje 2 uit tas zodra je flesje 1 gedronken hebt. Bij kamertemperatuur is flesje 2 waarschijnlijk net ontdooid tegen lunchtijd
Handige flesjes zijn de flesjes vruchtendrank of appelsap van de Aldi. Die hebben een grote dop, brede hals.

Prenatal

Ik heb ooit bij Prenatal een thermos-houder gekocht voor een babyfles. Om iets warm of koud te houden. Was ruim genoeg om een klein koelelement bij te doen. Misschien een idee? En kleine koeltasjes bestaan ook, ik heb er 2 in huis. Ideaal voor een dagje uit.

Deze bedoel ik

http://www.prenatal.nl/shop/Eten-en-Drinken-Flesvoeding-accessoires/Prenatal-Thermo-beschermhuls-40663.htm?startValue=10&rangeValue=&prevVisit=true&id=40663

Ik zag net ook koeltasjes van Avent in die webshop. Want nu ik dit ding zie twijfel ik of er idd een koelelement bij past. Maar goed, een lange tijd koel houden kan sowieso wel.

Klopt

Bij de kleine koeltasjes die ik heb gaan ook altijd koelelementen erin. We hebben kleine en grote koelelementen.

toto1

toto1

08-09-2012 om 18:35

Voor in een klein koeltasje

Is zo'n koelmatje misschien iets? Hebben ze bij blokker http://www.blokker.nl/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDetails?storeId=10001&langId=-104&catalogId=10002&categoryId=74608&productId=101852
Ik heb wel eens zo'n matje gehad, het blijft als het bevroren is flexibel, dan kan je het om de fles/pak doen.

Puck

Puck

10-09-2012 om 09:20

Coldpacks

Ik gebruik voor koel houden vaak de coldpacks die je ook bij sportblessures gebruikt. Als je dat om kleine flesjes heen wikkelt en er dan een handdoek ofzo omheen rolt blijft het prima koud. Heb meegemaakt dat er in de limonade ijs zat toen we het wilden drinken.

+ Brunette +

+ Brunette +

12-09-2012 om 12:20

Heb je wel een goede thermosfles?

Ik heb van die stalen, gewoon van de Hema en daarin blijft je drinken echt uren koel, ik neem er regelmatig een mee naar het strand en na een uur of drie in een temperatuur van minstens 25 graden is mijn water nog steeds heel koud, zelfs als de thermosfles per ongeluk een tijd in de zon heeft gelegen. Ander voordeel van die stalen flessen is dat de binnenkant onbreekbaar is.

Wat betreft schoonmaken: heel heet water met een beetje afwasmiddel erin doen en flink schudden. Of op zoek gaan naar een (sponsachtige?) afwasborstel die in de fles past. Misschien is het een idee een extra thermosfles te kopen voor je melk? Dan krijg je geen last van bijsmaken.

Opteer je voor een klein koeltasje? Die moeten toch overal te krijgen zijn? Grote warenhuizen als V&D/Hema maar ook sport- en kampeerwinkels. Ik zou er dan wel koelelementen bij doen, dat scheelt echt.

Combi-oplossing

Melk in ijsblokbakjes invriezen en een paar melkblokjes in je thermoskan erbij. Dat zou dan precies de boel op temperatuur moeten houden, zou ik denken.

Ik begin inmiddels een hevige belangstelling voor jouw experiment aan de dag te leggen

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.