Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Matras ruikt naar schimmel

Nou ja, titel zegt het al denk ik. Sinds ik onze matras weer eens heb gekeerd, ruikt het een klein beetje naar schimmel. Ik zie niets aan de matras, maar uiteraard is het niet goed.
Wat doe ik nu het best? Matras is nog niet zo oud en ik zou hem eigenlijk liefst nog willen blijven gebruiken. Krijg ik die schimmel en die lucht nog weg? Zo ja, met wat dan? Of kan ik toch het beste maar naar vervanging uitkijken?
Het betreft een afwijkende maat matras die apart besteld moet worden. Dat maakt het helaas een vrij dure aangelegenheid...
n@nny

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Drogen

Ik denk dat je ervoor moet zorgen dat het matras weer heel goed droog wordt dan stopt de schimmelgroei. Alhoewel je denk ik wel de kans hebt dat als het matras weer wat vochtig wordt het weer terug komt. Maar misschien het proberen waard om het matras eens voor een warme radiator te zetten.

Schimmel

Schimmel komt door vocht, dus op de èèn of andere manier wordt het matras/slaapkamer niet goed gelucht. Als er genoeg ventilatie is onder de matras kan het eigenlijk niet dat er schimmel in komt. Ik heb er ook een last van gehad. Onze matras lag tijdens een verbouwing op de grond, ondanks regelmatig keren zaten er toch zwarte spikkels in. We hebben na de verbouwing een nieuwe gekocht.

Zusenzo

Zusenzo

19-01-2013 om 21:38

Schimmel

We hebben een tijdlang in een erg vochtig huis gewoond. En helaas schimmel in het matras. Bed afhalen, soda strooien over de plekken, hele dag laten liggen, soda er af stofzuigen. En ventileren is belangijk.

rutiel

rutiel

20-01-2013 om 10:12 Topicstarter

Bedankt

Dank voor jullie tips. Inmiddels heb ik er tapijtreiniger overheen gestrooid en nu ruikt het dus vooral naar schoonmaakmiddel. Maar ik neem aan dat dit niet echt helpt.
Ons huis is erg vochtig inderdaad. Matras ligt op een goed geventileerde bodem (gewone houten planken: het is een antiek bed), dus dat zal het niet zijn. Waarschijnlijk moet ik de verwarming in de kamer een klein beetje aanlaten terwijl de kamer gelucht wordt.
Dank voor jullie tips in elk geval: ik zal ze uitproberen!
n@nny

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.