Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Makkelijk en gezond

Ik zoek makkelijke gezonde gerechten met niet zoveel ingredienten(max 5-6).
Dit is eentje van mij:

Macaronie, hamblokjes, paprika, provincaalse kruiden en creme fraiche.
Macroni koken, hamblokjes erdoor, klein gesneden paprika erdoor, provincaalse kruiden en creme fraiche, goed doorwarmen en klaar. Kinderen zijn er hier dol op.

Wie heeft er nog meer van die snelle makkelijke gezonde gerechten met niet al teveel ingredienten
Muizemeis

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
angel3

angel3

22-12-2010 om 15:11

Misschien beetje flauw

maar heel erg gezond vind ik het persoonlijk niet. Hamblokjes vind ik zelf nooit zulk lekker 'vlees'en 1 paprika daar red ik mijn groente tax niet mee of doe je er dan nog een flinke bak salade bij?
Anyway ik zou dan eerder gaan voor de spiralipasta, verse spinazie wokken en erdoorheen doen met een knoflookje, eventueel met blauwe kaas (vinden de kinderen alleen hier niet zo lekker) of boursin. Kipfiletje erbij...

reina

reina

22-12-2010 om 15:22

Geen recepten

Nee, even geen recepten voorhanden, normaliter kook ik ook niet met recepten. Ik neem het liefst lekker veel groentes, liefst gemengd, die wok ik bijv. Kruiden erbij, soms wok ik wat kip mee, andere keer geef ik er een vegaschijf bij. En dan met wat rijst, pasta, couscous, brood, net waar we zin in hebben. Door het varieren met groentesoorten en kruiden smaakt het steeds weer anders.

Margriet*

Margriet*

22-12-2010 om 16:07

Met groenten

Pasta, hamblokjes (of spekjes) demi-creme fraiche, pesto en stukjes broccoli (ik doe altijd veel broccoli) een paar minuten gekookt.

Ik vind wokken persoonlijk helemaal niets, maar veel groenten is het wel en het is lekker snel.

Guinevere

Guinevere

22-12-2010 om 16:59

Gezonder

Hier altijd een succes, vooral bij onze 8-jarige:
volkoren pasta, met een saus van een uitje, half creme fraiche en half kruidenkaas (de goedkoopste) en stukjes diepvrieszalm erdoor. Daarnaast natuurlijk nog losse groente.

bibi63

bibi63

22-12-2010 om 17:08

Pasta met gepureerde (staafmixer) groentetomatensaus

Kindvriendelijke pasta met veel groente:
Pasta naar keuze koken.
In braadpan een gesnipperde ui bakken plus knoflook. Beetje rundergehakt erdoor rullen. Grote zak italiaanse roerbakgroente meebakken. Blik tomatenblokjes erdoor een blik tomatenpuree. Kruiden met oregano, peper, bassilicum. Met staafmixer er een saus van maken. De pasta erdoor doen (en evt. geraspte kaas erbij serveren).
Gr. Bibi

Wisse L. Nik

Wisse L. Nik

23-12-2010 om 10:47

Gezond

Als je het gezond wil hebben, zou ik in ieder geval volkorenpasta nemen en veel meer groente (250 g per volwassene en wat voor de kinderen). Groente geeft er bovendien veel meer smaak aan. Makkelijke groente voor bij de pasta is: ui, champignon, courgette, tomaat, paprika, diepvriesspinazie.... En i.p.v. hamblokjes zou je ook diepvriesvis of gehakt kunnen nemen. Bijv. de milieuvriendelijke zalm van AH (grote zak voor 5 Euro, met handige porties, kun je lang bewaren). Als je het ontdooit in de magnetron gaat dat ook snel. Pesto erdoor of op het bord maakt het altijd lekker. En om het gezond te houden: geen zout of kruidenmixen-met-zout er door doen.

Ik houd ook erg van snelkokende volkorengranen: couscous (supersnel), snelkookvolkorenrijst, bulgur, boekwijt, gierst, snelkookvolkorenrijst, snelkookgranen....

Prutje roerbakken/stoven van vlees (gehakt, stukjes varkensvlees, biefreepjes, stukjes kipfilet) of vis en daarbij fijngesneden groente doen of de groente even in de magnetron garen (afhankelijk van de groentesoort) en klaar!

Een zak voorgesneden roerbakgroente maakt het natuurlijk helemaal snel en makkelijk...

muizemeis

muizemeis

23-12-2010 om 12:35 Topicstarter

Bedankt voor

De tips, ik zoek meer met weinig ingredienten, maar met een zak roerbak gaat dat makkelijk natuurlijk.
Muizemeis

ishtar

ishtar

23-12-2010 om 13:26

Kapucijnergehaktschotel

gehakt rullen
1 uitje en 1 prei met wat knoflook erbij bakken, op smaak brengen met peper, paprikapoeder en oregano.
klein blikje tomatenpuree en de inhoud van een blik kapucijners erbij mikken. Lekker met (zilvervlies)rijst

Hetty,*

Hetty,*

24-12-2010 om 22:09

Snel

Vingerpasta + diepvriesspinazie (geen crème)+ blik tomatenblokjes + gerookte zalm + boursin (dacht ik) cuisine light met herbs. Vooral ook makkelijk omdat de kinderen niet houden van door elkaar, wij wel, en ik voor de kinderen dus de pasta + spinazie + rolletjes zalm los op het bord leg.
Chili con carne is supersnel: bruine bonen opwarmen + gehakt rullen + paprika erbij + tomatenblokjes + zakje Knorr chili c.c. mix.
Vinden ze hier lekker, maar klinkt niet lekker (maar vind het zelf ook erg lekker): rijst (alles los geserveerd) + doperwten + schnitzels + ananasblokjes + satesaus. Ik gooi dan alles door elkaar behalve de schitzels, jammie.
Verder maak ik 1x in de zoveel weken een grote pan met stoofpeertjes en die doe ik in porties in de diepvries: gebakken aardappels + (ontdooide en opgewarmde) stoofpeertjes + vlees.
En maandag is onze brooddag ivm werken en Kian al weer om 17.45 uur weg richting karate.
Groetjes Hetty,*

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.