Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Noor

Noor

28-04-2011 om 21:53

Makelaar

Mijn huis staat nu 8 maanden te koop. Er zijn 3 kijkers geweest. Van de makelaar hoor ik niets en als ik zelfs 'ns vraag is het: ja, 't is erg slap - het is in de regio overal zo. Toch verkoopt de makelaar met regelmaat huizen dus daar moeten ook kijkers bijgehoord hebben. 3 in 7 maanden vind ik wel erg weinig. Maar: wat mag ik van de makelaar verwachten? Niets of wel iets en wat dan?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

28-04-2011 om 22:21

Tja

Het is mij ook niet helemaal duidelijk wat het nut van makelaars is, afgezien van het onderhandelen en regelen van papierwerk. En zelfs dat zou je ook nog zelf kunnen doen. Hij heeft wel gelijk dat het momenteel nog steeds een heel erg slechte tijd is om je huis te verkopen. Hier in het dorp zijn huizen die al 2 jaar te koop staan. Bij mijn vorige huis heb ik ongeveer 6 kijkers in een jaar gehad. Ik dacht dat ik er nooit vanaf zou komen, en toen ging het toch ineens heel snel. Wel voor een fors lagere prijs dan wat we vroegen overigens.
Hoe is je vraagprijs in vergelijking met andere soortgelijke woningen in de buurt?

ik zou ook wat meer actie verwachten. Ik denk dat die makelaar er zelf niet echt in gelooft, kijk nog eens kritisch naar de foto's, de omschrijving en de prijs (!).

Oh en

ik zou met hem dus aan tafel gaan zitten, vragen wat voor acties hij wil nemen, als dat niet genoeg is dan kan je gewoon naar een andere makelaar overstappen, eentje die wel regelmatig verkoopt.

Marie

Marie

29-04-2011 om 09:28

Foto's?

Hallo
Hoe zijn de foto's van jullie op huis op Funda? Want daar begint het namelijk al mee. Vooral de belichting en de "rust" die ze uitstralen. Maar dat wist je waarschijnlijk al? Wij hebben toen we ons huis (bijna 2 jaar geleden) te koop hebben gezet diverse meubelstukken tijdelijk in opslag gedaan en nog diverse dingen opgeknapt, speciaal voor de verkoop. Gelukkig na een half jaar het huis voor een redelijke prijs kunnen verkopen. We hadden wel geregeld kijkers trouwens.
Zou je een link van Funda naar jullie huis hier neer willen zetten? (Als je dat niet wilt vanwege de privacy begrijp ik dat best hoor). Wellicht zijn er hier nog mensen die tips hebben?
Hebben jullie zo nu en dan ook "Open huis?"
Succes

ishtar

ishtar

29-04-2011 om 09:54

Wij hebben

na 2 jaar, ons huis verkocht via veiling bij opbod. Vrijwillig overigens.
Wij zijn toen ook van makelaar gewisseld (zonder extra kosten omdat deze makelaar op meer punten nalatig en voor ons zelfs nadelig was) omdat niet elke makelaar bij de veilingsite die wij hadden, mag verkopen.
Voordeel: lagere vanaf-prijs trekt meer mensen, snel zekerheid
nadeel: er zijn veel mensen die verwachten voor een dubbeltje op de eerste rang te mogen zitten, het is nog relatief onbekend,
Wat je zeker moet doen is nog eens realistisch naar je vraagprijs kijken, naar je presentatie (oa op funda) kijken en naar je inrichting kijken.
En bedenk ook: 8 maanden is nog niet heel lang, je bent begonnen net na de zomervakantie, de herfst en de winter door. Dat zijn niet echt periodes waarin veel mensen op zoek gaan. Het zou nu wat aan moeten trekken.
Succes!!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.