Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Leony

Leony

18-12-2011 om 00:29

Maaltijdsoep voor pubers

Binnenkort moet ik maaltijdsoep maken voor een groep jongeren (12-18 jaar). De bedoeling is dat er twee soepen komen. Tomaten-groentensoep wordt helaas al door iemand anders gemaakt. Dus nu moet ik wat anders.
Ik dacht aan een stevige pindasoep (met kroepoekjes en gebakken uitjes en stokbrood), maar dat werd me ontraden (te exotisch, kennen ze niet dus lusten ze niet).
Wat is een geschikte maaltijdsoep voor zo'n groep?
Lita

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Snert?

zie titel

Fiorucci

Fiorucci

18-12-2011 om 06:34

snert!

Rafelkap

Rafelkap

18-12-2011 om 08:07

Grote mensen soep?

Eten pubers niet hetzelfde als grote mensen? Dus gewoon googelen op maaltijdsoep?

Minestrone?

Doet het altijd goed hier. Maak het helaas te weinig.

Champignonnesoep

doet t hier altijd goed. Met lekker stukjes kip erin.

Of kippensoep

die was ik even vergeten.

liora

liora

18-12-2011 om 11:41

Linzensoep met lamsvlees

Leony

Leony

18-12-2011 om 12:26

Die moeilijke eters

Het gaat om een groep die ik niet ken. Dat maakt het lastig. Snert heb ik ook overwogen, maar ik ben bang dat er dan weer lui zijn die zich niet aan de groene drab wagen.
Iemand een geweldig recept voor kippensoep met mihoen? Dus dat het allemaal wat geuriger en pittiger is?
Thnx voor het meedenken!
Leony

Terpi

Terpi

18-12-2011 om 17:21

Cobi

Zou je om mij te plezieren het recept voor die tomatensoep met mozarella willen neerzetten? Ik ben een vegetarier die op zoek is naar een afgezaagd nieuw succesrecept om hier snel wat groente bij de kinderen naar binnen te jassen

Anne Carin

Anne Carin

18-12-2011 om 19:22

Soep

Zoon hier (15) is dol op erwtensoep maar griezelt van champigons. Die pindasoep lijkt hem wel lekker, zeker met kroepoek! Al aan broccoliroomsoep met kaas gedacht?

Bamisoep

met een ei erin (ei kapot tikken en in de kokende soep gooien, bami erbij).

ik eet regelmatig erg pittige koreaanse bamisoep (niet overal verkrijgbaar), vooral de heetste variant vind ik zalig, ben ik direct weer van mijn verstopte neus af.

Meike

Meike

18-12-2011 om 20:40

Uiensoep

Of uiensoep, met stokbrood en kruidenboter
Ook goed voor de vega's en erg makkelijk!

mix

mix

18-12-2011 om 22:45

Heerlijk die uiensoep

Ik rooster wat brood met (flink) gesmolten kaas erop in de oven, snijd dat in vierkantjes (1 boterham in 8 of 12 stukjes) en doe die vlak voor het opdienen in de soep

Soto ajam?

Wat dacht je van Soto Ajam? De Indonesische variant van kippensoep. Lekker uitgebreid met tauge, halve gekookte eitjes, spercieboontjes, mihoen en heerlijk kruidig met citroengras en kurkuma. Serveren met kroepoek. Bij de kinderen hier zeer favoriet!

Dorry

Leony

Leony

19-12-2011 om 12:14

En het wordt:

Een aziatische kippensoep. Met dank aan jullie inspirerende bijdragen!
Leony

Terpi

Terpi

19-12-2011 om 17:14

Cobi

Hartelijk dank voor dit 'recept', klinkt goed

Terpi

Ik heb hier een recept voor heerlijke Indiase bloemkoolsoep, vegetarisch en met aardappels dus zeer geschikt als maaltijdsoep. Ben je geinteresseerd? Dan wil ik het recept wel overtikken.

Terpi

Terpi

19-12-2011 om 23:13

Elissa

Hee wat een fijn aanbod, een goed recept is altijd welkom! Dank alvast

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.