Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Yaron

Yaron

31-10-2015 om 16:22

Maaltijdsoep

Ik zoek wat ideeën/recepten voor een maaltijdsoep, door sport en werk is er één avond in de week "gedoe" met eten, ik wil dan een grote pan soep maken, zodat iedereen kan eten wanneer hij kan. Ik kom niet verder dan de standaard groente-, tomaten- en erwtensoep.

V@@s

V@@s

31-10-2015 om 16:35

hier soep met pompoen

Uitje(s) snipperen en deze fruiten. Dan gesneden pompoen even meebakken. Klein gesneden tomaten toevoegen (of gewoon tomaten uit blik als je snel klaar wilt zijn). Daarna water toevoegen en aan de kook brengen.

Voor de vulling doe ik er dan nog blokjes aardappel bij of rode linzen (of beide). Soms gewoon een restje klein gesneden aardappelen van de vorige dag. Om een lekkere pittige soep te krijgen voeg ik als kruiden rode curry pasta toe (van conimex of AH eigen merk).

Koken tot alles gaar is. Eventueel voeg ik als vlees uitgebakken spekjes toe.

Theekopje

Theekopje

31-10-2015 om 17:07

Harira

Zoek eens op Harira. Geen tijd om het op te schrijven maar wij eten het vaak. Of linzensoep. Of pindasoep met veel groente en stukjes kip.
Of koop dit boekje, staan veel lekkere recepten in, ook voor de Harira http://www.bol.com/nl/p/500-soepen/1001004005454039/

Juno

Juno

31-10-2015 om 18:14

De lekkerste wintersoep!

Wereldverbeteraarsoep! http://www.nrc.nl/nieuws/2011/11/27/soep-voor-wereldverbeteraars
Vult, heerlijk warm in de koude maanden door de gemberwortel. Ik maak hem met rode linzen omdat ik dat lekkerder vind dat urud dal.
Eigenlijk kan je van alles soep maken, groente even fruiten, water er bij, gaarkoken en eventueel een bouillonblokje toevoegen en pureren maar. Hou je van gebonden soep doe er dan een aardappel door.

Klaartje

Klaartje

01-11-2015 om 17:02

wintersoepen

Ik denk meteen aan de ouderwetse erwtensoep, maar ook goulashsoep is niet moeilijk te maken. Bruine bonensoep is ook lekker.
Ik heb nu geen tijd om een recept te typen maar als je iets wilt zeg je het maar dan zet ik het hier.

Je hebt ook nog paprika - tomatensoep heel makkelijk te maken. Wij zijn echte soepeters ik weet er nog wel wat

Violetta

Violetta

02-11-2015 om 14:51

Hello Fresh

Ik maak verschillende gebonden soepen van de maaltijden van Hello Fresh. Bloemkoolsoep, preisoep, dahl, pastinaaksoep enz. enz. Echt heel gemakkelijk te maken en heerlijke soepen. Je kunt de recepten gratis downloaden, je hoeft geen lid te zijn of iets dergelijks.

spinaziesoep

wordt hier erg gewaardeerd, van verse spinazie/bouillonblokjes en wat room. Klaar in nog geen 10 minuten. Met stokbrood erbij.
Ik doe er ook wel eens een stuk courgette door.

Courgette/paprikasoep op de zelfde manier met turks brood. Er kan ook wat pasta erdoor gekookt worden. Wat reepjes prei erdoor is ook lekker. Stukjes kip erdoor?

Dees

Dees

02-11-2015 om 21:09

Uit een pakje

Tja hier tomaten groentesoep heerlijk. Maar dan wel met zo'n pakje van honig 2 liter water in plaats van 1,5z Dan een flinke zooi groenten erdoor meestal haal ik een peen een stukje van de bloemkool wat prei en een paprika en dat snijd ik erdoor soms haal ik een kant en klare zak. Balletjes doen wij niet aan vinden we onzin, soep is ook lekker donder dat daar een koe voor geslacht moet worden. Beetje vermicelli erbij en dan 5 min laten koken, op het gasfornuis laten afkoelen en dan de koelkast in. De volgende dag kun je hem eten.

Yaron

Yaron

02-11-2015 om 23:08

Super

Bedankt allemaal, ik heb weer nieuwe ideeën, voor morgen staat de harira op het menu. Nu maar hopen dat onze "wat de boer niet kent...."-kinderen het ook lusten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.