Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

40er

40er

25-09-2017 om 10:39

Matrassen

We moeten nieuwe matrassen hebben. Ons bed komt van IKEA, daar willen we ook nieuwe lattenbodems kopen. Weet iemand of ze ook een beetje fijne matrassen verkopen? We willen max €400 kwijt. Of iemand anders een goede tip waar te kijken? Wij wonen regio Twente (maar sommige ketens zitten wel landelijk)

Duitsland

Heb je ook al over de grens gekeken? Ik hoor altijd dat het leven daar goedkoper is.

Wij hebben en ikea matras, die opgerold uit de stelling kwam en eerst op 'adem' moest komen. Ze hebben matrassen met verschillende SG. Ik wilde een hard matras, dus SG 45. Man wilde een zachter, SG 35. Maar na een dag liggen was die toch te zacht en gingen we terug voor een SG 40.
Sommige beddenspeciaalzaken zoals beterbed, bieden leuke acties zoals de tweede voor de helft van de prijs. Dat kan ook interessant zijn. Iets meer kwaliteit gaat uiteindelijk langer mee. Je gaat er ook makkelijker wat langer op liggen om uit te testen.
Bij ikea lopen de andere klanten voortdurend langs. Heel storend als je een juiste matras zoekt.

Kaori

Kaori

25-09-2017 om 11:19

voordeel van Ikea

is dat je het matras ook makkelijk weer kunt ruilen nadat je het thuis hebt uitgeprobeerd.

Ikea matrassen komen regelmatig als beste uit de testen.
Ik lig inmiddels bijna 17 jaar op mijn ikea matras en heb alleen de topper een keer vervangen. Regelmatig keren, en stofzuigen helpt bij het behoud van de levensduur van je matras.

Ik zou geen andere meer willen.

Triva

Triva

25-09-2017 om 11:33

Ikea

Ikea heeft prima matrassen in allerlei prijsklassen. Ga proefliggen op een rustig moment, dan heb je alle tijd. Ze hebben inderdaad ook nog een omruilgarantie. Of het in jouw prijsklasse valt weet ik niet maar je kunt hier al een beetje een richting bepalen: http://www.ikea.com/ms/nl_NL/matrassen/hoe-koop-je-een-matras.html

Mijntje

Mijntje

25-09-2017 om 11:42

Mijntje

Mijntje

25-09-2017 om 11:44

oeps

Ze zijn wel wat duurder dan in mijn herinnering. Maar stukken goedkoper dan in een beddenzaak. Ik weet niet meer of we koudschuim of traagschuim hadden, maar wel dezelfde soort die ze in ziekenhuizen hebben. We zijn er in ieder geval zeer tevreden over.

40er

40er

25-09-2017 om 17:07

Dan

Gaan we ook kijken bij ikea naar matrassen. Vinden wedaar niks dan gaan we wel even de grens over, bedankt voor de tip Flanagan.
Mijntje, die zijn idd flink aan de prijs... dat gaat hem nu niet worden.

Vergelijk

Als ik een prijsvergelijk doe' met de gemiddelde prijs die ikea hanteert, kijk dan ook naar de aanbieding waarbij een tweede matras gratis is. De kinderen slapen op een matras in de link hieronder.
https://www.beterbed.nl/products/TweeHalenEenBetalenmatrassen.do

Alison

Alison

27-09-2017 om 02:14

Emma

Zoon heeft sinds vandaag een Emma matras. Die is volgens mij wel duurder dan een Ikea. Als je wil zal ik hier posten wat hij er van vind. Zoon is wel een hele slechte/moeilijke slaper. Hij hoopt dat te verbeteren met deze matras. Ik hoop het.

maan.

maan.

28-09-2017 om 13:34

Beterbed

Hier vier matrassen van beterbed, waarbij elke tweede gratis (eigenlijk een rare actie..) uitgebreid proefgelegen, advies gehad en keuzes gemaakt. Hierbij wel de opmerking dat de verkoper de winkel kan maken of breken (een tweede bezoekje voor nog een kussen was een hele andere ervaring, geen kussen gekocht). Per twee matrassen ca 550 kwijt en ze slapen al jaren heerlijk.

40er

40er

28-09-2017 om 19:51

Folders

Zat een folder bij van beter bed, die zit bij ikea. Dus we gaan morgen bij beide maar eens kijken.

Noortje123

Noortje123

03-10-2017 om 15:18

@Alison

ik ben benieuwd naar de ervaring met dit Emma Matras

Alison

Alison

04-10-2017 om 20:24

Emma

Hij komt niet meer uit bed
Zoon vind het heerlijk liggen en slaapt beter er op. Ik vind die matras erg hard maar ik heb dan ook een waterbed.
Tot nu dus heel positief.

Bo

Bo

04-10-2017 om 22:18

vraagje

Even een vraag in het verlengde hiervan: hoe lang doen jullie met jullie matrassen? Ik dacht altijd dat de levensduur een jaar of 8 was, maar die van ons (boxspring) zijn nu 8 jaar en liggen nog prima.

Uiteraard heeft de kwaliteit er ook mee te maken maar ik vind het eigenlijk wel interessant om te weten met hoeveel jaar jullie je matras vervangen.

40er

40er

05-10-2017 om 07:07

Wij hebben er 20 jaar mee gedaan....lagen nog goed, prioriteit qua geld op wat anders gelegd en nu dus nieuwe gekocht. En ze slapen heerlijk (al was het eerst wennen hoor)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.