Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Miekemieke

Miekemieke

11-05-2018 om 12:34

Magnetron vraag

Mijn magnetron heeft geen watt aanduiding maar high, medium etc. De handleiding heb ik niet meer, ik gebruik hem ook heel weinig.
Nu moet er iets in de magnetron op 700 watt, ik heb geen idee of dat hoog of laag is. De magnetron is van het merk whiteline en er staat geen type op, zal zo'n 5 jaar oud zijn.

Hopelijk weet iemand een antwoord.

@Emma

@Emma

11-05-2018 om 12:40

Medium

Ik denk dat 700 watt medium is. Maximun is 1000 watt. 300 Zie je eigenlijk nauwelijk.

Marie

Marie

11-05-2018 om 12:49

Gebruiksaanwijzing downloaden

Ken je de site met gebruikershandleidingen?

Daar vond ik er twee:

https://www.gebruikershandleiding.com/WhiteLine/handleiding-4-456700.html

Je weet zeker dat er nergens een type-aanduiding op het apparaat staat?

Ook niet achterop of een sticker aan binnenkant deur?

op de onderkant...

V@@s

V@@s

11-05-2018 om 13:03

bij oude magnetrons

Kan 700 W ook best max zijn, maar boeit het echt? Begin met medium, als het nog niet warm is moet het langer.

Hou er ook wel rekening mee

dat de berekening van het "vermogen" van magnetrons al enkele keren gewijzigd is en dat er een verschil is tussen "vermogen" zoals dat gedefinieerd wordt in de fysica en "vermogen" zoals het opduikt in de verkoopspraatjes.
Het eenvoudigste is gewoon proberen.

rode krullenbol

rode krullenbol

11-05-2018 om 14:27

Wat ik zou doen

Ergens op het apparaat moet het maximale vermogen vermeld staan. Dat zou ik gelijk stellen aan de hoogste stand. De laagste stand geef je ook een waarde; 100 Watt bijvoorbeeld. Op basis van het aantal standen dat de magnetron heeft, kun je vervolgens een inschatting maken van hoeveel Watt verschil er zal zijn tussen elke stand. Daarna kun je gaan berekenen welke stand zo ongeveer overeenkomt met 700 Watt.

Hoe dan ook zou ik voorzichtig beginnen en dus eerder met een lage stand dan een hoge; ervan uitgaande dat het hier om zoiets belangrijks als eten gaat, dat eventueel “gans verproeijst!” kan raken; zoals mijn oma zou hebben gezegd, of – in de taal van mijn moeder – “helemaal verpieterd!” Nodeloze verspilling, honger lijden of kosten moeten maken aan vervangende etenswaren? Dat zijn maar bronnen van ergernis.

Succes ermee!

Rode krullenbol

Medium.

700 w zal medium zijn. Bij twijfel is medium eigenlijk altijd wel oké. Bij alles

Nieuwe

Ipv uitproberen, zou ik een nieuwe kopen (met minimaal 1100watt).

Serieus Flanagan?

Een goed werkend toestel vervangen omdat er enkel enige onduidelijkheid is over de instellingen?
Tja... Elk zijn smaak.

Welnee.

700 watt en 1 à 2 minuten langer geeft hetzelfde resultaat.
Warm eten.

Bij een oven zijn prestaties wat meer van belang

Miekemieke

Miekemieke

11-05-2018 om 17:35

bedankt

Bedankt voor de tips en reacties. Ik heb op de achterkant het type gevonden en de handleiding opgezocht op internet. De handleiding gaf geen duidelijkheid wel stond er dat het maximum 700 watt is. Dus ik zet hem op de max.

Ik gebruik eigenlijk verder nooit de magnetron, ooit een pof aardappel voor magnetron geprobeerd maar die was een soort van geïmplodeerd, was een klein hard dingetje geworden.
Nu heb ik stoomaardappeltjes voor de magnetron in een zak met een soort van ventiel en het moet op 700 watt. Hopelijk gaat het goed, uitproberen is niet zo makkelijk met zo'n produkt.

Ik hoop wel dat 700 watt van toen hetzelfde is als 700 watt van nu.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

11-05-2018 om 21:21

Gewoon proberen

En af en toe kijken.
Echt heel veel kan er niet misgaan.

En nee, van Flanagan snap ik ook niet veel.
Waarom?

Beperkt

Ik vind het onhandig als het niet duidelijk is waar de drie standen voor staan. Zelf gebruik ik vaak de quick-stand= 900 watt om eten op te warmen maar ook de ontdooi-stand bij 160watt.
Sommige sauzen zoals pindasaus,gaan weer te hard bij 700 watt, daarom adviseren ze 600watt. Het vervangen slaat meer op de beperkte aantal keuze-standen.

"Het vervangen slaat meer op de beperkte aantal keuze-standen"

Waaruit leidt u het "beperkte aantal keuze-standen" af?

Okee,

https://www.blokker.nl/p/wla-magnetron-ms720w/1124159?utm_campaign=productencontinu&utm_medium=vergelijkers&utm_source=vergelijk&utm_content=1124159&dfw_tracker=10028-1124159&utm_term=782266f4-b2d2-4c40-a76e-8152efa0f48d

Als we het over dit model hebben, heeft hij 5 standen. Toch werk ik liever met een aanduiding waarop getallen staan, gelijk aan de instructies op de verpakking van voedsel.

Triva

Triva

12-05-2018 om 20:25

grappig

Mijn magnetron heeft vier standen: 160 350 500 en 750. Ik zou dus nooit zeggen dat medium 700 is

Bij modellen met een draaiknop

kan men doorgaans ook elke mogelijke gewenste tussenstand instellen...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.