Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Verkoopster

Verkoopster

28-01-2017 om 11:43

Marktplaatsvraag

Hoe doen de Marktplaatsverkopers onder jullie dat als je iets nieuws/ongebruikts wilt verkopen en een koper zegt "Ik wil het wel kopen, maar ik kom dan wel langs en wil het eerst proberen. Als het past wil ik ze dan wel kopen."?

Als het dan niet past en de koper het dan niet koopt is het ding dus niet meer ongebruikt, misschien wel een beetje vies, zit het niet meer netjes in de verpakking etc.

In dit geval gaat het om sneeuwkettingen die misschien wel of misschien niet om de banden van zijn auto passen met een een of andere adapter (die hij zelf heeft).

NB Het is niet zo dat er verpakking kapotgescheurd moet worden maar ze kunnen wel vies worden, niet meer zo netjes in de tas passen etc.

lian

lian

28-01-2017 om 12:00

verkoper

Jij bent de verkoper, jij bepaalt wat er gebeurt. Dus als jij dit niet wilt, dan moet je het niet doen. Als je het wel ziet zitten, dan doe je het wel. Ikzelf zou zeggen, risico is voor de koper. Die wil dit proberen, dan betaalt hij en als het niet past, dan verkoopt hij het zelf maar weer via marktplaats.

Triva

Triva

28-01-2017 om 17:39

onzin

Er staat een maat op de verpakking dus die persoon moet uitzoeken of die maat goed is voor zijn autobanden. In de winkel ga je ze ook niet passen.

Triva

Triva

28-01-2017 om 17:40

en inderdaad

als hij zelf een adapter heeft en moeilijk doet zou ik doen wat lian zegt. Je kunt ze erna niet meer als nieuw verkopen dus hij moet kiezen: kopen en eventueel zelf doorverkopen of niet kopen. Passen is geen optie.

Lou

Lou

28-01-2017 om 19:09

Niet doen

Eens. Passen zou ik niet laten doen. Hij kan googlen of een dealer bellen of wat hij wil, maar in elk geval zelf van tevoren uitzoeken of ze passen of niet.

Puck

Puck

02-02-2017 om 11:49

in dit geval

Zou ik ook niet laten passen. Staan duidelijke maten op van de bandenmaat en die kan hij op zijn eigen banden ook aflezen.
Overigens knap dat jij reactie op je sneeuwkettingen krijgt. De onze staan er ook op maar geen enkele geïnteresseerde.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.