Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Mascara en zachte lenzen

Al een tijdje draag ik zachte lenzen en nu heb ik een nieuwe mascara. Precies dezelfde als mijn oude maar die was echt helemaal op en kwam dus ook heel weinig mascara op mijn wimpers. Nu gebeurt het me heel vaak dat als ik dan knipper er mascara op mijn lens komt. Dat irriteert heel erg en omdat ik ook nog eens waterproof gebruik moet ik het er echt weer afboenen. Ik gebruik waterproof omdat ik dat ook al jaren doe en kan ook wel andere gebruiken.
Helpt het om gewone mascara te nemen? Lost de mascara dan op in je oogvocht als er al een beetje op komt?

Ciska22

Ciska22

12-12-2013 om 10:52 Topicstarter

Niemand?

Niemand die dezelfde ervaring heeft of juist niet?

Geen ervaring

Ciska, ik herken jouw probleem eigenlijk niet, maar kan me voorstellen dat het lastig is. Ik gebruik altijd waterproof mascara en het komt nooit op mijn lenzen terecht. Kan het zijn dat je teveel mascara gebruikt? Misschien moet je even "knipperen" op een zakdoekje of zo (weet niet of dat handig is) om de overtollige mascara weg te krijgen?
Andere mascara lijkt me niet de oplossing. Met minder mascara had je immers geen last van dit probleem. Bovendien vraag ik me af of niet-waterproof mascara niet gewoon ongelooflijk gaat irriteren als het in het oogvocht terecht komt.
Ik gebruik trouwens hele simpele mascara van de hema.

Sukran

Sukran

12-12-2013 om 15:01

Niet waterproof

Ik heb al jaren lenzen en herken het geklungel met mascara op lens. Van sommige merken had ik echt last, korreltjes in m'n oog, lenzen troebel en inderdaad: waterproef er niet meer af te krijgen. Schade en schande hebben me uiteindelijk ertoe gebracht duurdere merken te gaan kopen, ook omdat ik juist de voorkeur geef aan de niet-waterproof mascara. De laatste jaren gebruik ik de 'smudge proof' mascara van Estee Lauder. Dior heeft ook een goede en zo zullen er vast nog meer zijn. Het voordeel van deze mascara is dat ik het er wel eenvoudig af kan krijgen met crème en zelfs water als het moet, maar geen vlekken of doorlopen. Ook geen problemen met mascara in m'n oog of op lens. Ik woon niet in Nederland dus geen idee wat er te krijgen is bij Hema en Kruidvat maar meestal hebben die toch snel vergelijkbare producten in de winkel liggen.

mascara

Heel herkenbaar probleem, dochter heeft dat ook. De oplossing lag toch in andere mascara.
Ze gebruikt nu niet-waterproof mascara van Maxfactor. Op de verpakking staat een oog-logo en in kleine lettertjes de tekst dat de mascara geschikt is voor lensdragers.
Kost wel iets van 13 euro, maar bevalt uitstekend. En af en toe is er ergens wel een 1+1 gratis aanbieding en koopt ze er twee.

Ciska22

Ciska22

17-12-2013 om 08:34 Topicstarter

Bedankt

Het ligt dus niet aan mij maar komt vaker voor.
Ga toch maar informeren bij drogist voor andere mascara!

Bianca

Bianca

17-12-2013 om 09:29

Ik verf mijn wimpers

Ik had precies hetzelfde probleem, en destijds (arme student) geen budget voor een dure mascara. Dus ik ben gaan verven. Gewoon verf van het Kruidvat.

Nu heb ik wel geluk dat ik volle en lange wimpers heb, dus met mascara vind ik het al snel teveel (draag soms op feestjes nog mascara, maar ik gebruik ook bijna nooit meer lenzen nu).
Het enige nadeel van mijn wimpers is dat ze blond zijn, dus ongeverfd vallen ze niet op.

37 graden mascara

Ik ben lensdrager en gebruik sinds een aantal jaren de 37graden mascara van Clinique. Die laat zich heel makkelijk van je wimpers trekken met water warmer dan 37 graden. Bij lagere temperatuur niet. Dus het kan gewoon tegen een regen of een huilbui. Ideaal. Nooit problemen. En mooie wimpers!

Knurf

Knurf

23-12-2013 om 19:18

swaen

heb je de precieze naam van die mascara? Op 37graden mascara vind ik 'm niet en ik wil 'm graag uitproberen.

Hou je vast Knurf

Het is vast niet de precieze naam maar wat er heel veelbelovend op staat is dit :high impact curling mascara/mascara impact recourbant optimal

Als je googled op warm water removal vind je wel iets! In het begin is ie wat 'nat' maar na een week ofzo is ie perfect!

Knurf

Knurf

24-12-2013 om 14:30

bedankt

net gekocht, nu zelfs met 40 % korting! Morgen meteen uitproberen, ik ben benieuwd!

En Knurf?

Vind je het wat?

Ciska22

Ciska22

04-01-2014 om 17:28 Topicstarter

En Knurf werkt het?

Ik was ook bij de drogist voor zo'n nieuwe masacara. Ze hadden alleen een hele dure van 26 euro. (lag in een apart laatje tegen diefstal) dat was de enige warmwatermascara...
Welke heb jij nou Knurf?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.