Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Meisjeskapsels tips/boek?

Met mijn 2 linkerhanden blijk ik geen mooie kapsels te kunnen maken bij mijn dochter van 5. Ze heeft halflang, wat krullend haar en ik kom niet verder dan een of twee staartjes of vlechtjes. Op zoek naar wat variatie had dochter al bedacht: 1 vlecht en 1 staart, of een derde vlechtje langs haar gezicht. Maar goed, dat hebben we nou gedaan en ze wil graag eens wat anders maar het lukt me niet. Wat ik bijv. veel zie: een vlechtachtige constructie bovenaan langs het voorhoofd (ipv een pony zeg maar). Ziet er heel leuk uit, heb hier ook wel eens aan een moeder gevraagd hoe ze dat deed, maar dan krijg ik een vliegensvlugge beschrijving over plukjes bijnemen, meevlechten etc., maar halverwege ben ik het spoor al bijster. Of alleen maar het haar mooi ingevlochten vanaf helemaal bovenaan, dat dan eindigt in één vlecht. Wat ik ook zelf probeer, het wordt niet mooi. Is er niet ergens een site met stap-voor-stap instructies, een youtubeje of zo, een boek? Moet er even bijzeggen dat ze heel fijn, springerig haar heeft. Van dat haar dat sterk opkrult als het vochtig wordt. Dat maakt het misschien ook niet zo geschikt om mooi in te vlechten?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Kom eens....

koffie drinken!

Ik heb een dochter met va dat half krullerige haar, en hoewel ik geen kapster ben of zo kan ik best lollig invlechten, al zeg ik het zelf. Je moet het gewoon even een keertje 'gezien' hebben...

Persoonlijk vind ik springerig haar veel lekkerder vlechten dan van dat hele lange gladde, daar zie je iedere haar die scheef zit & blijft het ook nooit mooi zitten. In een beetje ongereguleerdr haar gaat het veel gemakkelijker...

Ingrid

Margriet*

Margriet*

09-11-2012 om 19:21

Klopt ingrid

Heel glad haar is veel lastiger. Invlechten is niet moeilijk, maar ik ben er ook geen ster in. Dochter kan het nu zelf (is 10).
Je begint met drie kleine plukken, waarbij je bij elke slag van een vlecht weer een pluk aan de twee zijkanten erbij pakt (dus ook een in het midden = totaal drie).
Gewoon vaak doen en beginnen met nat haar. Dat kun je goed verdelen en het blijft beter zitten wanneer je vlecht.

You tube

Op YouTube staan filmpjes hoe je dat kunt doen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Zorg voor de goede spullen: een kam met zo'n lange ijzeren punt, een goede borstel die alle klitten er uit haalt, en een plantenspuit (1 euro bij blokker) om het haar wat vochtig te maken voor je begint. Het is het makkelijkste als het haar licht vochtig is, dus niet nat of droog.

Verder is het een kwestie van oefenen, en idd youtube heeft goede filmpjes

gruffalo

toja

toja

09-11-2012 om 22:32

Inspiratie

Ik vind het erg leuk om van alles met het haar van dochter te doen. ( erg steil). Ik haal veel ideeen van een site. Zij heeft alle kapsels ook op YouTube gezet. Zoek eens op cute girls hairstyles of hair for my princess (hoop dat ik het zeg). Wel allemaal in het engels, maar zeker de filmpjes zijn heel duidelijk.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Tink

Tink

10-11-2012 om 00:12

Youtube

Zoek op Youtube maar eens op 'french braid', de filmpjes vliegen je om de oren

Anneque

Anneque

10-11-2012 om 13:48 Topicstarter

Aha

Thnx voor de zoektermen, ik ga aan de slag. Ingrid, ik kom vast een keer aanwaaien

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.