Weet jij welke voedingsstoffen je extra nodig hebt tijdens de zwangerschap? Deze vitamines zorgen voor een gezonde zwangerschap
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Roosje

Roosje

29-10-2012 om 07:57

Meisjesmoeder Leggins voor een babymeisje

Na 2 zonen heb ik 4 mnd geleden een meisje gekregen. Erg leuk! Maar ook wel even wennen hoe je een meisje kleedt! Ik zie nu bv allemaal leuke leggings bij de wintercollectie liggen, maar die dingen zijn best dun. Is dat niet veel te koud? Ook bij de kerstkleding liggen gewoon leggings, terwijl ik haar die nu al niet meer aandoe. Of kan dat wel?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dc

dc

29-10-2012 om 08:04

Wat ik doe

Ten eerste gefeliciteerd. Ik zit in dezelfde situatie. Eerst 2 jongens en nu een meisje van 18 maanden alweer! Ik vind het echt heel anders!

Ze draagt vaak warme jurken, met een legging of maillot eronder, en als het buiten koud is, dan gaat daar dan een regenbroek overheen. En zeker bij een jonger kindje, kun je nog lekker een deken gebruiken buiten, toch? Het lijkt me dus warm zat. En als ze toch koud lijkt, dan kun je een maillot en een legging doen.

Roosje

Mijn dochter is nu 3,5 en ik snap dit verschijnsel nog steeds niet. Het lijkt erop alsof de mode gebaseerd is op het idee dat meisjes in de kou de hele dag binnenblijven, of dat ze veel beter tegen de kou kunnen dan jongens.

Dochter zit op het kdv en speelt vaak op zo´n dag niet buiten als het weer slecht is. Dan vind ik een legging nog wel kunnen, die 3 minuten op de fiets naar de creche gaat nog wel in een legging. Als ik denk dat ze echt naar buiten gaat dan krijgt ze bij kou een broek aan. Dat weer dat we zaterdag hadden bijvoorbeeld, dan laat ik haar echt niet in alleen een legging buiten spelen (al heeft ze het niet snel koud)

Een maillot met legging erover is nog geen gek idee trouwens, maar dat heb ik nooit gedaan.

Bij babies die nog in de kinderwagen liggen is het wat anders vind ik, die liggen nog onder een dekentje.

Groeten,

Temet

Koud?

Nou heb ik behalve loge-baby's geen eigen baby meer, maar wat is er koud aan een legging? Ik draag swintersheel vaak een legging onder een jurk en vind ze warmer dan een spijkerbroek. En je hebt winter en zomerleggings...die winterleggings zijn heerlijk warm en zacht van binnen.
Ik draag ze dus als een maillot. Heb de schurft aan maillots omdat ze mij nooit lekker zitten (zakken af of zitten rot of .....nou ja).
groeten albana

Rafelkap

Rafelkap

29-10-2012 om 09:40

Jurk aan?

Ik heb weliswaar geen dochters, maar een kleine baby hoeft toch nog niet perse een jurk aan? Is straks onhandig met het leren kruipen lijkt mij. Maillot lijkt me het handigst, hebben mijn jongens ook wel aan gehad.

Meisjesmoeder

al vind ik het een vreselijk woord

ik heb dus 2 dochters en geen zonen, mijn baby's droegen geen of zeer zelden jurkjes ook niet in de zomer, pas als ze wat groter waren en liepen. Hier zijn vooral de warm gevoerde pofbroekjes favoriet geweest, en die katoen velour broekjes met brede elastiek in de taille. En kniekousjes onder broeken doe ik nog steeds in de winter, dan zitten die laarsjes ook lekkerder dan bij korte sokken.

Overigens heb ik mijn jongste als baby in veel donkere kleding gestoken, niet al te veel roze want daar vond ik haar het type niet voor, dus die is vaak aangezien voor een jongetje. En ze zat er wel warmpjes bij want ze was nogal kouwelijk.

Mijn jongste van nu 3 en 4 mnd draagt nu wel graag jurken, dat is iets wat ze heeft overgenomen van haar vriendinnetje die ook alleen maar jurkjes wil dragen, ze heeft het idee dat dat het mooiste is. Dus ik zal met sinterklaas nog een echte winterjurk kopen, dikke kabel maillot erbij en dus die laarsjes, warme winterjas en dan moet het wel lukken. Buiten spelen in de winter gebeurd hier erg weinig of dan moet ze toch iets warmers aan.

Fiorucci

Fiorucci

29-10-2012 om 10:06

Ervaring

Mijn meisje, inmiddels 12, is van januari. Die leggings/maillots waren afdoende, samen met een deken in de kinderwagen en later een voetenzak in de buggy.

Vic

Vic

29-10-2012 om 10:11

Ervaring

Ik was er destijds snel achter dat jurkjes, hoe schattig ook, niet zo handig zijn bij baby's die nog niet kunnen lopen. Toen ze eenmaal konden lopen vond ik een maillot of legging meestal warm genoeg voor onder een rok/jurk, tenzij het echt bitter koud wordt (onder 5 graden met wind).

amk

amk

29-10-2012 om 10:18

Maillots

gewoon maillots aan doen, die van mij is nu 7 maar draagt zomer en winter jurken al vanaf haar geboorte. In de zomer alleen met sokjes, en in de winter altijd met maillots. Pas als het echt vriest gaan er lange broeken aan.

Zelf draag ik vooral dikke panties en die vind ik vaak warmer dan een broek. Je hebt meer wrijving waardoor je ook warmer blijft.

Kerstkleding (ot)

Daar vraag ik me ook altijd af waarom er voor vrouwen eigenlijk alleen maar mouwloze/ blote jurken zijn en mannen in pakken "mogen" :o)

Hanne.

Hanne.

29-10-2012 om 11:28

Legging

Hier een moeder van 2 typische meisjes meisjes van 2 en 5(lees ze willen alleen maar rokken/jurken aan).

Met name de oudste weigert resoluut een broek aan te trekken. Alleen bij vrieskou en sneeuw moet dat verplicht wel. Die gaat dan ook uit zodra ze weer binnen zijn

Mijn dochters dragen dus zomer en winter een legging of maillot en dan heb ik geen speciale winter leggings. Ik heb ze nog nooit horen roepen dat ze het koud hadden. Althans niet vaker dan hun broer die een broek aan had. En het is niet dat ze nooit buiten komen. Ze gaan dagelijks op de fiets naar school/kdv en spelen daar ook (vrijwel) dagelijks buiten.

Met deze temperaturen moet een legging ook zeker nog kunnen. Ik heb m'n zomerjas nog aan! (en een rok met een legging).

Toen ze klein waren deed ik: geen idee. Afhankelijk van wat er in de kast lag een broek of een jurk met maillot/legging. En dan in de kinderwagenbak. Daar wordt het vaak sowieso al redelijk warm. Bedenk me net dat jongste wel een skipak had. Toen ze 1 was. Die trok ik over haar kleren aan ze aan als ze op de fiets naar het kdv ging. De hele dag met een broek een een maillot er onder rond lopen lijkt me binnen ook zo warm.

neteret mut

neteret mut

29-10-2012 om 12:37

Is alweer lang geleden

want dochters zijn inmiddels 15 en 17. Rokjes zijn idd lastig als ze gaan kruipen en lopen. Ze hebben altijd broeken en rokjes gedragen, net waar ze zelf zin in hadden. Ikzelf heb altijd een hekel gehad aan broeken, heb ook nooit gevonden dat die warmer zijn dan rokken. Nu draag ik alleen maar (lange) rokken meer, zelfs zonder panty/ legging / maillot, wel met pantykousjes in de winter. Dochters dragen veel broeken, van die redelijk strakke en ik snap niet dat dat warmer kan zijn dan mijn rokken. Voor jonge meisjes is een broek wel gewoon handiger met spelen buiten.

Tihama

Tihama

29-10-2012 om 20:36

Tip

Een van de dingen die ik altijd het vreemdste heb gevonden: maillots voor kinderen zijn alleen te koop van september tot april. Terwijl ik ze juist in het voorjaar en najaar nodig had. Ik heb er destijds mails naar HEMA, H&M en C&A aan gewijd nadat ik daar vruchteloos door de bakken gespit had. "Nee, mevrouw, de zomer komt eraan, dus dan gaan de maillots uit de collectie".

In de winter zijn ze volop dus te koop, maar dan ging ik dat arme kind geen maillot aan geven. In het voorjaar kun je ze niet meer vinden, terwijl je in Nederland in de zomer toch heel wat dagen hebt die echt geen blote benenweer zijn.

Na het tweede jaar had ik het door: dus klein voorraadje aanleggen. Nog iets later ontdekte ik dat de pantymevrouw op de markt wel het hele jaar door verkocht.

Tihama

Hanne.

Hanne.

30-10-2012 om 21:11

Grappig

Grappig dat ideeen over wat winterkleding is zo kunnen verschillen. Maillots vallen hier dus echt onder de categorie winterkleding.

Ik heb ze toevallig van het weekend weer in de kast gelegd.In het voorjaar dragen ze (en ik ook) als het te koud is een legging of de maillots die over zijn van de winter. In september blijkbaar ook een legging. De maillots van vorige winter passen dan meestal niet meer

Valkyre

Valkyre

01-11-2012 om 01:42

Voor volwassenen

..verkoopt de Hema fleeceleggings! Ziet eruit als een gewone dikke panty, met aan de binnenkant een dun laagje fleece. Echt veel warmer dan een broek, heerlijk. Zouden ze die niet ook voor kinderen maken? Lijkt me een gat in de markt.

Zelf heb ik geen meiden, maar ik zou tzt gewoon op de fiets een joggingbroekje over de legging aandoen, en binnen weer uit. Voor de vrieskou hebben wij altijd skibroeken: zoon speelt graag buiten in de sneeuw/op het ijs en blijft zo lekker warm. Hij moet dan meestal naar binnen omdat IK het koud krijg .

Valkyre

Fiorucci

Fiorucci

01-11-2012 om 07:18

Valkyre

Oh dank voor de tip, dat is wel wat voor dochterlief op de fiets. Ze heeft toch al een damesmaatje.

Fleeceleggings bij de action

Volgens mij alleen in grote kindermaten. Ik zocht een maatje 92 en die zag ik niet.

En Fio (even ot) heb je die krentenbollen ooit geprobeerd?

Fiorucci

Fiorucci

01-11-2012 om 18:03

Savon ot

Jaaa, ze zijn goddelijk!! En gaan nu ook vaak mee naar school toe! Een prima alternatief voor die chocokoeken.

Fio (nog een keer ot)

Pizzabroodjes kan je ook per stuk invriezen. Doen het ook goed mee naar school. Wil je het recept?

Fiorucci

Fiorucci

02-11-2012 om 07:21

Savon

Heel graag!!

Fio

Ik wist dat ik de link hier ooit al eens neergezet had. Ik kopieer dus gewoon mijn bericht van juli:

http://eenvoudigleven.blogspot.nl/2008/08/pizzabroodjes.html

Ik heb ze al met van alles belegd, salami, ham, brie, blauwe kaas (vinden de kinderen niet lekker maar wij wel) en ik heb ze ook in de zoete variant gemaakt:

http://uitdekeukenvanarden.blogspot.nl/2009/09/kaneelbroodjes-2.html

Op die pizzabroodjes zit ook meestal tomaatjes (die op olie), doen het ook goed!

Fiorucci

Fiorucci

02-11-2012 om 15:46

Savon

Heerlijk, dankjewel!!

Fiorucci

Fiorucci

02-11-2012 om 18:24

Trouwens savon ot

Wat een leuke blog zeg!!

Fio

Welke van de 2 (ik ben niet nieuwsgierig hoor!)

Fiorucci

Fiorucci

05-11-2012 om 08:42

Savon

Eenvoudig leven!

Fio

Ja, die Teunie. Ik volg haar ook. Haar brood vinden ze hier zo lekker dat ik sinds een paar maanden geen brood meer koop maar alles zelf bak. Aan de ene kant heb ik bewondering voor haar, aan de andere kant komt er toch ook soms wat ergernis om de hoek kijken. Maar goed, dat is een andere discussie

Fiorucci

Fiorucci

05-11-2012 om 14:40

Savon

Dat ben ik wel met je eens,ja..)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.