Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Lilie

Lilie

16-04-2013 om 10:15

Mannetjes om het huis

Help! Binnenkort schildermannetjes om het huis. Flinke klus dus ik verwacht wel 3 weken 1 of 2 mannen. Wat verwachten de heren aan verzorging? Eten, drinken enzo. En wat te doen als hier niemand thuis is? Sleutel geven? Ik hoop op prachtig weer zodat ze/we buiten kunnen lunchen anders neem ik aan binnen. Eeuuh op mijn nieuwe lichtgrijze eettafelstoelen? Jeeeee nu klink ik wel heeel mutserig maar ik zit er stiekem toch wel mee. Het zijn trouwens "witte" schilders.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
cqcq

cqcq

16-04-2013 om 10:23

Geen eten

Maar verse koffie wordt vaak wel gewaardeerd. Ik zou me niet te druk maken, ze redden zich wel.

Nette schilders

hier kregen de schilders koffie, thee of fris , met een koekje. lunchpakket brachten ze zelf mee, maar af en toe maakte ik een saucijzenbroodje of iets dergelijks voor hen. En als ze binnen kwamen trokken ze alle drie hun schoenen uit en vroegen om een krant die ze keurig op de eetkamerstoel legden voor ze gingen zitten.
Als de schilders schade( verfvlekken) maken in jouw huis, zijn ze daar wel voor verzekerd.

Idd koffie

koffie wordt erg gewaardeerd,een koek erbij.Soms een worstenbroodje of een slaatje maar dat hoeft echt niet elke dag. Daar groeien ze dicht van )

Woensdag

Woensdag

16-04-2013 om 10:44

Mijn mannetjes

De "mannetjes" die ik nu 3 weken heb krijgen de sleutel en ze weten hoe het koffieapparaat werkt. Een rol koekjes naast heb apparaat wordt altijd wel op prijs gesteld.
En leg idd iets op je stoelen, een laken kan ook. Een krant kan afgeven, zou ik niet op mijn stoelen willen hebben.

Polletje Piekhaar

Polletje Piekhaar

16-04-2013 om 16:16

Haha...

sorry hoor, maar wat een muts ben jij om je daar zorgen over te maken. Of je wel een goeie gastvrouw bent!!☺☺

Bellefleur

Bellefleur

17-04-2013 om 09:52

Hier:

Een plaid over de bank. Ik doe 's ochtends kokend water in een thermoskan voor het cup a soupje, en ik maak koffie. Ik zet er koek naast. De schilder en ik drinken een kop koffie voor ik vertrek, en ik geef mijn telefoonnummer. Wat de schilder erg op prijs stelt, is de krant. Voor de sudoku's tijdens zijn pauzes. Hij heeft een sleutel van ons huis, en als hij klaar is doet hij die in de brievenbus. Lekker makkelijk. Maar hij is dan ook een biologisch-dynamische schilder, met rechtsdraaiende verf. Dat van dat cup a soupje klopt dus ook niet, hij neemt zijn eigen ayurveda bouillon mee

Lilie

Lilie

17-04-2013 om 18:31

Inderdaad: een muts

Jaaaaaja maar ik weet het zelf al. Dus vandaar de vraag. Maar ben blij dat ik m ondanks het hoge mutsen gehalte gesteld heb want gewoon koek bij koffie apparaat leggen had ik helemaal niet aangedacht. En iets over m'n stoelen is niet raar dus. Dank dames voor de welkome tips. Ik heb overigens niet de indruk dat mijn mannetjes het type zijn voor ayurveda bouillon dus dat haal ik nog even niet in huis.

Leuk mannetje, bellefleur

Ik had eens een mannetje die niet gewoon Sjon of Henk heette, maar Jean-Baptiste en die alleen thee dronk en in zijn vrije tijd Cliniclown was. Is weer eens wat anders.

skik

Conference

Conference

22-04-2013 om 14:49

Broermannetje

Mijn broer oefende een soortgelijk beroep uit, voornamelijk om het huis en hij verwachtte dan echt niet de sleutel van het huis, want in huis had hij tenslotte niks te zoeken. Sterker nog, in zijn werkbus had hij een koffiepot met toebehoren, een oventje en een gevulde koelkist, net als al zijn collega's.
Ik geef mijn sleutel dus niet aan mannetjes om het huis. Als ik thuis ben, kunnen ze alles krijgen, ben ik weg, zorg ik voor een thermoskan koffie met wat lekkers en zet ik een fles fris vanuit de vriezer klaar op de werkplek, en natuurlijk zorg ik voor genoeg electriciteit zodat ze hun radio ook aan kunnen zetten. Voor de rest zoeken ze het zelf maar uit.

Bellefleur

Bellefleur

23-04-2013 om 09:37

Ja maar conference,

Als je een schilder hebt die uit principe geen auto heeft, en dus 20 kilometer fietst met kwasten, natuurvriendelijke verfafbijt en regenpak om je huis te schilderen, zet je wel een kruidentheetje en een ladder klaar. Toch?

Lilie

Lilie

23-04-2013 om 10:17

Conference

Heeft ie dan ook sanitaire voorzieningen in die bus ? Of regelde hij zo'n dixie? Of moet ik daar vooral niet over nadenken

arawen

arawen

23-04-2013 om 13:07

Blaastraining

Nee, geen Dixie. Gewoon ophouden... Mijn man doet service-klussen bij mensen thuis en rijdt dus van het ene naar het andere adres. Doorgaans gaat hij niet bij die mensen naar het toilet; hij houdt gewoon op en gaat thuis pas.
Ik vraag me altijd af hoe hij dat vol houdt.. maar ja.. ik heb dan ook een echte vrouwen-blaas en het zou mijn ding niet wezen..

Conference

Conference

23-04-2013 om 14:09

Natuurlijk

Als mijn principe schilder 20 km moet fietsen zet ik, als ik niet thuis ben, een bus kruidenthee klaar, een thermoskan met heet water en koekjes uit de reformwinkel. Op zijn werkplek dus, hij krijgt echt geen sleutel. Ik heb geen ladder, daar kan ik hem helaas niet mee helpen.
Grappig, mijn broer deed ook zijn behoefte altijd thuis en nergens anders. Ik geloof vast, dat ook mannetjes om het huis vindingrijk genoeg zijn om een toiletvoorziening in de buurt te vinden, zodat ze het niet onder toezicht van de buurkinderen in de tuin hoeven te doen. En als ik thuis ben, zijn ze natuurlijk van harte welkom om mijn toilet te gebruiken.

Woensdag

Woensdag

23-04-2013 om 22:14

Hele dag ophouden?

Ik snap dat verhaal van "de hele dag ophouden" niet eigenlijk? Waarom vraag je dan niet of je ergens van het toilet gebruik mag maken?
Mijn "mannetjes" (excusez, ik vind het wat denigrerend) heb ik de sleutel in bruikleen gegeven. Niet alleen kunnen ze dan naar binnen als ik naar het werk ben, maar ze kunnen ook nog eens afsluiten. Als ik geen vertrouwen in mensen heb kan ik ze ook niet in het huis laten werken zonder toezicht overigens. En als ik wel vertrouwen heb kan ik net zo gemakkelijk de sleutel geven. Overigens, het zijn mensen "uit het dorp", misschien is dat makkelijker dan mensen niet "uit het dorp"?

Vic

Vic

23-04-2013 om 23:10

Raampje

Ik heb net twee dagen een stukadoor over de vloer gehad. Geweldige man, hij kwam al binnen met 'Zo, zullen we eerst even een bakkie doen'. En hij vroeg elke dag of hij gebruik mocht maken van de wc. Stond wel steeds het klapraampje open, dus ik hoop uit de grond van mijn hart dat dat was omdat hij wat claustrofobisch is.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.