Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Deb

Deb

23-04-2016 om 14:56

Marktplaats

Afgelopen week een skelter verkocht mensen hebben hem opgehaald en vandaag bericht.
Hij voldoet niet aan de eisen we willen hem terug brengen.
Want er zou iets kapot zijn en hij trsp zwaar dus.
Garantie tot aan de deur zegt mijn man maar ik heb gezegd kom maar terug brengen heb de fotos nog dus ga hem zelf nakijken.
Wat zouden jullie doen.

Angela67

Angela67

23-04-2016 om 16:08

deb

Ik denk dat je nu niet anders kunt dan 'm terugnemen. Je gaat die mensen niet meer overtuigen dat ze met skelter en zonder geld weer weggaan bij jou.
Om onaangename situaties te voorkomen zou ik 'm terugnemen, dan ben je er het snelste klaar mee.
Dan goed controleren, evt beetje opknappen en weer verkopen.
En dan met je man eerst goed afstemmen wat te zeggen als het weer eens zou gebeuren.
gr Angela

Deb

Deb

23-04-2016 om 16:19

man

Mijn man heeft ze gesproken ik niet en mijn man zei garantie tot aan de deur ze hebben hem in de tuin uitgebreid bekeken het was nog licht dus hij vind het belachelijk dat je 3 dagen later belt dat je hem terug wilt brengen.

Ik heb geen zin in gezeur dus zei tegen mijn man laat maar terug brengen mensen moeten eerst een bus regelen en zo'n 60 kilometer rijden dus uiteindelijk leggen hun er op toe ik niet.

Ik heb wel gezegd als ze aan de deur komen dat ze voortaan beter naar de winkel kunnen gaan vind dit echt niet kloppen.

Renée

Renée

24-04-2016 om 20:19

nu terugnemen maar ervan leren

Je moet hem nu wel terugnemen omdat je dat hebt toegezegd, maar verkopen via Marktplaats vallen niet onder het consumentenrecht en er is dus ook geen garantie. Dat had je tegen die mensen kunnen zeggen toen ze belden. Willen ze iets zonder gebreken, dan moeten ze het bij een winkel kopen. Als je iets via Marktplaats koopt weet je dat hij al is gebruikt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.