Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

virginie

virginie

22-11-2012 om 09:07

Make-up vraag

Hoi allemaal,

Ik heb een vraag over make-up.
Ik heb nooit make-up gebruikt, verder dan crème insmeren in de winter ging ik nooit.
Maar nu ik ouder ben en vaak aan me gevraagd wordt heb je wel goed geslapen??, wil ik toch iets meer aan mijn uiterlijk doen.
Ik was bij de drogisterij, jeetje er zijn er zoveel dingen, waar moet ik mee beginnen!!
Misschien dat iemand me wat tips kan geven??
Omdat ik nooit make-up heb gebruikt, wil ik niet gelijk heel erg opvallen en als een clown erbij lopen.
Ik zou iets heel licht en subtiel willen, net genoeg om wat frisser en levendiger uit te zien.
Wat zijn de basis dingen? Tips??
Ik lees ze graag!
Bedankt alvast.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Misschien

moet je 1 donkerbruine mascara en 1 donkerbruin oogpotlood kopen en daar eens mee oefenen thuis, je kan op internet allerlei voorbeelden vinden hoe en hoeveel etc.

En ipv lippenbalsem wat lipgloss, dan begin je met weinig.

Ik ga naar een kapper waar ze ook makeup doen, als je dat wil. Ik geloof dat het vrij duur is maar dan kijken ze met meerdere mensen naar je haar en gezicht etc. Zoiets zou ik ook uit proberen.

amk

amk

22-11-2012 om 09:47

Simpel

dagcreme met een tintje en dan is het fletse al weg.
Hoef je verder je make-up regime niet aan te passen.

Touche éclat

Als je er niet meteen al te opgemaakt wilt uitzien, is een gekleurde dagcrème inderdaad een goede start.

Verder, gebruik oogmakeup. Mascara, beetje oogschaduw en oogpotlood openen je blik. Zoek er een lippenstift bij in een neutrale kleur.

Heb je kringen onder je ogen? Kijk dan eens naar Touche éclat van Yves Saint Laurent. Dit breng je (o.a.) aan onder je ogen om kringen weg te werken. Wel prijzig, maar je doet er lang mee. Succes!

Chris

merel

merel

22-11-2012 om 13:35

En ik

En ik kan juist weer niet overweg met gekleurde dagcreme, dan voel ik me zo 'opgemaakt'. (en ik ben van nature niet zo wit) maar als je echt wat bleekjes bent zou ik eerder gaan voor iets van rouge in een bruinige tint. Bijv. zo'n bakje met van die balletjes in meerdere tintjes bruin en een grote kwast, dat lukt mij nou juist weer heel subtiel (en ga een keer oefenen als je nergens heen hoeft in daglicht, bijvoorkeur) Verder een beetje mascara en een oogpotloodje doen al heel veel.
Je zou het ook een keer kunnen aangeven bij een drogist/parfumerie. Dochter ging onlangs iets vragen bij de Iciparis en kreeg heel veel leuke adviezen, geef gewoon duidelijk aan dat je er alleen frisser/wakkerder uit wil zien en vooral niet té opgemaakt. (niet op een drukke zaterdagmiddag gaan) en je krijgt denk ik dan wel passend advies.

Succes!

Ely

Ely

22-11-2012 om 16:51

Poe hee

Wat sommige van jullie noemen als 'beetje om mee te beginnen' vind ik al veel

Ik zou beginnen met donkerbruine mascara en geen oogpotlood want dat laatste is best lastig om op natuurlijk manier aan te brengen en dan vind ik ogen ook al gauw kleiner lijken.

Persoonlijk ben ik ook niet van de foundation, dove heeft een dagcreme waar je een klein tintje van krijgt maar je t niet gelijk ziet als je een plekje heb gemist. Dat lijkt me dan fijner als je wel zoiets wilt.

De tip van een visagist die ik ooit kreeg is om op je ooglid 1 klein puntje / dotje heldere kleur aan te bergen. Als je jezelf recht in de spiegel aankijkt recht boven je pupil zeg maar. Gegarandeerd voor een stralende oogopslag aldus deze prof

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Jonneke

Jonneke

22-11-2012 om 18:00

Workshop bij parfumerie

Ik heb een keer een makeup workshop gedaan bij Parfumerie Mooi. Heel duidelijk aangegeven wat ik wel/niet wilde. Is heel leuk om te doen, en ik heb er zeker bruikbare tips en betaalbare makeup aan overgehouden. Misschien woon je in de buurt (google) en anders is er bij jou in de buurt ook een dergelijk initiatief.

Advies bij de bodyshop

Ik ben laatst met een dergelijke vraag binnengelopen bij de Bodyshop ('het is weer zo ver, nu hebben vandaag al drie mensen gevraagd of ik zien ben, nee deze bleke kleur hoort bij de winter!'). Ik ben daar heel goed geholpen en heb een lichte foundation met een bluss gekocht en een mooie mascara. Ik vind zelf dat ik er veel frisser uitzie en hoor dat ook terug.
Ik vind het erg prettige producten in het gebruik en de verkoopster nam ruim de tijd. Erg fijn!

virginie

virginie

24-11-2012 om 08:05

Bedankt

Bedankt voor de tips.
Ik ben iets wijzer geworden.
En nu weet ik al wat ik aan de Sint kan vragen

rowan1

rowan1

25-11-2012 om 08:56

Beautyschool

Ik heb ook gehoord van beautyschools bij Mooi parfumerie. Kun je met een klein clubje vriendinnen doen. Maar als je daar binnen loopt en zegt dat je enkele basisspulletjes nodig hebt dan demonstreren ze dat vast wel voor je. Ik heb zelfs gezien dat ze bij de Etos mensen aan het opmaken waren, dus daar kun je ook advies vragen, als je budget wat lager is. Succes! Best leuk hoor lekker poedelen met make up!

rowan

Ella2007

Ella2007

28-11-2012 om 11:33

Creme puff max factor en kleding!

Ik gebruik al 25 jaar in de winter een poeder van Max Factor, het heet creme puff. Je hebt het in verschillende kleuren, ik gebruik de lichtste, die heet "translucent", omdat ik een heel lichte huid heb. Ik hou niet zo van het plakkerige van foundation of gekleurde dagcreme, dus dit is mijn oplossing. Het maakt je huid ook wat egaler bij onregelmatigheden en mooi wat. Je kan het heel licht opbrengen met bijgeleverde padje. Verder mascara en een oogpotloodje.

Wat ook zeker scheelt: de kleur van je kleding. Ik zie er met zwart echt heel ziek uit in de winter, en ook met bruinige (leverkleur, taupe) of geeltinten. Draag dus meestal gekleurde kleding bij m'n gezicht, of een sjaal. Wel redelijk donkere tinten: petrol, kobaltblauw, donkerrood. Maar dat scheelt een hoop met zwart. Daar kun je ook een workshop in doen, dan zie je zelf ook het verschil.

Vic

Vic

30-11-2012 om 19:27

Ook gedaan

Ik was het al een tijd van plan, maar mede door dit draadje ben ik vanmiddag gewoon bij Pour Vous binnen gelopen voor advies. Ik heb nooit serieus make-up gebruikt, hooguit eens mascara dus ik vond het wel spannend Ik heb nu een foundation van Clinique, heel mooi en je ziet eigenlijk niet dat ik hem op heb. Ook nog een poeder die roodheid maskeert, het lijkt wel toverpoeder. En natuurlijk ook nog wat zichtbaars, maar heel simpel een zwart potlood + mascara en een transparant-rode lipstick. Ik sta er werkelijk van te kijken hoe je daarvan kunt opknappen.
Vorige week was ik al begonnen met het lakken van mijn nagels, dus het wordt nog eens wat. Daar kreeg ik trouwens al heel enthousiaste reacties over, dus ik ben benieuwd of de make-up ook opvalt. Ik ga volgende week beginnen met alleen mascara want ik wil niet in een keer van niets naar 'Pipo'

Vic

Van welk merk is jou toverpoeder? Ik word nieuwsgierig door jou enthousiasme.

Roodheid?

Heb je gewoon wat rode plekjes Vic? Of (net als ik) couperose? Ben ook benieuwd naar dat poeder! Ik zag deze week trouwens in een folder dat nu alle mascara's bij ICI Paris met 40% korting zijn! Ik ben fan van Lancôme L'Extrême mascara.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Vic

Vic

01-12-2012 om 12:06

Clinique

Het is Clinique redness solutions mineral powder. Dat komt uit een hele anti-roodheid lijn, maar ik heb alleen het poeder. Het is me vanmorgen gelukt om alles zelf aan te brengen, en ik ben er nog steeds enthousiast over.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Vic

Ik heb het opgeschreven en het briefje zit in mijn tas. Toch eens kijken...dank je wel!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.