Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

scoutmam

scoutmam

01-10-2014 om 18:34

maattabel scouting blouse

Ik moet een scoutingblouse kopen voor mijn zoon van 13 maar ik kom niet uit de maten, hij heeft een bovenwijdte van 70 cm, 30 nekbreedte en 48 armlengte maar als je hier naar kijkt klopt daar niets van: https://www.scoutshop.nl/downloadable/download/sample/sample_id/175/

Mijntje

Mijntje

01-10-2014 om 18:41

bovenkleding

Wat voor maat bovenkleding draagt hij nu?
Ik heb eerlijk gezegd nooit naar deze tabellen gekeken, maar gewoon een maat groter genomen dan hij nu heeft, zo'n blouse mag ook best wat groter zijn.

scoutmam

scoutmam

01-10-2014 om 18:55

Klopt

Ze raden ook aan om een maat groter te nemen maar hij zit echt vlak voor zijn grote groeispurt en moet 2,5 jaar doen met de kleding die ik nu ga kopen. Ik vind het erg lastig met de kindermaten en de volwassen maten. Hij draagt nu van alles tussen 164 tot en met S.

amk

amk

01-10-2014 om 21:15

waarom?

moet hij er 2,5 jaar meedoen? Is er bij jullie club niet een levendige handel in blouses die te klein zijn geworden.

Een veel te grote blouse is ook niet fijn, lekker ruim wel. Dan kun je er een truitje onder doen, dat is fijn in de winter.

scoutmam

scoutmam

01-10-2014 om 21:42

geen idee

Geen idee, ik weet nog helemaal niets, hij wordt volgende week lid maar er is niets gezegd over tweedehands overnames. Er wordt gezegd dat je 1-2 maten te groot moet kopen om er een shirt onder te dragen maar kijk eens naar die maten: dat klopt toch niet? Het kunnen toch geen cm maten zijn?

Angela67

Angela67

01-10-2014 om 21:46

moet hij per se de eerste opkomst z'n bloes hebben?

als hij de eerste keer zonder bloes gaat zou dat hier bij scouting absoluut geen probleem zijn, of misschien kun je de leiding dit even vragen via mail?
dan kun je dan met mede-scouts kijken naar de bloezen en overleggen wat handig is qua maat. En misschien dat je dan ook tweedehands ter sprake kunt brengen.
gr Angela

Kaaskopje

Kaaskopje

01-10-2014 om 21:47

Mijn dochter adviseert

1 of 2 maten groter te nemen dan hij nu heeft. De bloezen vallen klein zegt ze.

Je ziet altijd dat ze er een beetje in moeten groeien. Een bloes per speltak. Het zijn best dure bloezen tenslotte.

scoutmam

scoutmam

01-10-2014 om 21:48

site

De vraag ging vooral over de site, ik heb geen probleem om nieuw te kopen. Wat doe ik fout met die maten? Ik dacht gewoon even te meten namelijk. Hij is al een paar keer geweest, ik heb mailcontact maar hij wordt volgende week geïnstalleerd dus dan moet hij die kleding hebben.

scoutmam

scoutmam

01-10-2014 om 21:49

maar kaaskopje

Dat weet ik, dat heb ik ook al gezegd maar kijk nu eens naar die link en meet eens bij je dochter, dan klopt het toch niet? Ik begrijp die cm maten niet. Mijn zoon heeft een maat nodig van rond de 122/140 met zijn 13 jaar!

scoutmam

Als hij nu een 164 draagt zou ik gewoon de 176 kopen. Als hij de groeispurt krijgt, gaat hij waarschijnlijk vooral de hoogte in, dus mij lijkt dat je dan eerder een grote kindermaat moet hebben dan een kleine herenmaat.

Zoon gaat nu ook bij de scouting en mij viel op dat de andere groepsleden allemaal bloezen hadden met allerhande applicaties erop. Niet alleen van de groep en van scouting algemeen, maar ook van evenementen die ze hadden bijgewoond. Ik denk dat dat de doorgeefhandel tegenwerkt: de nieuwe eigenaar moet die dingen gaan lostornen en dan heb je vermoedelijk meteen donkerder gekleurde kringen op je bloes.

De Akela zei ook tegen mij: ruim kopen, kunnen ze er 3 jaar mee doen. Dus kennelijk is dat gebruikelijk (en inderdaad, goedkoop zijn die bloezen niet).

Groeten,

Temet

amk

amk

01-10-2014 om 21:58

nee Temet

de originele eigenaar tornt die er wel af want die zet je ook weer op je volgende blouse. En als die vol zit ga je verder met een deken. (Die heb ik nu nog steeds, met vele tientallen naambandjes van andere verenigingen)

Kaaskopje

Kaaskopje

01-10-2014 om 23:27

Scoutmam

Ik bedoelde het inderdaad zoals Temet zegt. Staar je niet suf op die maattabel en neem een maat boven zijn eigen maat of 2 maten als je zeker wilt zijn dat hij er een paar jaar mee kan doen.

Mijn dochter heeft een groene, beige en rode bloes moeten aanschaffen (nou ja ...wij) en allemaal groter gekocht.

Als je zelf een naaimachine hebt kun je de insignes zelf opnaaien, maar wij zijn uitgeweken naar een atelier. Netter dan met de hand en de kosten vallen mee.

Kaaskopje

Kaaskopje

02-10-2014 om 11:08

Nogmaals van mijn dochter

1 maat groter op de groei en nog een maat groter omdat er een warme trui onder moet passen.

scoutmam

scoutmam

02-10-2014 om 13:30

grappig

Ja, ik wil graag 1/2 maten groter kopen maar hij draagt nu van alles van 164 tot en met S. Ik krijg zoveel kleding dat ik geen idee heb wat zijn maat is. Ik dacht dus slim te zijn en hem op te meten en in de link te kijken die ze opgaven want ik heb geen idee welke maat nu een 1/2 maten groter is. Het is ook heel lastig omdat hij mijn oudste is en ik niets snap van grote kindermaten en kleine volwassen maten.

Zou iemand gewoon eens naar de link willen kijken en de maten van mijn kind in de eerste posting, of ik iets mis, of dat je herkent wat er fout is gegaan? Of een ander maatschema.

Mijntje

Mijntje

02-10-2014 om 13:54

daar

heb ik naar gekeken maar ik snapte er ook niks van. Sommige maten had je kind kleiner dan maat 122, dus of jouw kind is niet in proportie of die blousen zijn heel wijd (dit laatste lijkt me waarschijnlijker)
Gewoon maat 176, even passen en als het er echt belachelijk uit ziet terugsturen. Ik zou nog voor de kindermaat gaan, tenzij hij aan bodybuilden doet

Je kan ze misschien ook bellen, die webwinkel.

Hanne.

Hanne.

02-10-2014 om 14:11

maattabel

Ik gok dat de scouting maattabel niet klopt, of dat er misschien maten van het hemd staan en niet maten van het kind dat er in moet passen

Als ik bij de wehkamp de maattabel pak vind ik voor overhemden (ik heb een willekeurige genomen)

Jongens

146 borstomvang 66 - 70
152 borstomvang 70 - 73
158 borstomvang 73 - 76
164 borstomvang 76 - 79

Heren
S hals 36 - 38 cm; borstomvang 86 - 93 cm

Een borstomvang van boven de meter vind je pas bij de heren maat L terwijl dat bij de scouting al bij de 146/heren maat S het geval is

toch raar

Die scoutingtabel moet fout zijn. Het kan natuurlijk niet kloppen dat een reguliere kleine herenmaat dezelfde borstomvang heeft als een kindermaat 146, maat 146 is zo ongeveer voor een kind van 9-10 jaar.

Als ik het goed zag was 176 de grootste kindermaat, die zou ik gewoon nemen.

Groeten,

Temet

Mieke

Mieke

02-10-2014 om 15:53

maten van de bloes en maten van het lichaam

IN de tabel staan de maten van de bloes zélf gemeten. Jij hebt zelf de maten van je zoon gemeten. Je hebt ongeveer appels met peren vergeleken.
Als je zoon een bloes heeft kun je die opmeten zodat je weet hoe wijd of strak iets is zodat je de maat van de scoutbloes erop kan uitkiezen.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

02-10-2014 om 17:31

inderdaad

Inderdaad, wat Mieke zegt.

Hier een zoon die normaal maat 164 heeft. Zijn Scouting-blouse is maat 158, en is voorlopig nog ruim genoeg. Als hij een flinke groeispurt krijgt, zal hij wel een nieuwe nodig hebben.
Wat Kaaskopje zegt (dat de blouses klein uitvallen) herken ik trouwens niet zo. Heb ook even in de blouse van mijn man gekeken, en hij heeft gewoon dezelfde maat als die hij voor zijn overhemden heeft.

scoutmam

scoutmam

02-10-2014 om 18:40

hehe

Eindelijk een antwoord, bedankt Mieke!

Marjoleine64

Marjoleine64

02-10-2014 om 20:48

Hier een net 15-jarige

die nog prima in zijn maat 176 past, maar nu wel een nieuwe blouse nodig heeft omdat hij naar de Explorers overgevlogen is. Dus krijgt hij nu een L net als zijn 2 jaar oudere broer heeft, hoewel die nu nog erg ruim zit. Makkelijk om er bij winteractiviteiten een warme trui onder te kunnen dragen, en zodat hij 3 jaar meegaat. Dat laatste vooral omdat ik dan maar eens in de 3 jaar alle insignes hoef over te zetten...
Als je blijft twijfelen, ga dan gewoon passen bij de scoutshop in de buurt. Adressen op de website.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.