Weet jij welke voedingsstoffen je extra nodig hebt tijdens de zwangerschap? Deze vitamines zorgen voor een gezonde zwangerschap
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

aardbei

aardbei

10-10-2015 om 09:48

mannendingen/vrouwendingen. Verwachtingen en vooroordelen

Veel mannen bemoeien zich bij voorkeur niet met wassen/strijken. Koken doen ze liever.
Dat hebben 'wij vrouwen' ook in deze kolommen al vaak vastgesteld.

Er zijn allerlei dingen die de samenleving bij mannen vindt passen. Voetbal, auto's, klussen, barbecuen, vissen - mijn man past niet in dat plaatje en ik vind het best!

Ook worden allerlei dingen voor vrouwen geschikt geacht. High Tea'en, roze, schoonheidssalon, meidenavondjes, vrouwenfilms, tutten met baby's.

Hoe leeft dat bij jullie?

Angela67

Angela67

10-10-2015 om 17:11

aardbei

voor welk tijdschrift zoek je input?
ik word getriggerd door je zin "Dat hebben 'wij vrouwen' ook in deze kolommen al vaak vastgesteld."
gr Angela
ps ik vind het een non-onderwerp dus inhoudelijk heb ik geen mening

Miraya

Miraya

10-10-2015 om 18:35

nou

'Hoe leeft dat bij jullie?'

Niet.

Katniss

Katniss

10-10-2015 om 18:47

Gemopper

Ik heb een 16-jarige feministe in huis voor wie dit nog een gespreksonderwerp is Die kan ik niet bozer krijgen dan door te zeggen dat een meisje wel in combat outfit naar school kan maar een jongen (die de kleuterleeftijd is ontgroeid) niet in een roze jurk. Niet omdat ik dat vind, maar omdat dat 'de maatschappij' dat gewoon een beetje vreemd vindt.
Tutten met baby's vind ik leuk, al die andere zogenaamde vrouwendingen die je noemt niet.

40er

40er

10-10-2015 om 19:36

hier

Een man die niet van het koken is, zelfs niet met de barbecue. Vissen 1x per jaar doet met collega's en totaal niets heeft met voetbal. Zelf heb ik niets met roze of schoonheidssalon. Maar we gaan wel graag samen high tea-en, massagesalon of sauna.

Het is maar net hoe je het bekijkt wat typische mannen/vrouwen dingen zijn. Bepaalde dingen zijn ook aangeleerd. Vandaar dat mijn zoon net zo goed moet leren koken/afstoffen/strijken en noem maar op

aardbei

aardbei

10-10-2015 om 19:41

welnee, helemaal geen blad

hoe kom je daar nou bij.

Mijn man is geen klusser, alle andere mannen in de familiekring wel. Het begint me steeds meer op te vallen, helemaal nu mijn kinderen op zichzelf gaan en hun 'schoonvaders' druk aan de slag gaan.

Mijn man heeft ook niks met auto's. Heeft er laatst zelfs een gekocht zonder 'm eerst gezien te hebben, gewoon op grond van de langdurige ervaring met onze garage. Mijn schoonzoon vindt dat onbestaanbaar, in die familie is een nieuwe auto een ding waar de hele familie naar komt kijken

aardbei

aardbei

10-10-2015 om 19:42

tijdelijke nick

Trouwens.

Ik merk wel dat dat meteen scheelt in het aantal reacties.

Moni

Moni

10-10-2015 om 20:38

Hier leeft het niet

Ik doe mijn ding. En dat doet mijn man ook.
Het maakt mij niets uit wie wat hoort te doen.
Op mijn werk zijn er geen hindernissen omdat ik vrouw ben, ook al heb ik een functie die vaker door mannen wordt uitgevoerd. Nou ja, misschien soms wel. Maar die worden weer gecompenseerd door de voordelen dat ik vrouw ben.

Enne, of je nick bekend is of niet, maakt mij ook niets uit.
Ik vind je opening vooral erg vaag. Ik heb niet gelijk geantwoord omdat ik geen idee had wat je nu wilde weten of waarover je wilde discussiëren.

Maneschijn

Maneschijn

11-10-2015 om 02:39

O leuk

Wij zijn mega traditioneel in sommige dingen: man klust (is ie echt goed in, wordt ook geregeld ingehuurd ervoor), zet t vuil buiten en laat savonds de honden uit. Ik zorg voor een opgeruimd huis, poets naast de wekelijkse schoonmaakbeurt van de werkster nog wat, doe de was en t geregel. Best traditioneel toch? O wel misschien minder traditioneel: ik ben kostwinner

Beetje van alles

Mijn man strijkt zijn eigen overhemden en stopt ook een was in de machine als het nodig is. Verder staat hij as we speak te stofzuigen, koken en afwassen doen we om en om. Hij kan niet zo goed klussen, dus verven en boren doe ik. Verder kijkt hij graag op tv naar voetbal en andere sporten en vind ik het weer leuk om nieuwe kussenhoesjes te kopen, dus dat zou je wel kunnen beschouwen als typisch mannelijk en vrouwelijk.

skik

Boren....

....laat ik aan mijn man over. Toen ik als verrassing een kapstok wilde ophangen, verloor ik de macht over de boormachine en ging het ding zijn eigen gang

Schilderen doe ik, koken ook, maar hij kan hele lekkere appelflappen en worstebroodjes bakken.

MamavanSenH

MamavanSenH

11-10-2015 om 17:14

Leuk onderwerp

Om eens over na te denken als je met twee vrouwen in huis woont. Nu kan ik alvast zeggen dat high tea, tutten, roze, schoonheidssalon en vrouwenfilms echt helemaal niets voor ons is. We houden wel van bloemen. Maar volgens mij is er verder weinig vrouwelijks in dit huis te vinden. Ja, onze dochter. Dat is het stereotype meisje die echt al een hele duidelijke voorkeur heeft voor jurken, roze dingen en glitterschoenen en ze wil ook de hele dag haar haar doen. En dat heeft ze echt niet van ons. Dat vind ik dan wel weer grappig eigenlijk. Ze gaat niet naar een kdv of psz, hoe komt ze dan toch op die hele sterke voorkeur voor roze, glitters en zichzelf mooi maken? Blijkbaar toch echt een aangeboren meisjesdingetje.

Bij mij vroeger thuis waren er wel duidelijke verdelingen. Mijn moeder deed het huishouden, de was en kookte. Mijn vader deed standaard iedere avond de afwas (toen hij nog bij ons woonde, daarna moesten wij het doen) en deed de dingetjes als spullen repareren, fietsbanden plakken enz. Maar dat was ook wel een hele andere tijd dan nu. Wij als twee vrouwen modderen hier maar wat aan. Wie zich ergert aan de vuile afwas gaat staan afwassen bij wijze van spreken (hoewel meestal ik dat ben want ik erger me sneller aan een gebrek aan schone vaat dan zij).

MamavanSenH

MamavanSenH

11-10-2015 om 17:16

Wel echt vrouwelijk

Als we het over boren, klussen en verven hebben... We hebben écht geprobeerd dat zelf te doen toen we gingen verhuizen. Maar na twee weken frustratie, de verf overal en alle schroeven scheef in de muren heb ik toch mijn broer maar even ingeschakeld. Dat bleek hier toch echt het mannenwerk.

Mannenwerk

Vroeger was ik wel handig, ik reed verhuisbusjes, bediende katrollen, en schroefde stopcontacten uit elkaar. Maar boren is mij niet gelukt. Want de eerste keer had ik per ongeluk de klopboor aan. Daarna kreeg ik de kans niet meer. Het is hier dus wel een soort van onhandig.
De schilderijen zijn na de laatste verhuizing nog niet opgehangen en ook de kapstok staat werkeloos in een kast. Bij de scheiding heb ik de boor maar aan ex gegeven. Maar ook de naaimachine heb ik nooit onder knie gekregen.
Ook maar meegegeven aan ex die er veel handiger mee is.
Verder doen we hier alles samen en instrueer ik de kinderen.
Zoon stond vrijdag ineens te strijken vanwege een date.

Katniss

Katniss

11-10-2015 om 19:05

Nou ja!

Wat grappig, ik kan dus echt ook helemaal geen gaten boren. Het is gewoon verschrikkelijk. En de muren in mijn (oude) huis werken ook echt niet mee. Soms komt de boor tegen een steentje, gaat dan aan de wandel en mijn geboorde gat is ineens 4 in plaats van 1 cm breed. De gordijnroede van mijn jongste is al drie keer naar beneden komen zeilen. Hij zit niet al te stevig (gat was te groot, dus er zitten extra pluggen in voor de stevigheid), en als er dan een kat aan het gordijn gaat hangen...
De boekenplanken in de kamer van oudste was ook zo'n fijn klusje. Ik was aan het boren en ineens hoorden we een enorm lawaai. Bleek dat aan de andere kant van het gat, in de gangkast, een stuk muur van 30 x 30 cm. naar beneden was gevallen. Had ik dus compleet door de muur geboord. Nou ja, de boekenplanken hangen, recht zelfs, en als ze er niet teveel op zet ook nog best wel veilig.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.