Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Matte verf

Is echt matte verf op een groot houten oppervlak een goed idee? Het gaat om schrootjes in de nok van een aanbouw. Nu zit er gelig-witte hoogglans op die nodig vervangen moet worden. Ik vind de glans lelijk, zeker als 's avonds de lichten aan zijn en naar boven schijnen. HEt gaat om echt een groot oppervlak, plusminus 18 m2. Ik heb nog even met de zijdeglans in de hand gestaan, maar heb de matte gekocht. Doe ik er goed aan?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

10-10-2012 om 11:24

Binnen of buiten?

Voor buiten zou ik altijd hoogglans nemen. Dat is veel sterker en vuilafwerender dan zijdeglans. Binnen zou je ook zijdeglans kunnen nemen. Mat zou ik niet doen, dat heeft toch een ruwer oppervlak waardoor stof eerder blijft hangen. Of ga je het wekelijks afstoffen?

Silone

Silone

12-10-2012 om 10:05 Topicstarter

Vic

Het gaat om binnen in een hoge nok, waarvan ik nog moet bedenken hoe ik dat geschuurd en geverfd krijg. We hebben wel een ladder die zo hoog kan, maar ik kan hem zelf lastig verschuiven. En de nok loopt spits toe, dus weinig manouvreerruimte. Maar goed, het is de vorige bewoners gelukt dus mij gaat het ook lukken.
Dus je begrijpt, afstoffen is er sowieso niet bij. Af en toe haal ik het spinrag weg met een wisser op een telescoopsteel.
Ik was benieuwd hoe matte verf er op een groot oppervlak uitziet, want voor deuren, kozijnen en plinten gebruik ik altijd hoogglans.
Niemand bekend met matte verf?

Thea

Thea

12-10-2012 om 16:33

Matte verf

Wij hebben overal matte (kalk)verf. Painting the Past. Ik vind het ontzettend mooi. Ik weet niet of het door de matte structuur komt maar de kleur past zich aan het licht aan. Wij hebben hier geen hoogglans (ivm vingertjes) maar ik vind het contrast glans - mat altijd erg mooi. Afstoffen? Muren?

Silone

Doodeng vind ik het op een ladder. Kan je geen kleine kamersteiger kwijt? Hoef je ook niet zo vaak te verplaatsen en je staat veel stabieler. En nee, sorry, geen ervaring met matte verf.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.