Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Lynna

Lynna

04-09-2011 om 15:41

Maaltijden invriezen voor zoon

Omdat zoon vanaf nu het hele jaar bij mij woont, ik een deel van de tijd bij mijn vriend ben, moet hij meer voor zichzelf gaan zorgen. Afspraak is dat hij voor zichzelf kookt (kan hij ook goed), toch wil ik het wat makkelijker maken voor hem en zorgen dat er wel een paar maaltijden voor hem in de vriezer staan. Ook omdat hij vaak laat uit school komt en dan bv 's avonds nog moet trainen.

Hebben jullie tips voor maaltijden die hij werkelijk alleen nog maar hoeft te op te warmen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tirza G.

Tirza G.

04-09-2011 om 16:24

Apart

Ik doe al jaren niet anders (man in continudienst, kinderen werken en sporten op de raarste tijden). Ik vries me suf aan pasta en rijst, in verschillende portiegroottes. En de prut die ik erbij serveer, vries ik dan apart in. Alles in van die zip-lock-zakjes, op de buitenkant schrijven wat het is en klaar. Het is vaak net iets minder lekker dan vers, maar ja, dan waarderen ze dat meer Aardappel-dingen vries ik nooit in, waarom weet ik eigenlijk niet.
Ik kook dus ook altijd gewoon teveel, hele pannen pasta en rijst tegelijk, wat niet opgaat gaat de vriezer in. Eens in de zoveel tijd schraap ik eens alle rijst cq pasta-porties bij elkaar en eet ze op, zodat het niet te oud wordt allemaal.

Tirza

Annet

Annet

04-09-2011 om 17:59

Hier ook gewone gang van zaken

Zoon van 9 kookt nog niet alleen, helpt wel geregeld.
Als wij pasta of rijst eten, zorg ik dat we een portie overhouden van de saus of prut. Dat vries ik dan in, meestal gelijk op een plastic bordje dat in zo'n zip-zakje gaat.
Rijst vries ik ook in eenpersoonsporties in.
Pasta koken we er altijd vers bij.