Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

magnetron van een goedkoop merk, kan dat?

Gisteren is onverwacht, na een lang en arbeidzaam leven, onze trouwe magnetron overleden. Snik. En aangezien dat apparaat essentieel is voor het runnen van ons huishouden, moet er zo snel mogelijk een nieuwe komen. Nu zoek ik een relatief klein apparaat dat ook een grillfunctie heeft. De keuze is nu wat ons betreft beperkt tot twee magnetrons. De ene is van Moulinex, de andere van Proline. Het prijsverschil is maar 15 euro. De binnenkant van beide apparaten ziet er (zo op internet) precies hetzelfde uit, wat mij het idee geeft dat alleen de ombouw verschilt. Op grond van met name de kleur maar ook wat andere punten van ondergeschikt belang gaat mijn voorkeur eigenlijk uit naar de Proline, maar ik vind dat zo'n obscuur merk. En op zich zijn beide apparaten goedkoop (onder de 100 euro), maar ik koop geen electronica om het na twee jaar weer weg te moeten gooien (mijn Bauknecht heeft het minstens 18 jaar gedaan).

Heeft het zin om voor de iets duurdere (en lelijker) Moulinex te kiezen, of maakt het eigenlijk allemaal geen biet uit? Wie heeft ideeën of, nog mooier, ervaringen?

Groeten,

Temet

Jasmijn

Jasmijn

13-02-2017 om 11:36

Ik heb al bijna 15 jaar de meest simpele magnetron van LG, kostte toen ook minder dan 100 euro. Bevalt nog steeds prima, er zitten 3 knoppen op, eentje voor de sterkte, eentje voor de tijd en de deur-open knop. Prima ding en zo lekker simpel, en doet precies wat ik wil.
Maar, ik weet niet hoe het verder met magnetrons vergaat, laatst was hier een draadje over staafmixers en het schijnt dat de oude modellen (die van inderdaad pakweg 18 jaar oud) stukken beter zijn dan de nieuwere versies. Misschien is dat inmiddels ook wel het geval met magnetrons....

Li

Li

13-02-2017 om 11:41

gebruiksduur

Ik denk dat het qua gebruiksduur niet zoveel uitmaakt. Ze werken allemaal met goedkope onderdelen om concurrerend te zijn, behalve misschien Miele, maar daar hangt dan ook een ander prijskaartje aan. Verder zou ik kijken naar de functies en omvang.

Half a twin

Half a twin

13-02-2017 om 12:14

Stuk gaan ze allemaal

Mijn eerste magnetron met grilfunctie (combimagnetron) heeft het 17 jaar gedaan zonder 1 mankement. Op de dag dat hij stuk ging 10 jaar geleden schoten de vonken uit het ventilatierooster. Ik heb de jongste uit zijn kinderstoel getrokken en de oudste mee naar buiten gesleurd. Ik durfde er niet meer dichtbij te komen om de stekker er uit te trekken en om de stop eruit te halen moest ik er ook langs. Na 1,5 minuut (de opwarmtijd van een beker melk) gingen we weer naar binnen er was geen brand ontstaan maar magnetron was overleden.
Na rijp beraad een samsung gekocht. Begon na verlopen van de garantie allerlei kuren te vertonen aan het bedienpaneel. Gelukkig kon man dat zelf oplossen en na 8 jaar en 30 reparaties was het einde verhaal.
Nu weer een Samsung die het , gelukkig binnen de garantietermijn, na 9 maanden al begaf. Terug naar de winkel en gerepareerd. Ben benieuwd hoe lang dat ding meegaat.
Vorige week een nieuwe waterkoker gekocht. In een gesprekje met de eigenaar van de winkel mijn beklag gedaan over het snel kapot gaan van apparaten. Dat is beter voor de economie, mevrouw. Als alle apparaten een leven lang meegaan kunnen wij de deur wel sluiten.

Als ik een nieuwe magnetron zou moeten kopen zou ik toch voor een wat duurdere gaan, hoe goedkoper hoe sneller stuk heb ik het idee. Ik heb al 3 goedkope tostiapparaten versleten in 10 jaar tijd. Allemaal krijgertjes overigens. Kreeg mijn man een kerstkado van de baas, kon je op website x iets uitzoeken, ongeveer om het jaar een tosti apparaat uitgezocht.

notje

notje

16-02-2017 om 07:49

proline

Ik heb een proline al 14 jaar en nog nooit iets mee aan de hand geweest.Prima ding,simpel te bedienen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.