Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Mari

Mari

03-04-2013 om 19:04

Marktplaats-gedoe, spoed

Hallo,

Ik heb twee paar schoenen gekocht, zouden allebei maat 37 zijn. Het ene paar is goed, het andere paar is veel te groot: meer dan 25,5 centimeter wat overeenkomt met maat 39. Nou heb ik de verkoper gemaild, die geeft toe dat het haar fout is maar wil het alleen vergoeden als ik alle twee de paren terugstuur. Maar dat wil ik niet, het ene paar zit goed en is ook overeenkomstig de advertentie. Kan zij dit vragen in ruil voor terugbetaling, allebei terug?

alvast bedankt, Mari

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Monet

Monet

03-04-2013 om 19:56

Zelf verkopen

Je hebt denk ik weinig poot om op te staan, een verkoper kan zelf bepalen of het wel/niet geheel of gedeeltelijk wordt teruggenomen.
Waarom zet je zelf het niet passende paar niet gewoon op marktplaats?

Fiorucci

Fiorucci

03-04-2013 om 20:25

Inderdaad

Ik vind het een rare eis van haar. Maar ik zou de schoenen alsnog op MP zetten, scheelt je ook kosten voor het terugsturen.

Mari

Mari

03-04-2013 om 20:36

De kwestie is

dat ze betreffende schoenen in de goede maat gewoon heeft staan. En zou ik graag willen. Overigens wil ze wel de verzendkosten vergoeden alleen wil ze ze per se allebei. Maar ik wil die passende niet kwijt.

Tijgeroog

Tijgeroog

03-04-2013 om 20:54

Raar...

Raar verhaal, ik heb er een slecht gevoel bij. Misschien alles maar houden, de te grote schoenen op marktplaats zetten en op zoek naar een ander paar schoenen.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

03-04-2013 om 21:33

En dan?

Dan stuurt ze ze allebei weer opnieuw op? Of dan houdt ze het passende paar en krijg je alleen een vervanging voor het niet passende paar? Lijkt me erg stug allemaal.

Ik zou even een melding doen bij Marktplaats en dan de eer aan mezelf houden: fotootje maken en in de verkoop.

Mari

Mari

03-04-2013 om 21:38

Tja

ik wil zelf heel graag het goede, passende paar wat ze nog heeft staan, en waar ik ook recht op heb volgens mij want de maat van de advertentie en betaald door mij.
ik heb moeilijke voeten en deze schoenen die voor mij heel geschikt zijn, zijn niet meer te krijgen. Daarom ook wil ik het andere paar niet weer terug geven: ik ben er juist blij mee.
Maar ik wil dat andere paar ook. Ik had erop gerekend, het betaald en nu, door een of andere rare redenering van haar loop ik ze mis.

Tijgeroog

Tijgeroog

03-04-2013 om 21:53

Nouja....

Dan heb je maar twee mogelijkheden:
- toch weer contact met haar opnemen en proberen uit te vissen waarom ze het op deze manier wil, en proberen uit te leggen wat jij wil. Misschien is het gewoon een communicatieprobleem en snappen jullie klaar niet.
-alle schoenen terug sturen en de goede schoenen samen met het andere goede paar terug laten komen. Dan loop je wel wat meer risico...

Tijgeroog

Tijgeroog

03-04-2013 om 21:54

Ophalen?

Misschien kun je bij haar langs gaan om de schoenen om te ruilen?

Mari

Mari

03-04-2013 om 22:19

Ben eruit

ik ben eruit. Ik houd de schoenen en probeer zelf de te grote op mp te verkopen. Zij heeft zich vergist, geen ander paar in 37 staan dus er valt ook niets te ruilen. Ze wilde ze allebei terug om ze daarna apart te verkopen en zo de verzendkosten te drukken Bedankt allemaal voor het meedenken!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.