Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Chippie

Chippie

14-11-2011 om 14:44

Meer sfeer in badkamer

Wij hebben een grote badkamer met grote witte tegels, grijze voegen, zwarte natuurstenenvloer. Achter een muurtje (zwarte tegels) zit de dubbele inloopdouche en aan de andere kant van het muurtje hangt een grote wastafelkast met dubbele wastafel en grote spiegelkast. Tegenover de wastafel een groot bad met rand. De badkamer heeft twee smalle raampjes en ligt op het noorden. Probleem: ik vind het geen 'warme' badkamer. Ik heb nu een paar zwarte en rvs accessoires maar dat is het niet. Ik houd niet van kleur en een badmat vind ik vies (persoonlijk dingetje). Hoe kleed ik de badkamer 'warm' aan zonder dat het 1) rommelig 2) te kleurrijk 3)te truttig wordt. Ik wil de sfeer van een warme designbadkamer. Het probleem zit hem volgens mij ook in de lichtinval (er is wel genoeg spotjeslicht).

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Nou

dat wordt wel lastig denk ik. Mijn eerste ingeving is gekleurde handdoeken, maar je houdt niet van kleur. Kan je niet iets met planten (desnoods nep)?

Hout

Meer houten dingetjes erin ofzo?

Wat betreft de badmat: je kan ook badmatten kopen die nog het meest lijken op een dikke handdoek en die kan je probleemloos eens in de week wassen (ik vind die matten met schuimlaag die maandenlang liggen ook niet zo fris, maar de handdoekvariant vind ik persoonlijk wel ok). Maar dit geheel terzijde.

Ik kan niet zo goed voor ogen halen wat je bedoelt met de sfeer van een warme designbadkamer, dus verder dan wat houten spullen kom ik niet. Of inderdaad meer kleur, maar daar houd je niet van.

Als je ramen op het noorden hebt is de lichtinval waarschijnlijk inderdaad killig. Daar kan je wat aan doen door andere kleuren te kiezen, maar daar is het nu te laat voor, of je kan kijken of je lampjes kan kiezen die een wat geler licht geven. Dus warm licht ipv wit licht. Weet niet of dat ook kan voor spotjes.

Groeten,

Temet

Merel

Merel

14-11-2011 om 16:13

Hout ja

Ik zou ook voor hout gaan, je hebt ook houten vlondertjes die als badmat dienen, zelf heb ik een donkerbruine bamboe achtige badmat (onderkant is een soort stof) en hij heeft een bruine stoffen rand en de rest zijn dus latjes. Maar je hebt dus ook vlondertjes. Ik vind zelf de houten accessoires van Ikea wel leuk, die bankjes, en je hebt er ook kastjes van. (de molger serie maar dan we de donkere kleur hout) En je kunt van die nep plantjes van ikea neerzetten (die lijken net echt nl.) geeft ook wel sfeer.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

14-11-2011 om 17:46

Hout

Hout en kaarsen. Misschien wat dingen neer zetten. Mooie flessen parfum, luxe zeep met een zeekomkommer er naast, dikke wollige handdoeken.

Rosa van der Zanden

+ Brunette +

+ Brunette +

15-11-2011 om 21:48

Alternatief voor gangbare badmatjes

Ik heb van die grove geweven katoenen(?) streepkleedjes die je voor een habbekrats bij o.a. Ikea kunt kopen. Je kunt ze prima in de wasmachine wassen, ook als op het etiket staat dat het eigenlijk niet kan. Badmatjes vind ik prettig, je glijdt niet uit en droogt meteen de onderkant van je voeten af. Regelmatig wassen vind ik een must.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.