Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Emmawee

Emmawee

15-01-2012 om 17:33

Maandag studiedag, waar naar toe?

Morgen zijn de jongens vrij en ik ook. Mijn man heeft een afspraak in de omgeving van Rhenen en ik wilde hem daar wel heen brengen en dan aansluitend ergens heen gaan wat leuk is voor Stoffer en Blik (8,5 en 5) en ook voor mij.Het liefst een museum want we hebben alledrie een MJK, dus dat scheelt nogal in de kosten. Wie weet iets leuks?
Het alternatief is: man gaat met trein en fiets naar zijn afspraak en wij gaan naar NEMO. Als dat open is...
es even kijken...

Maw.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Emmawee

Emmawee

15-01-2012 om 18:00

Er is weer van alles mogelijk...

NEMO is dicht en mijn man gaat toch maar liever met de trein & fiets... tips nog steeds welkom.
groeten, Maw.

Rafelkap

Rafelkap

15-01-2012 om 19:23

Universiteitsmuseum

in Utrecht is op maandag open.
Hier ook studiedag. Zoon gaat morgen naar de kapper.

Annet

Annet

15-01-2012 om 19:46

Ik zou naar de efteling gaan

Open van 11-18 uur. Lekker rustig waarschijnlijk.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

15-01-2012 om 19:58

Mosterd

Bj Port Zelande (en wellicht ook bij andere Center Parc zwembaden), kan je op studiedagen voor half geld naar binnen. Uitdraai van website of kopie schoolgids meenemen en een week van tevoren aanvragen. Voor de volgende keer, wellicht.
Ik zou lekker gaan schaatsen, zaterdag stond een hele test van verschillende ijsbanen in de krant.

Rosa van der Zanden

Irene

Irene

15-01-2012 om 20:51

Rhenen? ouwehand natuurlijk

In Rhenen is Ouwehands Dierenpark. Leuke dierentuin met ook leuke overdekte speeltuin voor slecht weer (RavotApia).
Het geldmuseum in Utrecht is wel leuk, maar wel voor iets oudere kinderen vind ik. Maar in Utrecht heb je ook het spoorwegmuseum.
Niet zo ver van Rhenen heb je in Amerongen "kasteel Amerongen". Ik weet alleen niet of dat open is op maandag. Zo-wel dan kan ik dat ook van harte aanbevelen!

Emmawee

Emmawee

15-01-2012 om 20:51

Musea op maandag (voor evt. meelezers)

Welke musea zijn elke maandag open?
Amsterdams Historisch Museum, Amsterdam
Anne Frankhuis, Amsterdam
Foam, Amsterdam
Herinneringscentrum Kamp Westerbork, Hooghalen
Hortus Haren, Haren
Joods Historisch Museum, Amsterdam
Kubuswoning Kijk-Kubus, museumwoning, Rotterdam
Museum Willet-Holthuysen, Amsterdam
Nationaal Bevrijdingsmuseum, Groesbeek
Naturalis, Leiden
Onderwijsmuseum, Rotterdam
Ons’ lieve heer op solder, Amsterdam
Rembrandthuis, Amsterdam
Rijksmuseum, Amsterdam
Scheepvaartmuseum, Amsterdam
Tropenmuseum, Amsterdam
Universiteitsmuseum, Utrecht
Van Goghmuseum, Amsterdam
Veenkoloniaal Museum, Veendam
Velorama Nationaal Fietsmuseum, Nijmegen
Zuiderzeemuseum, Enkhuizen
Als ik ergens anders vandaan zou komen, zou ik mooi naar Naturalis gaan. Nu weet ik het even niet. Misschien toch maar naar de dierentuin... wel duur, maar ja...
Bedankt voor het medenken in elk geval.
Groet! Maw.

Emmawee

Emmawee

15-01-2012 om 21:10

Irene (en annet)

Ja, gek eigenlijk dat dat belletje helemaal niet ging rinkelen toen ik Rhenen zag. Ik ga het nog eens overwegen. Maar die dierentuinen zijn wel duur allemaal, zeg! Geeft niet verder, ze zullen het geld hard nodig hebben, maar voor even een dagje tussendoor... hm... En over de Efteling heb ik het maar helemaal niet, Annet! Ik denk nu over SeaLife Scheveningen... of toch Rhenen... of Blijdorp...
Groeten! Maw.

Dierentuin rhenen

daar zijn wij gratis geweest toen we kampeerden op de Thijmse berg, een camping net over de heuvelrug bij Rhenen, naar het Noorden.

Voor wat het waard is maw, verreweg de leukste dierentuin waar ik met de kinderen geweest ben. En als bioloog ben ik een kritiese bezoeker!

Nationaal park de hoge veluwe?

Is tegen woordig ook mjk begaanbaar, je betaalt alleen voor het park plus fietsen.
Maar dan moet je man zich ook wel willen laten brengen hoor

Rafelkap

Rafelkap

16-01-2012 om 08:40

Rodebeuk

Mee eens, bij ons staat Rhenen ook op 1, zelfs leuk als het er druk is.

Emmawee

Emmawee

16-01-2012 om 09:26

Sealife

Wij vertrekken zo naar Scheveningen. De mannen hebben er zin in en ik ben blij dat ik niet helemaal naar Rhenen ben gereden... want de boerderij die mijn man vandaag moet bezoeken lag helemaal niet in de buurt van Rhenen!! De plaatsnaam van de boerderij blijkt in Nederland 2 keer voor te komen en hij moest dus naar de ander.
Maar ik zal het Dierenpark onthouden.
Groeten! Maw.

Irene

Irene

16-01-2012 om 12:35

Emmawee gokje

Hij moest vast in Elst zijn...
Sealife is erg leuk. Wij zijn net 2 weken terug nog in het zuster-Sealife in Zuid-Spanje geweest. Maar die in Scheveningen vond ik mooier. En na afloop lekker even uitwaaien op het strand (dat kon in Spanje natuurlijk ook maar dan in een t-shirtje! Aah, heimwee....)

Emmawee

Emmawee

16-01-2012 om 20:44

Bijna goed, irene...

Het was Aalst.
Sealife was erg leuk en goed betaalbaar. 3 euro korting op de e-ticket en onze WNF-ranger mocht gratis naar binnen.
We hebben meerdere rondjes gemaakt en erg veel gezien. Juist omdat het zo rustig was krijg je veel te zien en kun je veel vragen stellen aan de verzorgers. Erg leuk en interessant. De kogelvis die een levende krab at (de krab vocht voor z'n leven), de ottertjes, het voeren van de zeeanemoon, de piranha's die met z'n dertigen een half visje per dag krijgen en een babyhaaitje dat zich onder een schelp had verstopt, de zeepaardjes... allemaal erg de moeite waard.
Groeten, Maw.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.