Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Anoniem

Anoniem

07-02-2016 om 19:41

Meest voorkomende kleur

Ik ben benieuwd wat de meest voorkomende kleur is bij jullie thuis, dan praat ik over kleding, theedoeken, handdoekem etc, bij ons thuis hebben wij alleen maar zwarte was en heel soms witte was. Wij hebben bij elkaar 6witte shirts, en de rest is allemaal zwart, en hoe is dat bij jullie?

Van alles

Mijn handdoeken zijn turqoise, ik heb elke week één zwarte was en ook zeker één witte (overhemden van man en de t-shirts die er onder gaan), dan ladingen spijkerbroeken, truien en sweaters in allerlei kleuren, 's zomers vrolijk gekleurde t-shirts en verder opvallend veel grijze kleding.

skik

Nimbo

Nimbo

07-02-2016 om 20:03

en ik heb alleen

onderscheid tussen bont en wit.

Wit

Omdat we te schijterig zijn om iets met kleur te doen op de wanden, plafonds en vloer. En dat doen we dus maar met de losse accessoires en meubeltjes. Die kun je lekker makkelijk wisselen of verhuizen.

MamavanSenH

MamavanSenH

07-02-2016 om 20:20

Ik denk

Dat wij een mooi fleurig huishouden hebben met van alles evenveel. Zelf dragen we beiden veel donkere kleuren, mijn vrouw veel zwart en ik afgewisseld met grijs, wit en rood. Dochter heeft een echte meisjeskast, veel roze en paars, zoon echt van alles qua kleuren. Handdoeken, theedoeken, beddengoed etc. is allemaal een bont zooitje met alle kleuren van de regenboog.

bonte bende

Hier ook een bonte bende, met weinig wit en nog minder zwart. Ik houd wel van wat kleur om me heen. In iedere kamer op de bovenste 2 verdiepingen ligt een andere kleur vloerbedekking en zijn in elke kamer wel gekleurde muren. Het assortiment handdoeken, theedoeken etc. in een woest samenraapsel en qua kleding is er ook al weinig eenheid te ontdekken. Zelf heb ik bijvoorbeeld ook sokken in alle mogelijke kleuren en motieven. Ik word daar wel vrolijk van.

Pug

Pug

07-02-2016 om 21:21

van alles

Ik hou me niet aan 1 kleur. Ook niet voor handdoeken of theedoeken.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

07-02-2016 om 22:05

Zwart

Ik heb altijd wel een flinke stapel zwarte en donkergrijze was, kleding. Dat doe ik samen met de spijkerbroeken. Ook een flinke stapel wit, ondergoed en handdoeken. En dan nog een stapeltje gekleurd, omdat we ook nog wel eens iets fleurigs dragen

Wat betreft handdoeken en theedoeken

Allerlei kleuren, behalve met kerst, dan komen de kersthanddoeken en theedoeken uit de kast, rood en/of groen gekleurd.

In was en kledingkast: veel donkere kleding. Ik begin dat in mijn eigen kledingkast een beetje zat te worden, tijd om weer eens te gaan shoppen, maar dat is niet mijn hobby.

Het huis: onze zithoek is donkerrood met grijsblauwe gordijnen. Verder veel houtkleur.

Bep

Bep

07-02-2016 om 23:25

basic

In huis wit en bruintinten (donker), afgewisseld met ton sur ton kleuren in iets glimmender variant.

Handdoeken mocht dochter kiezen, dat werd bont.

Mijn kleding is basic, veel zwart, grijs, blauw, maar heb overal ook wel weer felgekleurde alternatieven voor.

Elisabeth

Elisabeth

08-02-2016 om 10:02

van alles

maar meeste is, groen, oranje/bruin/rood en geel (beetje de herfstkleuren...)

Jasmijn

Jasmijn

08-02-2016 om 10:26

veel wit zwart en grijs

Heel fleurig is ons wasgoed inderdaad niet. Veel wit, zwart en grijs. Een aantal jaar geleden had ik aldoor te weinig witte was (en een halve machine draaien vind ik zo zonde) en dan net teveel kleur, waar door je daar ook weer een halve machine overhield. Omdat ik toen van een kennis die stopte met een bed&breakfast een hele stapel witte badlakens en handdoeken kreeg ben ik dus voor de handdoeken en ook het beddengoed op wit overgestapt. Nu heb ik een mooie verdeling tussen wit, donkerbont (veel zwart en donkerblauwe jeans en truien) en lichtbont (veel grijs en beige). Ik kan nu ook met 3 volle wasmachines de week doorkomen (wij doen de handdoeken niet iedere dag in de was) en soms 4 als er veel beddengoed bij zit. Theedoeken ook allemaal donkerblauw en grijs.

Miranda

Miranda

08-02-2016 om 10:38

wisselend

Muren en gordijnen wit, meubels antraciet en hout, vloeren licht houtkleur.
Beddegoed meestal licht en witte lakens. Kleding veel donker. Handdoeken donker en wit, theedoeken licht en donker.
Qua wassen in de week, 1 broekenwas (zwart en denim), 1 donkere was, 1 sportkleding (ik wil de sportkleding van man en zoon echt niet bij de gewone was hebben), 1 lichtbonte, 1 halve witte, 1 handdoeken en donkere theedoeken (lichte gaan met de lichtbonte mee en witte handdoeken met de witte was), evt wollen truien en vesten en als er genoeg is een aparte roze/rode was maar dat is eigenlijk lang geleden doen mijn dochters nog in hun roze fase zaten.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

08-02-2016 om 13:54

Blauw en antraciet en wit

Niet bewust, maar met blauw beddengoed en blauwe handdoeken kom je al een aardig eind.
Wit is onontkoombaar en donkergrijs past zo mooi bij alles.

Charis

Charis

08-02-2016 om 15:46

Als ik de bonte was op de lijn hang is er een duidelijke dominantie van blauw te bespeuren. Op de een of andere manier neig ik altijd weer naar blauw voor de t-shirts van zonen en bijv. onze handdoeken zijn ook blauw.

Ik weet niet hoe lang dit blauw, blauw, blauw nog gaat duren. Ze zullen op een gegeven moment wel hun eigen voorkeuren krijgen, maar nu trekken ze nog aan wat ik voor ze koop

Kaaskopje

Kaaskopje

09-02-2016 om 00:46

Wisselend

Voor de keuken hou ik van groen, maar apparatuur vind ik mooi in zwart/roestvrijstaal. Behalve de wasmachine en de afwasmachine en koelkast, die zijn wit. De huiskamer heeft een verandering ondergaan. Donkerder bruine meubels, steenrode (tweedehands) bankstel en sinds kort antraciet eetstoelen.In de badkamer zijn de handdoeken in twee kleurgroepen verdeeld: wit en rood/roze/oranje/geel. Voor dekbedovertrekken heb ik geen bepaalde voorkeur.

Yaron

Yaron

09-02-2016 om 20:24

alle kleuren behalve zwart

Hier van alles in allerlei kleuren, maar zwart komt bijna niet voor in ons huishouden. We hebben witte handdoeken, keuken en theedoeken zijn rood en/of roze. Beddengoed van lichtroze, via rood naar donkerblauw. Kleren hebben allerlei kleuren met een lichte voorkeur naar donkerblauw. Donkerblauwe was draai ik twee keer per week, de rest van de kleuren, gesorteerd op wit/pastelkleuren, roze/rood, aquablauw/geel/groen maximaal één keer per week. Ons gezin bestaat uit 3 dames en 3 heren.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.