Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tango

Tango

07-02-2013 om 09:27

Maar weer eens een ov-vraag Naar Amsterdam Arena

In maart gaan Tangozoon en ik naar een voetbalwedstrijd in de Amsterdam Arena. Ik zit alvast even te puzzelen hoe daarheen te reizen. Ik wil mijn auto neerzetten in de buurt van Diemen Zuid omdat ik daar parkeergelegenheden ken (ik heb daar een aantal jaar gewerkt) verder ben ik niet erg bekend in Amsterdam.
Nu kan ik vanaf Diemen Zuid de trein nemen naar Duivendrecht. Volgens mij kun je vanaf daar lopen naar de Arena, maar hoe ver is dat? Ik lees hierover verschillende verhalen varierend van 10 minuten tot een half uur.
Ik kan ook een bus nemen naar station Bijlmer Arena, maar zit dan weer met die OV chipkaart. Ik heb zelf wel een persoonlijke chipkaart, maar zoon heeft niets. Kan ik dan voor hem een los kaartje kopen in de bus? Wat kost dat?
Ik heb al op diverse sites gekeken maar vind geen duidelijk antwoord. Hier op Ouders Online vast wel!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Lijkt me vrij ver lopen

Ik doe dit even uit het hoofd en wil je verwijzen naar Google Maps. Maar op de metrolijn is de volgorde vziw Duivendrecht- Strandvliet- Bijlmer. Laatstgenoemd station ligt het dichtste bij de Arena, wat mij het idee geeft dat het vanaf Duivendrecht nog een redelijke tippel is, en het is niet het meest sfeervolle stuk stad, in het donker.

Je kan volgens mij altijd losse kaartjes kopen in de bus, je maakt het jezelf en de bestuurder wel stukken makkelijker als je het geld gepast bij je hebt - het kon wel eens druk worden. Metro kan dus ook, vanaf Duivendrecht, losse kaartjes zijn vziw te koop in de automaten op het station. Je zou dan dus meteen voor heen- en terugweg kunnen kopen.

Groeten,

Temet

Fransien

Fransien

07-02-2013 om 10:02

Trein en lopen

Je kunt vanaf Diemen Zuid ook de trein nemen naar Bijlmer, dan is het nauwelijks lopen. Van Duivendrecht is het te lopen (wel eens gedaan bij uitval van trein en metro) maar dat is best een eindje, moet je bij stevig doorlopen zeker 10 minuten voor rekenen, dus met kind en niet zo bekend, zeker een kwartier. Ik zou gewoon de trein naar Bijlmer nemen ipv Duivendrecht.

Natuurlijk

Hè natuurlijk, gewoon de trein naar Bijlmer. Dat ik daar niet aan dacht.

Groeten,

Temet

Tango

Tango

07-02-2013 om 11:15

Rechtstreeks?

Rijdt er een rechtstreekse trein van Diemen Zuid naar Bijlmer of moet je dan op Duivendrecht overstappen? Trein is inderdaad makkelijker. Dan kan ik van tevoren gewoon treinkaartje en railrunner kopen. 10 minuten lopen vind ik op zich ook wel te doen, maar geen idee of de looproute goed is aangegeven vanaf Duivendrecht.
Hoeveel kost zo'n kaartje in de bus, Fransien? Dat kan ik dus nergens vinden.

Kaaskopje

Kaaskopje

07-02-2013 om 12:18

9292.nl

Tango, als je op 9292.nl kijkt zie je hoe je het beste kunt reizen.

http://9292.nl/reisadvies/station-diemen-zuid/station-amsterdam-bijlmer-arena/vertrek/2013-03-01T1217#

De enkele reis-prijs 1,34. Dit is wel de chip-prijs. Hoeveel een kaartje in de bus kost kan ik niet zeggen.

Het zou handig kunnen zijn om toch eens anonieme chipkaarten te kopen, als je geen abonnement hoeft. Mijn ervaring met chippen in de bus is, dat je tot bijna op het 0-punt kunt chippen. Het is dus niet verplicht om er minstens 20 euro op te zetten om toch mee te mogen. Bij de trein ligt dat iets anders, maar ook daar kan ik onder het minimumbedrag vaak nog gewoon chippen als ik weer naar huis moet. Hij kent mijn reisgedrag blijkbaar al goed genoeg... die kaart van me

Kaaskopje

Kaaskopje

07-02-2013 om 12:19

Datum

Oh ja, ik heb in de gekopieerde link een willekeurige datum geprikt.

Buskaartje

Ik neem aan dat het een GVB-bus is, en een los kaartje bij het GVB is meen ik maar liefst 2,80. Treinkilometers zijn veel goedkoper dan GVB-kilometers. Zie voor info over GVB-kaartjes (en lijnen) de site www.gvb.nl.

Snelle raadpleging van de Reisplanner leert me dat er geen rechtstreekse treinen gaan van Diemen Zuid naar Bijlmer, het is overstappen in Duivendrecht of in Amsterdam Zuid.

Groeten,

Temet

Kaaskopje

Kaaskopje

07-02-2013 om 12:47

1 keer per uur

Gaat er blijkbaar een rechtstreeksde bus, lijn 144. Dat is de goedkoopste optie. Verder kun je met de metro via de Van der Madeweg, dat is met de chip 1,54 en dan is er ook nog een overstap op Duivendrecht mogelijk en dat is de duurste, 3,17.
Een dagkaart voor Amsterdam kost 7,50. Dat is op zich te veel natuurlijk, maar als je weinig in Amsterdam komt met je zoon, zou het leuk kunnen zijn er nog een bezoek aan de stad aan vast te plakken, duiven op de Dam, McDonalds..., en dan ben je voor die 7,50 euro p.p. wel klaar. Als hij dat leuk vindt uiteraard. Het thuisfront kan dan best een keer iets zelf te eten maken.

Tango

Tango

07-02-2013 om 13:14

Ik had bus 44 gevonden, deze heb ik zelf een keer genomen van Diemen Zuid naar het Bijlmerplein en rijdt ook naar Bijlmer Arena. Maar dan dus die chipkaart. Een anonieme chipkaart kost volgens mij €7,50, maar reist mijn zoon daar dan op voor kindertarief? Dat kan ik dus ook niet vinden, hoe dat dan moet. Het blijft een ingewikkelde toestand die OV-chipkaart. Mijn zwager die bij Arriva werkt had het over een kortingskaartje voor kinderen als je zelf met OV Chipkaart reist, maar daar zie ik dus nergens tarieven voor. 2,80 voor een buskaartje is wel erg veel en we moeten ook nog terug.

Volgens mij wordt het toch maar de trein naar Bijlmer Arena en dan overstappen op Duivendrecht. Zelf reis ik dan op mijn OV-chipkaart en voor zoon koop ik een railrunner.

liora

liora

07-02-2013 om 13:42

Trein idd

Hoi,

Ik zou dan ook de trein nemen en in Duivendrecht overstappen.
Als je een anonieme ov-chip koopt reist zoon op het reguliere tarief. Gereduceerd tarief kan alleen als je een persoonlijke ov-chip hebt.

Ik zou zeker niet gaan lopen vanaf Duivendrecht. Waarom?
Het is niet een mooie wandeling of zo.

Ik zou wel ruim vantevoren gaan om een enorme mensenmassa te voorkomen. Er zijn daar allemaal leuke winkels en zo, dus je komt je tijd wel door.

Liora

Tango

Tango

07-02-2013 om 14:13

Doen we zeker

Op tijd weggaan. Het is op vrijdagavond en zoon is 's middags al vrij, dus we hebben alle tijd. We gaan vroeg thuis weg, eten ergens in de buurt van het stadion een patatje, komt helemaal goed. Zeker nu ik weet hoe ik moet reizen. Zoon heeft er heel veel zin in, hij kan bijna niet wachten.

Kaaskopje

Kaaskopje

07-02-2013 om 15:34

Tango

Oh, inderdaad 44, sorry

sinas

sinas

07-02-2013 om 21:08

Bij de mc donalds

als man met zoons naar Ajax gaat zet hij de auto bij de MacDonalds en loopt dan naar de Arena. Schijnt niet zo heel ver te zijn.

liora

liora

07-02-2013 om 21:13

Ehh

Je kunt ook gewoon parkeren in de Arena...

Tango

Tango

07-02-2013 om 21:45

Maar wat kost dat dan?

Zal niet echt goedkoop zijn dat parkeren, ook bij de mcDonalds niet lijkt mij. Maar goed om te weten dat er een Mac vlakbij is want dan kunnen we daar wat eten Zoeken naar een parkeerplaats daar ga ik niet.

Annet

Annet

07-02-2013 om 22:25

Eettenten bij de arena

In het winkelcentrum bij de Arena heb je allerlei eettenten, van Bram Ladage tot.........
Er zit ook een Decathlon. Dat vind ik dan weer interessant.

liora

liora

07-02-2013 om 23:24

Ehhh

Volgens mij 10 euro of zo, dat kan je gewoon googelen. En er zijn 14 parkeergarages daar... Zoeken naar een plekje hoeft niet hoor, als je vroeg bent. Het duurt alleen wel heel lang voordat je eruit bent na de wedstrijd denk ik.

Tango

Tango

08-02-2013 om 21:08

Decathlon

Leuk, als we tijd hebben gaan we daar even naar binnen. Vindt zoon w.s. ook wel leuk want voetbalspullen genoeg daar.
Parkeren doen we maar niet bij de Arena, w.s. ben je heel lang bezig met uitrijden na de wedstrijd en ik ben ook niet zo'n ster in auto's terugvinden in parkeergarages, zeker niet als er 14 zijn.

Toke

Toke

09-02-2013 om 15:59

Welnee

Je bent geen uren bezig met wegrijden na de voetbalwedstrijd. En zeker niet langer dan na de wedstrijd met de trein/bus/metro terug naar Diemen. Je schreef dat je er 's middags al bent. Dat is mooi, want dan kun je je auto parkeren in een garage naar keuze (eentje die je makkelijk kunt onthouden (Arena zelf bijvoorbeeld), op een parkeerdek dat je ook makkelijk kunt onthouden). Na de wedstrijd ga je op je gemakje naar de auto, accepteer dat je even nodig hebt om op de snelweg te komen. Maar dat zijn echt geen uren hoor.
Bijkomend voordeel: als je 's middags al wat wilt shoppen, kun je die spullen alvast in je auto leggen.
Veel plezier!

Tango

Tango

09-02-2013 om 21:22

Ja, maar toke

Als ik 's middags al in die garage ga staan ben ik helemaal een kapitaal aan parkeergeld kwijt. Is nou ook weer niet de bedoeling. En uitgebreid shoppen was ik ook niet van plan, want daar houdt zoon helemaal niet van. Hooguit een voetbal-t-shirt kopen, maar die kan hij aantrekken.
Ik denk dat ik gewoon bij mijn plan blijf van parkeren bij Diemen Zuid en van daar de trein pakken. Diemen Zuid is mij bekend, de omgeving van de Arena niet en laat thuis zijn we toch wel, dan maakt dat treinritje terug ook niet meer uit. Iedereen bedankt voor het meedenken!

Toke

Toke

10-02-2013 om 11:16

10 euro

Parkeren in de Arena (toegangspoortgarage, kan niet missen) kost 10 euro als er een voetbalwedstrijd is. Je kunt vooraf je uitrijkaart betalen, hoef je na afloop niet in de rij, tarief gaat een paar uur voor de wedstrijd al in. Tijd genoeg voor een patatje, T-shirt, even rondkijken.
Maar als je je prettiger voelt bij de Diemen-optie dan moet je dat natuurlijk gewoon doen. Ik zou het zelf vooral na afloop niet prettig vinden om met kind in zo'n overvolle trein/bus/metro geperst te worden.
Let trouwens wel op met parkeertarieven in A'dam eo. Tijdens voetbalwedstrijden in Arena zijn die aangepast. Geen idee of Diemen daar ook onder valt.

liora

liora

10-02-2013 om 18:41

Beetje dom

Sorry hoor, maar in de metro of trein na een wedstrijd zitten meestal stomdronken en opgefokte (na verlies) types.. Je rijdt zo die parkeergarage in!

Tango

Tango

10-02-2013 om 21:17

Dom?

Nou, nee hoor. Ik heb even zitten googlen op die parkeertarieven en ik vind dit:
Tijdens wedstrijden en concerten geldt een evenementtarief in en om de ArenA. Dit tarief is € 20,-
Dat vind ik dus best veel parkeergeld, dan ben ik met de trein toch echt goedkoper uit, want een retourtje kost 4,20 en een railrunner 2,50.

Tango

Tango

10-02-2013 om 21:26

En..

Opgefokte types kun je in de parkeergarage natuurlijk ook tegenkomen of onderweg ernaar toe. Dronken types hopelijk niet.

Toke

Toke

10-02-2013 om 22:41

Zie hier parkeerinfo

Parkeren

Parkeertarieven en dergelijke

Tijdens voetbalwedstrijden en muziek-evenementen in de ArenAPoort geldt het speciale evenementen-tarief:

Voetbalwedstrijden € 10,00 euro per auto
Muziek-evenementen € 12,00 euro per auto
Dit tarief gaat enkele uren vóór de aanvang van het concert of de wedstrijd in, zodat u in alle rust kunt parkeren en uitrijden.

Indien u hiervan gebruik wilt maken kunt u direct na het parkeren al afrekenen door op de evenementknop van een parkeerautomaat te drukken. Na betaling ontvangt u een uitrijdkaart. Vooraf afrekenen scheelt veel wachttijd na afloop van uw bezoek aan de ArenAPoort.

Tango

Tango

11-02-2013 om 14:10

Hmm, vreemd

Ik las dus ergens 20 euro en vond dat dus wel erg veel. Waar heb jij dit gevonden, Toke?

Tango

Tango

12-02-2013 om 23:12

Ik heb dus hier gekeken

http://www.parkerenindestad.nl/amsterdam/algemeen/parkeren-transferium-amsterdam-arena.html
En vond dus echt 20 euro als evenemententarief. Tja, wat zal nou kloppen. Ik ga er toch maar eens een telefoontje aan wagen misschien.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.