Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Dendy Pearson

Dendy Pearson

11-06-2014 om 22:31

matras of top/dek-matras voor dochter?

Een paar jaar geleden heb ik voor dochter bij Neckermann in de aanbieding een bed gekocht met bijbehorend matras. Ligmaat 100x200. Nu wordt dat matras wat slechter en kom ik erachter dat die ligmaat niet bepaald standaard is

Ik zit nu bij Otto te kijken, die hebben wel keuze in deze maat. Maar wat koop ik dan? Een dekmatras van koudschuim om nog wat langer met dit matras te doen? Of een heel nieuw matras. Ik wilde eigenlijk niet meer uitgeven dan 200 euro en dan wordt de keus ineens wel beperkt.
Ze heeft nu een bonell-vering en daar slaapt ze al jaren goed op. Maar daar begin je nu toch een beetje de veren in te voelen. Een pocketvering is beter begreep ik? Ik vind het online lastig, want ik kan het niet proberen.

Ze is 11, weegt 35 kilo. Dus in principe zou ik niet zo moeilijk moeten doen. Maar opa komt ook regelmatig logeren en die slaapt dan in haar bed. En hij moet dan toch ook een beetje comfortabel liggen.

Wat voor matras is een beetje goed?

69er

69er

11-06-2014 om 23:04

matras

Voor mijn kind heb ik volgend matras gekocht ( zelfde leeftijd/gewicht) http://www.ravensberger-matrassen.nl/matrassen/7-zone-koudschuim/orthopedische-soortgelijk-gewicht-sg45-uitstekende-prijs-kwaliteit-verhouding.html. Deze is te krijgen in breedtemaat 100
Geadviseerd werd mij deze of de softwelle. Hardheid H1 past bij het gewicht maar H2 ook vanaf dat gewicht en dan kan hij nog langer mee.
Een oud matras moet je volgens mij niet proberen te verbeteren met een topmatras

Dendy Pearson

Dendy Pearson

12-06-2014 om 07:37

Dank je wel!

Dat is nou eens een mooie tip!!!

dank je wel

Dalarna

Dalarna

12-06-2014 om 08:47

wat jammer

Dat een matras binnen een paar jaar al op is? Het zou toch minstens tien jaar mee moeten gaan?

Dendy Pearson

Dendy Pearson

12-06-2014 om 09:25

dalarna

De combinatie bed, lattenbodem en matras kosten toen iets van 200 euro. Daar kan je weinig van verwachten.
Dochter vond en vind het bed mooi. Ik heb me alleen verkeken op die maat. Want ik ga liever voor een goed matras naar Ikea, ook omdat je daar goed kan proefliggen.

Dalarna

Dalarna

12-06-2014 om 09:43

aha

Oei dan is het voor die prijs helemaal vervelend dat het zo'n vreemde maat is. Kon je wel hoeslakens vinden die passen?

Dendy Pearson

Dendy Pearson

12-06-2014 om 09:50

Het is een duitse maat en lakens zijn gewoon te krijgen. Ook via Otto enzo.

Een matras gaat ook wel lukken, maar ik vind het lastig om online voor mijn dochter te bepalen welk matras lekker ligt. Stom eigenlijk, want vroegah kreeg ik gewoon een matras op mijn bed en daar deed ik het dan mee. Niks geen koudschuim etc.
Maar aangezien het matras nog wel kan, er zit geen kuil in ofzo, zit ik toch te denken aan een dekmatras. Dan kan ze nog even vooruit en als ze dan wat groter/zwaarder is kunnen we investeren in een heel degelijk matras.

Sawo

Sawo

13-06-2014 om 09:32

Smaller matras

Ik zou een gewoon smal matras van 90 centimeter er op leggen. Dan kan je wel goed proefliggen. Ook bij bv beter bed hebben ze goede matrassen voor weinig volgens consumentenbond. Topmatras lijkt me niet op een slecht matras.
Groet
Saar

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.