Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Lynna

Lynna

04-09-2011 om 15:41

Maaltijden invriezen voor zoon

Omdat zoon vanaf nu het hele jaar bij mij woont, ik een deel van de tijd bij mijn vriend ben, moet hij meer voor zichzelf gaan zorgen. Afspraak is dat hij voor zichzelf kookt (kan hij ook goed), toch wil ik het wat makkelijker maken voor hem en zorgen dat er wel een paar maaltijden voor hem in de vriezer staan. Ook omdat hij vaak laat uit school komt en dan bv 's avonds nog moet trainen.

Hebben jullie tips voor maaltijden die hij werkelijk alleen nog maar hoeft te op te warmen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tirza G.

Tirza G.

04-09-2011 om 16:24

Apart

Ik doe al jaren niet anders (man in continudienst, kinderen werken en sporten op de raarste tijden). Ik vries me suf aan pasta en rijst, in verschillende portiegroottes. En de prut die ik erbij serveer, vries ik dan apart in. Alles in van die zip-lock-zakjes, op de buitenkant schrijven wat het is en klaar. Het is vaak net iets minder lekker dan vers, maar ja, dan waarderen ze dat meer Aardappel-dingen vries ik nooit in, waarom weet ik eigenlijk niet.
Ik kook dus ook altijd gewoon teveel, hele pannen pasta en rijst tegelijk, wat niet opgaat gaat de vriezer in. Eens in de zoveel tijd schraap ik eens alle rijst cq pasta-porties bij elkaar en eet ze op, zodat het niet te oud wordt allemaal.

Tirza

Annet

Annet

04-09-2011 om 17:59

Hier ook gewone gang van zaken

Zoon van 9 kookt nog niet alleen, helpt wel geregeld.
Als wij pasta of rijst eten, zorg ik dat we een portie overhouden van de saus of prut. Dat vries ik dan in, meestal gelijk op een plastic bordje dat in zo'n zip-zakje gaat.
Rijst vries ik ook in eenpersoonsporties in.
Pasta koken we er altijd vers bij.
Als zoon vroeger dan de rest moet eten ivm sporten, dan vissen we een portie uit de vriezer, de oppast kookt zonodig pasta erbij en klaar! Jouw zoon kan dat natuurlijk zelf.
Vlees in een sausje of jus gaat ook geregeld in een eenpersoonsbakje. Wel een goede sticker erop, anders durft niemand dat te eten.
Rösti in de vriezer doet het ook goed als maaltijddeel.
Aardappelpuree maak in één keer voor minstens drie maaltijden. Eén keer vers, twee keer in ovenbakjes met geraspte kaas erop. Hoeft alleen maar opgewarmd.
Eenpansmaaltijden gaan hier ook de vriezer in als eenpersoonsporties.
De plastic drievaksbordjes zijn ook handig. Ik vul wel eens het vakje vlees op de ene dag, gaat de vriezer in, op een andere dag houd ik wat groente over, gaat in het volgende vakje, en zo door.

Mijn nieuwe stokpaardje

Peulvruchten
Je maakt eoa lekker gerecht met witte, zwarte, bruine, oog-, kievits-, of kidneybonen en je vriest het in. Hoef je niets meer aan te doen behalve opwarmen.
(er liep een draadje van mij hier over peulvruchten, daar staan alvast wat recepten in).

Vera*

Vera*

05-09-2011 om 09:05

Ikea tip

Ikea heeft plastic bakjes met deksel (wit met blauw deksel) en een deel van het deksel is heel glad. Je kunt daar prima op schrijven met een cd-marker. Na gebruik in de vaatwasser en het deksel is weer schoon en klaar voor hergebruik.

Vera

Plakband

Ik plak op gewone diepvriesdoosjes meestal een stukje gewoon plakband en schrijf daar met watervaste stift datum en inhoud op. Plakband is na gebruik eenvoudig te verwijderen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.